چهارشنبه 4 اردیبهشت 1387

رهبر جمهوری اسلامی: نبايد فضای اختلاف، مچ‌گيری و ايراد‌گيری‌های بی‌اهميت وجود داشته باشد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

رهبر معظم انقلاب اسلامی به در پيش بودن دور دوم انتخابات هشتمين دوره مجلس شورای اسلامی و اهميت بسيار بالای آن اشاره و تصريح کردند: ملت ايران همان‌گونه که در دور اول انتخابات با هوشياری و حرکت عظيم خود پاسخ قاطعی به جنجال ها و تبليغات دشمنان داد، در دور دوم انتخابات نيز با حضور پرانگيزه و انتخاب نمايندگان اصلح، بار ديگر ثابت خواهد کرد که انگيزه ملت ايران تمام نشدنی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حضرت آيت‌الله خامنه‌ای روز چهارشنبه در ديدار کارگران نمونه و مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی ضمن تجليل از نقش کارگران در دستيابی کشور به عزت و استقلال و تاکيد بر لزوم تکريم واقعی کارگر، اصل حضور در انتخابات و نشان دادن انگيزه تمام نشدنی ملت را خيلی مهم ارزيابی و تاکيد کردند: وظيفه بسيار مهم ديگر، انتخاب نمايندگان اصلح و افرادی است که به فکر مردم و دلسوز آنان باشند و برای همکاری و همدلی با دولت، قوه قضاييه و بخش های ديگر به منظور پيشرفت کشور و اجرای کارهای بزرگ تلاش کنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تاکيد بر اينکه پيشرفت کشور با اتحاد مسئولان و همچنين همدلی مردم و مسئولان امکان پذير است خاطر نشان کردند: دشمنان همواره از کوچک ترين اختلاف برداشت و سليقه ميان مسئولان بهره برداری و خوشحالی می کنند و با تبليغات گسترده سعی در جنجال سازی دارند. ايشان افزودند: اين امر نشان دهنده اهميت اتحاد و همدلی در کشور است و همان گونه که امام خمينی (ره) بارها تأکيد می‌کردند، بايد در جهت اتحاد و همدلی حرکت کرد و به هيچ وجه نبايد فضای اختلاف، درگيری، مچ گيری و ايراد گيری های بی اهميت وجود داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با يادآوری هوشياری ملت ايران در مقاطع مختلف تأکيد کردند: به لطف خداوند، ملت ايران، ملتی با اتحاد و هوشيار، و اين هوشياری ملت از بزرگ ترين نعمت های خداوند متعال است.

حضرت آيت الله خامنه ای، استقلال را مسئله اصلی کشور دانستند و افزودند: ملت ايران به برکت پيروزی انقلاب اسلامی به استقلال سياسی دست يافت و حفظ اين استقلال سياسی در گرو تحکيم پايه های اقتصادی کشور است که اين مسئله نيز به کار، توليد، شکوفايی کار و نوآوری در بخش های مختلف بستگی دارد.

ايشان با اشاره به تبليغات گسترده نظام استکباری امريکا و شبکه شيطانی صهيونيسم بر ضد ملت ايران خاطر نشان کردند: به دليل کار و تلاش و حرکت رو به جلو کشور، دشمنان در ميدان عمل از مقابله با ملت ايران نااميد شده اند و به همين دليل به لفّاظی، جنجال آفرينی و اتهام زنی روی آورده اند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنين با اشاره به روی کار بودن دولت کار و تلاش خاطر نشان کردند: عناصر اصلی دولت دائماً در تلاش و تحرک برای کارهای با ارزش و پر اهميت هستند و اعضای دولت به معنای حقيقی کلمه کارگری می کنند.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به جايگاه و نقش کارگران در توسعه و توليد، و پيشرفت و استقلال کشور افزودند: يکی از وظايف مسوولان برطرف کردن مشکلات جامعه کارگری از جمله مساله اشتغال و رونق دادن به کارآفرينان و ايجاد زمينه برای بنگاه های کاری و توليدی است. ايشان با تأکيد بر ديدگاه اسلام درباره نيروی کار و بنگاه های کارآفرين خاطر نشان کردند: در نظام اسلامی، نيروی کار و بنگاه کارآفرينی دو بازوی لازم و ضروری هستند که دولت بايد با ايجاد يک خط عادلانه و ميانه، زمينه همکاری صحيح ميان اين دو را بدون آنکه به حقوق يکديگر تعرض کنند، فراهم نمايد.

رهبر انقلاب اسلامی لزوم توجه بيش از پيش به وجدان کاری و درست کاری و همچنين نوآوری در مجموعه های توليدی را يادآور شدند و تأکيد کردند: تقدس کار و تکريم کارگر بايد در رأس برنامه ها باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تجلی وجدان دينی و ملی جامعه کارگری کشور در دوران انقلاب اسلامی و همچنين سال های دفاع مقدس، بر لزوم قدرشناسی ملت ايران از جامعه کارگری تأکيد کردند و افزودند: در منطق اسلام، کار، عمل صالح و عبادت است که اين جايگاه و ارزش کارگر را در نظام اسلامی نشان می دهد.

در آغاز اين ديدار که همزمان با روز ملی کارآفرينی و در آستانه روز جهانی کارگر برگزار شد، آقای جهرمی وزير کار و امور اجتماعی ضمن ارائه گزارشی از فعاليت های اين وزارتخانه گفت: تلاش برای رفع موانع توليد و سرمايه گذاری، دفاع از حقوق جامعه کارگری و کارفرمايی با راهبرد تفاهم، ايجاد و توسعه بنگاه های اقتصادی، حمايت از نيروی کار، گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرينی، گسترش بيمه بيکاری برای کارگران قراردادی و تلاش برای کاهش نرخ بيکاری از جمله اقدامات وزارت کار و امور اجتماعی بوده است.

Copyright: gooya.com 2016