جمعه 6 اردیبهشت 1387

رفسنجانی: به قوانين جامع‌تری برای انتخابات نياز داريم، ايسنا

ـ مجلس آينده به طور جدی به وظايف خود عمل کند

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام دقايقی پيش با حضور در حسينيه جماران رای خود را برای دومين مرحله از انتخابات هشتمين دوره مجلس شورای اسلامی به صندوق شماره ۳۲۲۵ انداخت.


مجلس آينده به طور جدی به وظايف خود عمل کند

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران با تاکيد بر اين‌که " مرحله دوم مکمل مرحله اول است" گفت: انتظار می‌رفت کانديداهای بيشتری در دور اول انتخابات به مجلس راه يابند، اين در حالی است که تعداد زيادی به مرحله دوم آمدند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از مجلس آينده اين است که به طور جدی به وظايف خود در قانونگذاری و نظارت عمل کند.

وی ادامه داد: در بعد قانونگذاری؛ نيازمند قوانين فراوانی برای اجرای سياست‌های کلی به خصوص سياست کلی در اصل ۴۴ قانون اساسی و سند چشم‌انداز بيست ساله هستيم؛ چراکه پايه اساسی توسعه و حرکت کشورمان است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ابراز اميدواری کرد که " مجلس آينده مايه آرامش و اطمينان جامعه باشد."


به قوانين جامع‌تری برای انتخابات نياز داريم

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: در اين انتخابات مشخص شد که در کشور به قوانين جامع‌تری برای انتخابات نياز داريم .در مراحل نام نويسی، تعيين صلاحيت‌ها و رای‌گيری و بخش‌های ديگر نياز به اصلاحات واقعی در انتخابات کشور وجود دارد.در شمارش آرا نيز در اکثر کشورهای دنيا با کامپيوتر و شيوه های ديجيتالی رای‌ريزی و شمارش آرا انجام می‌شود که وقت کمتر و اطمينان بيشتری وجود دارد. بايد به سمت کارت الکترال برويم که جزو بهترين شيوه‌های رای‌گيری و شمارش آراست. کامپيوتری کردن اين مراحل بايد با قانون انجام شود و مجلس بايد اين حرکت تکاملی را انجام دهد.


بر حق شهروندی رای دادن تاکيد می‌کنم

وی درباره مشارکت مردم در انتخابات گفت: رای دادن جزو وظايف مهم و حقوق شهروندی است و به خصوص من بر حق شهروندی آن تاکيد می‌کنم. اين حق بزرگی است که نبايد به آسانی از آن گذشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نيامدن پای صندوق يک نوع خودزنی است

وی تاکيد کرد: نيامدن پای صندوق يک نوع خودزنی است. حتی يک رای هم در انتخابات تاثير دارد. کشورهای پيشرفته‌ای که در آن‌ها انتخابات سالم برگزار می‌شود مردم‌شان با عشق و اشتياق می‌آيند، در کشور ما هم پس از انقلاب از نظر مشارکت مردم ما جزو بهترين‌ها بوديم. اخيرا مشارکت مردم کمی کاهش يافته است، ولی هنوز هم در حد نصاب قابل قبولی در مقايسه با ساير کشورهاست اما انتظار ما اين است که اکثريت قاطع مردم حضور بيابند. شرکت مردم در انتخابات يک وظيفه شرعی ، منطقی و ملی است و منافع را نيز تامين می‌کند.


طرح تغيير وزير کشور در رای مردم بی‌تاثير نيست

هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره طرح تغيير وزير کشور در آستانه انتخابات گفت: اين اتفاق در رای مردم بی‌تاثير نيست. هر کاری که باعث ترديد در ميان مردم و ايجاد سوال برای آن‌ها شود در حضور مردم انعکاس خواهد يافت، بهتر است اين مسايل کمتر باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجانی: به قوانين جامع‌تری برای انتخابات نياز داريم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016