دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

رشد ۵۰ درصدی روابط تجاری ايران و روسيه، مهر

* مذاکرات مهم تهران - مسکو در زمينه انرژی


کفيل دبيری شورای عالی امنيت ملی روسيه از رشد ۵۰ درصدی مبادلات کشورش با ايران خبر داد و توافقات و مذاکرات روسای جمهور دو کشور ، مسائل هسته ای و منافع مشترک استراتژيک سياسی و اقتصادی را از محورهای گفتگو های خود در تهران برشمرد .
بر اساس اين گزارش والنتين سوبولوف کفيل دبيری شورای عالی امنيت ملی روسيه در پی مذاکراتش با سعيد جليلی دبير شورای عالی امنی ملی درجمع خبرنگاران با بيان اينکه وی و هيئت همراهش به دعوت رسمی جليلی به ايران آمده اند گفت: ما با هدف بررسی روابط خود با ايران در عرصه های مختلف به ايران آمديم و اين سفر در ادامه سفر ماه دسامبر سال ۲۰۰۷ جليلی به روسيه و مذاکرات او با پوتين صورت گرفته است.

وی تصريح کرد: مذاکرات طرفين بر اساس تفاهم و احترام متقابل صورت گرفت و دو طرف با کمال خرسندی بر اين نکته صحه گذاشتند که روابط ايران و روسيه در بسياری از جهات گسترش پيدا کرده است و مبادلات تجاری دو کشور با ۵۰ درصد رشد مواجه بوده است.

کفيل دبيری شورای عالی امنيت ملی روسيه ادامه داد: ما منافع مشترک زيادی با جمهوری اسلامی ايران داريم و در مذاکرات خود با آقای جليلی اين منافع را در ابعاد استراتژيک سياسی و اقتصادی مورد بررسی قرار داديم.

سوبولوف خاطرنشان کرد: ما همچين در اين مذاکرات گفتگوهای مختلفی در زمينه انرژی و کريدور شمال و جنوب و ساير مسائل ديگر انجام داديم .

وی با بيان اينکه در مذاکره خود با جليلی پيرامون برنامه صلح آميز هسته ای ايران نيز مذاکره کرده است گفت: ما در اين گفتگو درباره برنامه صلح آميز هسته ای ايران و همکاريهای فنی دو کشور صحبت هايی کرديم و مذاکرات ما صلح آميز بود و عليه هيچ کشور ثالثی صورت نگرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کفيل دبير شورای امنيت ملی روسيه در پايان خاطرنشان کرد: ما در سفر خود به ايران ساعتهای طولانی را پيرامون مسائل مختلف در راستای توافقات و مذاکرات روسای جمهور دو کشور ايران و روسيه به بحث و گفتگو خواهيم نشست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رشد ۵۰ درصدی روابط تجاری ايران و روسيه، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016