شنبه 14 اردیبهشت 1387

وزير دفاع اسرائيل: ايرانيان زنده می مانند، ولی نظام ايران يک دهه بيشتر نمی ماند، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : وزيردفاع اسرائيل اهود باراک مدعی شد: اين که نظام حاکم برايران دقيقا چه هنگام به جنگ افزار اتمی دسترسی يابد، اهميت ندارد و بحثها نبايد حول اين اختلاف باشد که دوسال يا چهارسال ديگر ايران به بمب هسته ای می رسد. زيرا نتيجه آن از منظر و چشم انداز تاريخ يکسان است.


وزيردفاع اسرائيل اهود باراک مدعی شد: اين که نظام حاکم برايران دقيقا چه هنگام به جنگ افزار اتمی دسترسی يابد، اهميت ندارد و بحثها نبايد حول اين اختلاف باشد که دوسال يا چهارسال ديگر ايران به بمب هسته ای می رسد. زيرا نتيجه آن از منظر و چشم انداز تاريخ يکسان است.

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری انتخاب، وی ادعا کرد: اگر فشارهای سياسی و راهکارهای اقتصادی نتواند نظام ايران را از رسيدن به بمب اتم بازدارد، برای تاريخ عواقبی که اين رخداد در پی دارد، تفاوتی نخواهد کرد.

در مصاحبه ای که درروزنامه صهيونيستی يديعوت آخرونوت انتشار يافت، وزيردفاع اسرائيل مدعی شد: نظام حاکم برايران تا ده سال ديگر دوام نخواهد داشت. اينکه بگوئيم چه سالی دقيقا اين حکومت رفتنی خواهد شد، درست نيست. اما مسلم است که مردم ايران يک دهه ديگر به اين حکومت امکان بقا نمی دهند.

اهود باراک در ادامه ادعا های خود افزود: حکومت کنونی درايران بی ثبات ترازهرهنگام ديگر شده است. نظامی است که برای منافع مردم ايران کاری انجام نمی دهد.

کشور ايران سرزمينی از اقوام گوناگون است که زير بستر جامعه آن، جوشان است. کشوری است که در گذشته تجربه مدرنيت و تمدن را داشته و با دنيای مدرن آشنا بوده و درهای آن به روی جهانيان بازبوده و مردمش می دانند که درجهان چه می گذرد.

حتی در اين نظام هم، مردم ماهواره به روی پشت بام خانه خود می گذارند و دنيا را می بينند. اکثريت چشمگيری ازمردم ايران جوانان هستند. نسلها درايران به سرعت عوض می شوند. يک جامعه پير و فرتوت نيست. من براين باورم که برای اين نظام، حکومت کردن برچنين مردمی امری دشوار و نشدنی باشد. اين مردم باقی می مانند، اما اين نظام نمی ماند. اما مساله دراين است که اگر قبل از رفتن اين نظام آنها به بمب اتم رسيده باشند، وضعيت دشواری بوجود می آيد و لذا اهميت دارد که نگذاشت به چنين جنگ افزاری برسند».

وزيردفاع اسرائيل در مصاحبه با روزنامه يديعوت اخرونوت، دراين مورد که آيا با رفتن دولت جورج بوش درآمريکا، ممکن است که اسرائيل خود را دربرابر خطرات ناشی از ايران تنها ببيند، مدعی شد: تنها يک پاسخ می توان داد و آن اينکه اسرائيل قدرتمندترين کشور درمنطقه خاورميانه درشعاع يک هزار و پانصد کيلومتری است.

امروزه کشور و عاملی که قدرت واقعی برابری با توانمندی اسرائيل را داشته باشد، دراين شعاع وجود ندارد. کشوری که بتواند موجب نابودی وانهدام اسرائيل شود، موجود نيست. اما بيان اين اطمينان بدين مفهوم نيست که مردم اسرائيل می توانند ازاين پس فارغ ازهرخطری، به سواحل دريا رفته و استراحت کنند. همه چيز بستگی به تصميمات و اعمال ما دارد. ما بايد با چشمان باز مراقب اوضاع و هر تحرکی باشيم و بايد پايمان محکم به روی زمين باشد و واقعيات را در زمين ببينيم.

دراين گفتگو، وزيردفاع اسرائيل به اقدام اخير رئيس جمهوری ايالات متحده و سازمان مرکزی اطلاعات آمريکا در تاييد گزارشهای بمباران و انهدام تاسيسات هسته ای درحال ساخت سوريه، مدعی شد: تنها می توانيم به گفتن اين امربسنده کنيم که درکشور اسرائيل يک سرباز، يک هواپيمای بدون خلبان يا يک شناوردريائی، بدون اجازه دقيق و مشخص وزيردفاع نمی تواند وارد حريم زمينی يا هوائی يا دريائی يک کشورخصم شود.

دراين مصاحبه درمورد اين امر که آيا ميان عمليات عليه تاسيسات سوريه با ايران ميتوان ارتباط قائل شد، وزيردفاع رژيم صهيونيستی مدعی شد: نبايد ارتباط ايجاد کرد، اما درمورد ايران بايد اقدامات درزمينه اطلاعات و مجازاتهای اقتصادی افزايش يابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير دفاع اسرائيل در ادامه مدعی شد: درس عبرتی که از جنگ جهانی دوم می توان گرفت آنست که مسالمت در قبال نظامهای خودکامه و ستمگر عاقبتی مانند فجايع هالوکاست دارد.

اهود باراک ادعا کرد: برقراری صلح و ثبات در جهان ايجاب می کند که جلوی دستيابی خودکامگان به سلاح های کشتار همگانی گرفته شود.

وزير دفاع اسرائيل مدعی شد: بايد قاطعيت داشت و از آزادی دفاع کرد تا ثبات، صلح و آينده جهان آزاد تضمين شود و درشرائط کنونی و نظر به خطرات موجود، بايد با جلوگيری از احتمال دستيابی حکومت های خودکامه به سلاحهای کشتار همگانی از صلح و ثبات دفاع کرد.

Copyright: gooya.com 2016