چهارشنبه 1 خرداد 1387

پيشنهاد نخست وزير اسرائيل در ديدار با نانسی پلوسی: محاصره دريايی ايران، راديو بين المللی فرانسه

بنابر نوشتۀ روزنامۀ هاآرتص، اهود المرت، نخست وزير اسرائيل در ديدار با نانسی پلوسی، رئيس مجلس نمايندگان آمريکا، روزسه شنبه پيشنهاد داد که يک محاصرۀ دريايی عليه ايران از سوی ناوگان دريايی آمريکا به اجرا در آيد تا به اين وسيله تهران برای توقف برنامه غنی سازی اورانيوم خود تحت فشار قرار گيرد.


بنابر نوشتۀ هاآرتص، دومين پيشنهاد المرت به پلوسی اعمال محدوديت هايی بر ضد سفرهای هوايی بازرگانان و مقامات ارشد حکومتی ايران در نقاط مختلف جهان است.

رفی ايتان، وزير امور بازنشستگان اسرائيل که عضو کابينۀ امنيت اسرائيل نيز است محاصرۀ دريايی ايران را تاًييد کرد و آن را راه حلی مناسب دانست.

آريه مکل، سخنگوی وزارت خارجۀ اسرائيل گفت که اتحادیۀ اروپا بايد تحريم های اقتصادی بسيار سنگين تری عليه ايران اتخاذ کند.

از سوی ديگر، افرائيم کام، نايب رئيس موسسۀ مطالعات امنيت ملی در تل آويو در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت که محاصرۀ دريايی ايران به سختی می تواند اجرا شود. به گفتۀ وی، اگر محاصرۀ دريايی صورت گيرد نفت خام ايران در بازار جهانی موجود نخواهد بود، جامعۀ بين المللی بايد افزايش بيشتر بهای نفت را بپذيرد. ايران سعی خواهد کرد که جلوی صادرات نفت خام ديگر کشورهای خليج فارس را نيز بگيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نايب رئيس موسسۀ مطالعات امنيت ملی در تل آويو ياد آوری کرد که سازمان ملل فهرستی از مقامات ايرانی ممنوع الاقامت در خارج از ايران را تهيه کرده است اما اين متن مشخص نمی کند که چه نهادی مسئول اجرای آن است و تنها جنبۀ سمبليک داشته است.

Copyright: gooya.com 2016