سه شنبه 24 اردیبهشت 1387

دری نجف‌آبادی، دادستان کل کشور: هر نوع رابطه با شرکت‌های وابسته به صهيونيسم خلاف شرع است، ايسنا


دادستان کل کشور گفت: در قرآن و بخصوص در سوره‌ی بقره در رابطه با قوم بنی‌اسراييل در ۸۰ آيه به بحث پرداخته شده است و طبيعی است که دنيای اسلام و بشريت پس از بعثت نيز گرفتار جريان بنی‌اسراييل بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار سياسی ايسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمين دری نجف‌آبادی در برنامه‌ای با عنوان «چگونه به اسراييل کمک می‌کنيم ...؟» که با هدف بررسی سلطه اقتصادی صهيونيسم در دنيا و نفوذ آن در ايران همراه با اعتراض و مطالبه دانشجويان از مسوولين به دليل عدم پيگيری اين مساله از سوی انجمن دانشجويان حامی قدس در تالار فردوسی دانشکده ادبيات دانشگاه تهران و با حضور محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه و فکری کارشناس مسايل خاورميانه برگزار شد، با اشاره به سوره‌های مائده و حشر افزود: حتی نام حضرت موسی (ع) در مقايسه با نام حضرت عيسی (ع) و پيامبر اسلام (ص) به تعداد بيشتری در قرآن تکرار شده است، بنابراين موضوع اسراييل موضوعی بوده که در بطن و متن تاريخ بشريت قابل پيگيری بوده و ابعاد گوناگون زندگی اين قوم قابل نقد و بررسی است.

وی افزود: حتی در سوره مبارکه حمد روشن‌ترين مصداق مغضوب عليه، اين قوم بوده‌اند به خاطر عملکردشان. اما نبايد فراموش کرد که اين موضوع تنها مربوط به يهودی‌ها نيست و اگر هر فردی از روی انصاف باشد مورد عنايت خداوند قرار خواهد گرفت.

وی همچنين با اشاره به داستان اصحاب سبت، بحث ربا و رشوه در قرآن افزود: اين موضوعات بيشتر در مورد قوم بنی‌اسراييل بوده است و بايد بدانيم اين موضوع در ابعاد مختلف قابل بررسی همه‌جانبه خواهد بود.

دری‌ نجف‌آبادی تصريح کرد: بايد جريان بنی‌اسراييل از طريق مراکز تحقيقاتی و پژوهشی و حوزه مورد بررسی قرار گيرد تا نوع فعاليت‌ها، تلاش‌ها، شبکه‌ها، نفوذ و ارتباطات آنها به طور کلی مورد شناسايی قرار گيرند و شناسنامه‌ای از تمام فعاليت‌ها و امکانات بنی‌اسراييل به طور دقيق به دست آوريم.

وی بيان کرد: در سال ۱۸۹۸ صهيونيسم‌ها در سوييس تشکيل جلسه دادند و تصميم گرفتند کشور اسراييل را ايجاد نمايند و حدود ۲۶۰ نفر از دنيا جمع شدند که بالفور به عنوان وزير خارجه وقت انگليس يکی از آنها بود و برای ايجاد کشور صهيونيسم در منطقه اسلامی خليج فارس و فلسطين تعهد داد.

وی همچنين توضيح داد: در بررسی‌های صورت گرفته مناسب‌ترين منطقه برای ايجاد سرزمين اسراييل به علت قداست، سابقه تاريخی، پايگاه بنی‌اسراييل، بيت‌المقدس و غيره سرزمين فلسطين انتخاب شد که صهيونيسم‌ها برای به دست آوردن آن برنامه‌ريزی‌های فراوانی را صورت دادند.

وی ادامه داد: تاسيس اسراييل از سال ۱۹۴۷ برای پنجاه سال به طول انجاميد که البته در ابتدا سطح بسيار محدودی از فلسطين را تشکيل می‌داد.

او به چند مقطع در رابطه با تاسيس اسراييل اشاره کرد و گفت: تلاش‌هايی برای تحقق يافتن اين موضوع از سال ۱۸۹۷ تا به حال صورت گرفته است.

دادستان کل کشور با اشاره به اين‌که قبل از انقلاب اعراب نفت را بر اسراييل بستند و پس از آن شاه جانشين اعراب شد و تامين انرژی اسراييل را ايران برعهده گرفت، گفت: بيش از ۶۰ درصد انرژی اسراييل از طريق ايران تامين می‌شد که پس از انقلاب جمهوری اسلامی اين موضوع ادامه پيدا نکرد، بنابراين از جمله اقداماتی که می‌توان برای مقابله با اسراييل از آن استفاده کرد، بحث انرژی است.

وی ادامه داد: جريان ريشه‌ای اسراييل بايد در تمام ابعاد از جمله، اقتصادی در کشورهای اسلامی و منطقه مورد بررسی قرار گيرد. بنابراين بايد مناطق نفوذ اسراييل را بشناسيم و آنجا که وابستگی وجود دارد تلاش به قطع وابستگی‌ها کنيم و اين امر جز با برنامه‌ای سازمان‌يافته و شناخت همه‌جانبه و کامل صورت نمی‌پذيرد.

وی در ادامه يکی از حساس‌ترين مسايل بسيار مهم برای اسراييل را انرژی دانست و گفت: اخيرا اسراييل برای تامين انرژی ۱۰ تا ۲۰ سال آينده خود رايزنی‌هايی با قطر و مصر داشته است. همچنين در زمينه آب و امنيت نيز اسراييل شکننده است، بنابراين در درجه اول با برخورد ايجابی و عرضه و توليد کالاها در داخل کشور و جلوگيری از واردات کالاهای صهيونيستی و در مرحله‌ی بعد با مبارزه‌ی منفی و نخريدن کالاهای شرکت‌های وابسته به صهيونيسم می‌توان در اين زمينه اقدام کرد.

دری نجف‌آبادی گفت: مبارزه با اين موضوعات به عهده NGOها، جريانات مردمی و بخش‌های دولتی وغيردولتی است و بايد از ملت مظلوم فلسطين حمايت جدی به عمل آيد.

وی ادامه داد: مهمترين مشکل آمريکا با ايران در رابطه با مساله هسته‌ای بحث حمايت بی‌چون و چرای ايران از مردم لبنان، حزب‌الله، غزه و ملت فلسطين و غيره است، بنابراين دانشمندان درون کشور بايد راهکاری ايجاد نمايند و با برطرف کردن نيازهای مردم به طور مطلوب باعث شوند تا برای دسترسی به برخی کالاها نيازمند به شرکت‌های صهيونيسمی نباشيم.

به گزارش ايسنا، دادستان کل کشور، در ادامه اين برنامه در پاسخ به پرسش يکی از دانشجويان در رابطه با اين‌که بسياری از مسوولان به دعوت ما به اين دانشگاه آمده‌اند و موضوعاتی را مطرح کرده‌اند، اما اقداماتی صورت نگرفته است، شما به عنوان دادستان چه قولی به ما می‌دهيد؟ گفت: من مسووليت دادستانی را انجام می‌دهم، اگر موردی مدنظر شما است، بهتر است به صورت موردی اشاره کنيد و بايد بگويم دادستانی در مورد پرونده‌های خاص وظيفه ندارد؛ چرا که من دادستان ستادی هستم و پرونده‌های کلان را پيگيری می‌کنم.

وی همچنين در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر اين‌که اگر دادستانی نمی‌تواند در زمينه‌ی جلوگيری از حضور شرکت‌های وابسته به صهيونيسم کاری انجام دهد کدام بخش قوه قضاييه توانايی مقابله با اين موضوع را دارد گفت: من عضو خانواده قوه قضاييه هستم، اما به دعوت دوستانه شما به اين محفل آمده‌ام. بايد بگويم بازرسی کل کشور، يکی از ارگان‌هايی است که می‌تواند در اين زمينه اقدام کند و از امکانات لازم نيز برخوردار است، بنابراين شايد مناسب‌تر بود از آقای نيازی دعوت به عمل می‌آمد.

دری نجف‌آبادی در پاسخ به پرسش ديگری در رابطه با اين‌که در جمله‌ای شفاف به ما بگوييد که آيا فعاليت شرکت‌های وابسته به اسراييل را محکوم می‌کنيد يا خير؟ گفت: قبل از اين در روزنامه جمهوری اسلامی، اين موضوع را خلاف شرع اعلام کردم و بار ديگر تکرار می‌کنم که هر نوع رابطه با شرکت‌های وابسته به صهيونيسم خلاف شرع، اخلاق، قانون و ظلم به اسلام و ملت مسلمان فلسطين است.

وی همچنين در جواب سوالی مبنی بر اين‌که آيا ملاقاتی ميان دانشجويان و دادستانی کل کشور در رابطه با رسيدگی به موضوعات موردی اتفاق می‌افتد؟ گفت: بله هر روز ملاقات داريم و در خدمت شما هستيم و بايد بگويم هفته گذشته ۸۰ نفر از دانشجويان شهيد بهشتی در دادستانی کل کشور ناهار را نيز ميهمان ما بودند و اعلام می‌کنم دادستانی مال شماست و من نوکری هستم در خدمت شما.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در جواب صحبت‌های دانشجوی ديگری که به خبری در تاريخ ۲۴ آذرماه سال ۸۶ در خبرگزاری رسمی مجمع امور قضايی اشاره کرده بود، گفت: ارقامی که در اين خبر آمده بود اشتباه بود و ما آن را اصلاح کرديم و اعدادی که اعلام شد جمع‌بندی گزارش استان‌ها بوده است و توسط دادستانی پيگيری نشده بود.

دری نجف‌آبادی، در پايان در پاسخ به ادعای يکی از سوال‌کنندگان مبنی بر اين‌که رابطه با سوالی مبنی بر اين‌که، زمانی که در قوه قضاييه به عنوان عادلانه‌ترين ارگان نظام است، رشوه وجود دارد دادخواست‌مان را کجا بايد بيان کنيم؟ گفت: دادسرای انتظامی، مرکز حفاظت قوه قضاييه و بازرسی کل کشور در داخل قوه قضاييه به تخلفات قضات رسيدگی می‌کنند.

به گزارش ايسنا، قبل از صحبت‌های دری نجف‌آبادی، يکی از اعضای انجمن دانشجويان حامی قدس خطاب به ايشان و در اعتراض به حضور و فعاليت برخی شرکت‌های وابسته به صهيونيسم در ايران از دادستان کل کشور خواستار شد تا موضوعات مطرح شده در اين برنامه را به گوش مسوولين کشور برساند.

Copyright: gooya.com 2016