یکشنبه 15 اردیبهشت 1387

ممانعت از ادامه تحصيل سهيل آصفی، روزنامه نگار، در دانشگاه، ادوار نيوز

ادوارنيوز: از ادامه تحصيل سهيل آصفی روزنامه نگار، در دانشگاه سوره ممانعت به عمل آمده است.
"ثبت نام ترم آخر من در دانشگاه به دستور حراست لغو شده است و از ادامه تحصيل اينجانب در ترم آخر بدون اعلام هيچگونه توجيه و موجب قانونی از سوی نهاد حراست دانشگاه جلوگيری به عمل آمده است."

سهيل آصفی روزنامه نگاری که بيش از شصت روز را در بازداشت و سلول انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات معروف به بند ۲۰۹ زندان اوين گذرانده است و ماههايی پيش با توديع يکصد ميليون تومان وثيقه از زندان بطور موقت آزاد شد با اعلام اين خبر به خبرنگار ما تاکيد می کند که اين اقدام دانشگاه سوره بدون هيچگونه موجب و مستند قانونی و به رغم ثبت نام ترم آخر و اخذ شهريه از او صورت گرفته است و رئيس حراست دانشگاه در پی اعتراضات اين روزنامه نگار و دانشجو بعد از شش ماه سرگردانی پيش از نوروز سرانجام با ثبت نام مشروط او موافقت کرده و دستور تصحيح اوراق امتحانی که در پاکت های "خيلی محرمانه" نگهداری می شد و مجوز انتخاب واحد ترم جديد صادر شده است.

اما در حال حاظر به گفته مديريت آموزش دانشگاه که پيگير حل مساله بوده است اين ثبت نام از سوی حراست لغو و فايل آموزشی وی بسته شده است. آصفی اضافه می کند که در مشورتی که با وکلای خود در اين زمينه داشته است آنها اعلام کرده اند که محروميت از تحصيل يک دانشجو بر اساس ضوابط و آيين نامه ها بايد مراحلی را طی کند اما به رغم تشکيل جلسه کميته انضباطی برای رسيدگی به وضعيت تحصيلی وی رئيس اين کميته اعلام کرده است که هيچگونه دليل مستندی برای رسيدگی ندارند و مساله به حراست دانشگاه ارجاع شده است.

سهيل آصفی در پاسخ به اين پرسش خبرنگار ما که اقدام بعدی او در اين رابطه چه خواهد بود می گويد: " رئيس حراست دانشگاه که گفته می شود ثبت نام من از سوی اين نهاد لغو شده است حق ادامه تحصيل مرا منوط به نامه و مجوزی از سوی وزارت اطلاعات يا دادستانی انقلاب عنوان کرده و در مراجعات مکرری که من به شعبه دو امنيت دادسرای انقلاب برای پيگيری اين مساله از هشت ماه پيش و بلافاصله بعد از بيرون آمدن از زندان تاکنون داشته ام آنها به هيچ وجه پاسخگو نبوده اند و حتی تاکنون اجازه حضور و طرح مساله به من داده نشده است." اين فعال حقوق بشر اضافه می کند رئيس حراست دانشگاه که پيش از اين خود را قاصر از تصميم گيری و مطيع احکام بالا می دانست و مساله را پيگيری می کرد اخيرا اعلام کرده که اين تصميم بر اساس هيچ نامه ای از بالا صورت نگرفته و خود او مسئول اين اقدام است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سهيل آصفی می گويد: "گفتند می توانيد از من شکايت کنيد شايد کارتان راه بيفتد! به هر حال من ترجيح می دهم که مساله به روال خود پيش برود. به توصيه وکلا شکايتی را به ديوان عدالت اداری تسليم می کنم و اميدوارم نهادهای ذی ربط هر چه زودتر به اين روند غير قانونی و خودسرانه خاتمه داده و رسيدگی لازم را به عمل آورند. در کل کشور تنها دو دپارتمان سينما هست که شرايط پذيرش سالانه آن بسيار محدود است. با صرف اين همه هزينه ی مادی و معنوی در حالی که من در ترم آخر هستم و عملا درس من تمام شده است و فقط چند واحد برای فارق التحصيل شدن دارم به اضافه پايان نامه چنين وضعيتی را بوجود آورده اند.

محروميت از تحصيل من بدون ارائه هيچگونه مبنا و توجيه قانونی يا صدور حکم و قراری از ناحيه کميته انضباطی دانشگاه و يا سندی کتبی صورت گرفته است و به رغم نامه نگاری های متعدد در طول اين هشت ماه سرگردانی هيچ نهادی پاسخگوی اين تضيع حق آشکار نبوده است."

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ممانعت از ادامه تحصيل سهيل آصفی، روزنامه نگار، در دانشگاه، ادوار نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016