سه شنبه 17 اردیبهشت 1387

بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس: اشکال اساسی بسته ۱+۵ تکرار تعليق غنی سازی است، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با اشاره به بسته‌های پيشنهادهای غربی‌ها گفت: تعليق غنی سازی در ايران شرط غير قابل قبول است.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس علاءالدين بروجردی نماينده بروجرد در مجلس در حاشيه جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: اشکال اساسی بسته‌های پيشنهادی غربی‌ها از جمله بسته اخير گروه ۱+۵ که در اجلاس لندن مطرح شده استمرار مشروط بودن به تعليق غنی سازی اورانيوم در جمهوری اسلامی ايران است که شرطی غير قابل قبول می‌باشد.
وی افزود: اگر گروه ۱+۵ بخواهد در زمينه خروج از بن بست فعلی راهی را پيدا کند بايد اولين تعليق را در شرط خودشان اعمال کنند و شرط خود را معلق کنند تا بستر برای گفت و گوی سازنده جهت خروج از بن بست فعلی آماده شود.
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بسته پيشنهادی جمهوری اسلامی ايران به گروه ۱+۵ خاطر نشان کرد: مخاطبين اصلی اين پيشنهاد گروه ۱+۵ هستند که اين بسته پيشنهادی در خصوص مسائل مربوط به مسائل هسته ای و همچنين مسائل فرا هسته ای از جمله در خصوص همکاری‌های اقتصادی و مسائل منطقه می‌باشد که محتوای اين پيشنهاد ايران در زمان خود به اطلاع افکار عمومی خواهد رسيد.
بروجردی اظهار داشت: اصل اين تحرک از سوی جمهوری اسلامی ايران يعنی ارائه پيشنهاد به گروه ۱+۵ اقدام منطقی و مناسبی است و اميدواريم با تعديل نظر غربی‌ها مبنی بر ضرورت تعليق غنی سازی در ايران شرايط برای گفت و گوها در خصوص بسته پيشنهادی ايران و همچنين بسته پيشنهادی گروه ۱+۵ فراهم شود.
وی در پاسخ به اين سوال که آيا امکان دارد مواضع غربی‌ها در آينده عليه ايران تندتر شود، با بيان اينکه علايم اين را نشان نمی‌دهد، گفت:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما زمزمه‌های وجود دارد که نشان دهنده آن است که غربی‌ها قصد دارند تا نظرات خود را تعديل کنند چرا که اگر روشهای آنها از جمله صدور ۳ قطعنامه تحريمی عليه ايران و همه اين فشارها تاثير گذار بود تا الان بايد تاثير خود را می‌گذاشت اما امريکا و ديگر کشورها ديدند که جمهوری اسلامی ايران به رغم همه اين شرايط روند غنی سازی و نصب سانتريفيوژها را ادامه داد.
بروجردی تاکيد کرد: تعديل يا تغيير نظر غربی‌ها به ويژه در خصوص شرايط ويژه را می‌توان با چشم مسلح ديد و اميدواريم در آينده اين موضوع را با چشم غير مسلح ببنيم.

Copyright: gooya.com 2016