دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

سخنگوی وزارت امور خارجه: تضمين امنيتی خواست ايران نيست، پيش شرطی برای گفتگو نمی پذيريم، مهر

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد بحث تضمين امنيتی که از سوی برخی کشورها به عنوان يکی از ملزومات مندرج در بسته پيشنهادی ۱+۵ به ايران از آن ياد می شود ، به هيچ عنوان برای تهران مطرح نيست و هرگز آن را مطرح نکرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، سيد محمد علی حسينی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سئوال خبرنگارمهر که پرسيد آيا تضمين امنيتی جزء درخواست های ايران ازگروه ۱+۵ در جريان مبادله بسته های پيشنهادی وجود دارد يا خير، گفت: خير، بحث تضمين امنيتی برای جمهوری اسلامی ايران مطرح نيست و هرگز آن را مطرح نکرده است.

وی در مورد بسته پيشنهادی ايران به ۱+۵ گفت: جزئيات اين بسته را به موقع اعلام خواهيم کرد البته آنها در تلاشند نماينده ای را به جمهوری اسلامی اعزام کنند، گفتگوهايی نيز در اين مورد در حال انجام است.حسينی گفت : ما البته هيچ پيش شرطی را برای گفتگو نمی پذيريم.

وی در مورد بسته پيشنهادی ايران به گروه ۱+۵ گفت : بسته ايران بخش های متنوعی دارد و مباحث کلانی را در نظر گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوی وزارت خارجه همچنين در مورد سفر اخير رئيس جمهور آمريکا به خاورميانه و شرکت در جشن رژيم صهيونيستی نيز گفت: بی شک افکار عمومی دنيا می تواند بهتر از هر کسی در مورد اعمال قرون وسطی آمريکا نظر بدهد.

وی افزود : هدف اصلی بوش از اين سفر شرکت در مراسم شصتمين سالگرد اشغال سرزمين مقدس فلسطين بوده است وی در اين مراسم سخنانی به زبان آورد که حتی باعث تعجب صهيونيست های تندرو شد.

حسينی گفت: به خاطرهمين اعمال است که دولت فعلی آمريکا منفورترين و منزوی ترين دولت در تاريخ آمريکاست و جايگاه مردم آمريکا را مخدوش کرده است.

Copyright: gooya.com 2016