جمعه 20 اردیبهشت 1387

علی لاريجانی رييس هيات مديره موقت فراکسيون اصولگرايان مجلس هشتم شد، سايه رياست مجلس بر سر لاريجانی؟ ايسنا

گفت‌وگوهای ايسنا با صدر، زارعی، ميرتاج‌الدينی و کنعانی‌مقدم‌


صبح روز پنج‌شنبه همايشی تحت عنوان «توفيق خدمت» با حضور ۲۰۰ نفر از منتخبان اصولگرای مجلس هشتم از جمله حدادعادل، لاريجانی و آقاتهرانی و با سخنرانی رييس‌جمهور برگزار شد.


انتخاب علی لاريجانی به عنوان رييس هيات مديره‌ی موقت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) شهاب‌الدين صدر به عنوان دبير اجرايی جبهه‌ متحد اصولگرايان در اين همايش به ارائه گزارش پرداخت، و در بخشی از آن اعلام کرد: شورای مرکزی جبهه متحد اصول‌گرايان تا کنون ۵۰ جلسه با حضور گروه ۶ + ۵ برگزار کرده است و هم‌چنين گروه شش نفره متشکل از آقايان صدر، بادامچيان، محصولی، مصلحی، زاکانی و فدايی نيز به صورت مرتب ۱۰۰ جلسه برگزار کرده‌اند که طی آن‌ها در ارتباط با انسجام اصولگرايان و چگونگی حضور آن‌ها در جريان انتخابات مجلس هشتم تصميم‌گيری شده است. همچنين تصميم‌گيری در مورد نامزدهای استانی نيز به شوراهای استانی که در استان‌ها و حوزه‌های انتخابيه تشکيل شده واگذار شد و الحمدالله با تلاشی که صورت گرفت امروز ۷۰ درصد ترکيب مجلس را اصول‌گرايان تشکيل داده‌اند.

سپس دکتر محمود احمدی‌نژاد در مورد اهميت رابطه‌ مجلس و دولت مسائلی را مطرح و در بخشی از سخنان خود با تاکيد بر اين‌که " بايد از فرصت و توفيق خدمت به طور کامل بهره گرفت" اظهار کرد: دولت و مجلس می‌توانند به عنوان يار همديگر و در کنار هم کارهای بزرگی انجام دهند.

هم‌چنين در اين جلسه محمدرضا فاکر نماينده‌ منتخب مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با وظيفه سنگين نمايندگی مجلس صحبت کرد و تذکراتی نيز در اين ارتباط داد.

بعد از آن جلسه توسط کميته‌ای‌ شش نفره ادامه پيدا کرد و طی بحث‌های مفصلی تصميم بر اين شد که هيات مديره‌ موقتی برای پی‌گيری وحدت و انسجام اصولگرايان و برنامه‌ريزی لازم برای مجلس هشتم ايجاد شود و در نهايت مصوب شد که اين هيات مديره با ترکيب گسترده‌ استانی تشکيل شود و استان‌هايی که کمتر از ۱۰ نماينده در مجلس شورای اسلامی دارند در آن يک نماينده داشته باشند، استان‌هايی که بيش از ۱۰ نفر نماينده دارند دو نفر و استان تهران نيز پنج نفر نماينده داشته باشد.

بعد از اين تصميم بلافاصله مجمع نمايندگان اصولگرای استان‌ها تشکيل شد و نمايندگان خود را برای عضويت در هيات مديره‌ موقت انتخاب کردند.

بعد از اتمام جلسه‌ عمومی منتخبان اصولگرای مجلس هشتم هيات مديره‌ موقت که توسط مجمع استان‌ها انتخاب شده بودند را تشکيل جلسه دادند و در اولين جلسه‌ خود، هيات مديره موقت فراکسيون اصولگرايان را به اين شرح تشکيل دادند: رييس؛لاريجانی/ نايب‌رييس اول؛ صدر/نايب رييس دوم؛ ابوترابی/دو نفر منشی؛ کوهکن و ميرتاج‌الدينی

پس از انتخاب هيات مديره موقت تصميم گرفته شد که چهار کميته‌ کاری نيز از سوی اين هيات به اين شرح ايجاد شود: کميته تعيين ساز و کار انتخاب اعضای هيات رييسه مجلس هشتم. کميته‌ تدوين اساسنامه فراکسيون اصولگرايان. کميته بررسی کميسيون‌های مختلف مجلس. کميته بررسی لوايح و طرح‌های باقی‌مانده مجلس هفتم که بايد در مجلس هشتم پی‌گيری شود.

قرار شد اين کميته‌ها تا هفته‌ی آينده حداقل سه جلسه داشته باشند و پيشنهادهای خود را برای طرح در جلسه‌ هيات مديره موقت که در هفته آينده برگزار می‌شود آماده و در اين جلسه مطرح کنند.

صدر که در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) اين گزارش را ارائه داد، افزود: تصميم‌گيری اتخاذ شده در هيات مديره موقت اصولگرايان در مجمع عمومی اصولگرايان که حتما تا قبل از تشکيل رسمی مجلس هشتم برگزار خواهد شد ارايه می‌شود و در آن‌جا مجمع عمومی اصولگرايان با توجه به اين گزارش تصميم‌گيری نهايی را انجام می‌دهد.


از رياست لاريجانی بر مجلس حمايت می‌کنيم، شايد حداد بخواهد کانديدای رياست جمهوری شود

کنعانی مقدم دبيرسياسی ائتلاف حزب‌الله ايران در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: با توجه به حمايت قبلی ائتلاف حزب الله از رياست لاريجانی برمجلس هشتم درصورتی که لاريجانی رييس شود فراکسيون حزب‌الله يکی از فراکسيون‌های قوی مجلس هشتم بانگرش اتحاد ملی و با حضور اصولگرايان مستقلی، و افراد اصلاح طلب معتقد به مبانی خواهد بود.

اين عضو ائتلاف فراگيراصولگرايان هم‌چنين درارتباط با انتخاب علی لاريجانی به عنوان رييس هايت مديره موقت فراکسيون اصولگرايان مجلس هشتم گفت: حضور لاريجانی در هيات رييسه فراکسيون اصولگرايان می‌تواند باعث هرچه کارآمد شدن مجلس هشتم شود و اين انتخاب می‌تواند گامی برای انتخاب علی لاريجانی به عنوان رييس مجلس هشتم باشد.

وی با بيان اين‌که " اين ائتلاف قبلا نيز از انتخاب علی لاريجانی به عنوان رييس مجلس هشتم استقبال کرده بود" گفت: اين انتخاب نشان می‌دهد که نمايندگان مجلس هشتم با رويکرد جديدی جهت کارآمد شدن مجلس هشتم به مسائل نگاه می‌کنند.

وی درباره اين‌که چرا حداد عادل علی‌رغم حضور درجلسه اخير اصولگرايان برای عضويت درهيات مديره موقت فراکسيون اصولگرايان کانديدا نشد، گفت: ايشان درجايگاه رييس مجلس اين فرصت را برای ديگران قراردادند که در اين ارتباط تصميم‌گيری کنند. البته بايد درنظر داشت که ممکن است آقای حداد عادل بخواهد برای انتخابات رياست جمهوری دهم کانديدا شود و دراين راستا به مدت يک سال رياست مجلس را برعهده گرفته و آقای لاريجانی نايب رييس شود و بعداز آن از اين سمت استعفا داده و لاريجانی به عنوان رييس ادامه فعاليت دهد.


حدادعادل خودش داوطلب حضور در هيات مديره موقت نشدند

هم‌چنين يک عضو هيات مديره موقت فراکسيون اصولگرايان مجلس هشتم گفت: ‌انتخاب هيات مديره موقت فراکسيون اصولگرايان براساس يک فرايند جمعی صورت گرفت و مجمع نمايندگان استان‌ها تشکيل جلسه دادند و نمايندگان خود را بر عضويت در اين هيات مديره انتخاب کردند.

علی اصغر زارعی در گفت‌وگو با ايسنا در ارتباط با اين‌که "چرا حدادعادل در هيات مديره موقت اصولگرايان حضور ندارد"افزود: در استان تهران نيز خود آقای حداد عادل داوطلب حضور در هيات مديره موقت نشدند.

وی ادامه داد: بعد از تشکيل هيات مديره موقت، اعضا لاريجانی را به عنوان رييس هيات مديره موقت انتخاب کردند و در حقيقت اين ترکيب خودجوشی است که از درون اصولگرايان انتخاب شدند.

وی با بيان اين‌که " در مورد رياست مجلس هشتم بايد اجازه دهيم خود نمايندگان تصميم‌گيری کنند" گفت: رايحه خوش خدمت در مورد رياست مجلس نظری نداشت و معتقد است که خود نمايندگان مجلس بايد از بين کسانی که در مضان رياست مجلس هستند گزينه‌ای را انتخاب کنند.


شورای ۴۵ نفره اصولگرايان

يک عضو هيات رييسه شورای مرکزی فراکسيون اصولگرايان مجلس هفتم نيز با اشاره به اولين همايش منتخبان اصولگرای مجلس هشتم گفت: پيش از اين طرحی ارائه شده بود، مبنی بر اين‌که ۱۵ نفر از ميان اصولگرايان منتخب مجلس هشتم تا انتخاب هيات رييسه مجلس هشتم و شکل گيری فراکسيون، ‌انتخاب شوند و کارها را مديريت کنند، ولی در جلسه پنج شنبه نمايندگان پيشنهاد کردند که همه استان‌ها در اين امر مشارکت داده شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حجت‌الاسلام سيد محمدرضا ميرتاج‌الدينی، درگفت وگو با ايسنا افزود: بر اين اساس از هر استانی افرادی به عنوان شورای موقت نمايندگان اصولگرای هشتم انتخاب شدند و قرار شد که در شهرهايی که کمتر از ۱۰ نفر نماينده اصولگرا دارند، يک نماينده و در شهرهايی که بيش از ۱۰ نماينده دارند، دو نماينده و از تهران پنج نماينده انتخاب شوند.

وی با بيان اين‌که " در مجموع ۴۵ نفر انتخاب شدند" از صدر، باهنر، زارعی، فاطمه رهبر و حسين فدايی به عنوان نمايندگان تهرانی ياد کرد و با اشاره به سخنرانی رييس جمهور در اين جلسه، گفت: مقرر شد برای اين شورای ۴۵ نفره، هيات رييسه موقتی تشکيل شود که طی آن دکتر علی لاريجانی به عنوان رييس، شهاب الدين صدر و حجت‌الاسلام و المسلمين ابوترابی‌فرد به عنوان نواب رييس و محسن کوهکن و اينجانب به عنوان منشی‌ها برگزيده شدند.

ميرتاج‌الدينی با اشاره به شکل گيری ۴ کميته اصلی از ميان اين ۴۵ نفر گفت: قرار شد روسای اين کميته‌ها تا روز دوشنبه معرفی شوند.

اين عضو فراکسيون اصولگرايان نيز گفت: دکتر حدادعادل برای عضويت در گروه ۴۵ نفره کانديدا نشد.

Copyright: gooya.com 2016