دوشنبه 23 اردیبهشت 1387

منوچهر متکی: تروريست حادثه سفارت ايران در لندن به تهران مسترد شود، مهر

وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران در ديدار کميته دفاع از حقوق شهدا و آسيب ديدگان اقدام تروريستی سال ۱۳۵۹ عليه نمايندگی جمهوری اسلامی ايران در لندن، بر لزوم استرداد سريعتر تنها تروريست بازمانده اين حادثه از سوی انگليس به تهران تاکيد کرد .
به گزارش خبرگزاری مهر، رئيس و اعضا کميته دفاع از حقوق شهدا و آسيب ديدگان اقدام تروريستی سال ۱۳۵۹ عليه نمايندگی جمهوری اسلامی ايران در لندن با منوچهر متکی وزيرامور خارجه کشورمان ديدار کردند و خواستار احقاق حقوق جمهوری اسلامی ايران و بازماندگان اين جنايت تروريستی شدند.

کارداراسبق نمايندگی جمهوری اسلامی ايران درلندن و رئيس اين کميته ضمن ارائه گزارشی از واقعه تلخ گروگانگيری و اقدامات تروريستی عليه نمايندگی جمهوری اسلامی ايران در انگليس گفت: در آن ايام بارها و بارها تهديدهای مختلفی از سوی گروههای تروريستی مستقر در لندن واصل می شد که بلافاصله طی يادداشت رسمی مراتب به اطلاع مقامات ذيصلاح آن کشور رسانده می شد، ولی پاسخ کتبی آنها اين بود "نگران نباشيد".

وی تاکيد کرد : در آن شرايط واقعه تروريستی زير چتر حمايتی نيروهای امنيتی لندن به وقوع پيوست.

دراين ملاقات ديگراعضای کميته وتعدادی ازخانواده قربانيان ضمن تشريح ابعاد اين جنايت تروريستی از وزير خارجه کشورمان درخواست کردند تدابير لازم به منظور استرداد و محاکمه تروريست بازداشت شده اتخاذ شود.

متکی وزيرامورخارجه کشورمان نيز با ابرازتاسف وتاثر ازحادثه تلخ و تروريستی که به دليل بی توجهی، سهل انگاری و حمايت های دولت انگليس از تروريسم در لندن به وقوع پيوست، تاکيد کرد : همواره به طور مستقيم راجع به اين موضوع با مقامات آن کشور گفتگو نموده و اين موضوع در دستور کار مذاکرات مان با لندن قرار دارد.

وی افزود: اميدواريم هرچه سريعتر تنها تروريست بازمانده اين حادثه را برای محاکمه عادلانه به جمهوری اسلامی ايران مسترد نمايند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزيرامور خارجه با اشاره به تصميم سئوال برانگيز دادگاه انگليس در مورد احتمال آزادی تروريست ياد شده تاکيد کرد، اينگونه اقدامات جايگاه اين کشور را به عنوان متهم به حمايت از جنايت کاران و اقدامات تروريستی نزد افکار عمومی در ايران، منطقه و جهان اسلام به شدت تنزل داده است.

متکی خاطرنشان کرد: اقدامات اخير دولت انگليس به ويژه در مورد پرونده جعلی و طراحی شده بر ضد ديپلمات اسبق ايران، رای اخير يکی ازمحاکم انگليس درزمينه خارج نمودن نام گروهک تروريستی منافقين ازفهرست تروريست ها در اين کشور و حمايت از آنها با ارائه امکانات رسانه ای برای پخش برنامه های مستقيم به زبان فارسی از لندن ، نشان دهنده سمت و سوی رفتارهای دوگانه اين کشور در زمينه برخورد با موضوع تروريسم است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'منوچهر متکی: تروريست حادثه سفارت ايران در لندن به تهران مسترد شود، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016