جمعه 27 اردیبهشت 1387

اسکناسی با طراحی صنعت نفت کشور به مناسبت سالروز يک صدمين سال نفت در ايران منتشر می شود، نفت نيوز

پنجم خرداد سال ۱۳۰۸ سالروزصدمين سال استخراج اولين چاه نفت ايران و خاورميانه در شهر مسجدسليمان است. به همين مناسبت همايش های و گردهمايی های متعددی توسط ارگان ها و موسسات دولتی و خصوصی در ايران و خارج از ايران برگزار می شود.
به گفته سايت نفت نيوز پايگاه خبری تحليلی نفت ايران و جهان، دکتر حجت اله غنيمتی فرد رييس ستاد بزرگداشت يک صد سالگی صنعت نفت ايران روز يکشنبه ۱۵ ارديبهشت در نشستی با رسانه ها و اعضای ستاد از اجرای برنامه هايی به اين مناسبت در تمامی بخش های صنعت نفت به ويژه مناطق جنوب و مسجدسليمان خبر داد.
آقای غنيمتی فرد ضمن اشاره به تشکيل اين ستاد از يک سال پيش و دو ماه سکوت در اواخر سال گذشته فعاليت اين ستاد را از ۲۴ فروردين امسال در توضيح برنامه های ستاد گفت: "برای بزرگداشت يک صد سالگی صنعت نفت ايران برگزاری ايين های در داخل صنعت نفت علاوه بر اطلاع رسانی فعاليت های گذشته در قالب فليم، عکس، مسابقات ورزشی پيش بينی شده است." بنا بر گزارش سايت نفت نيوز رييس ستاد برگزاری بزرگداشت صنعت نفت اضافه کرد که علاوه بر اين آيين های ملی همايش های خاص بين المللی صد سالگی برگزار خواهد شد.
رييس ستاد برگزاری بزرگداشت يک صدمين سال صنعت نفت گفت: " بر اساس درخواست وزير نفت از بانک مرکزی و با توافق امسال اسکناسی با طرحی مخصوص صنعت نفت کشور چاپ خواهد شد. احداث موزه پارک ها ی نفت در شهرهای بزرگ به ويژه شهر تاريخی مسجدسليمان که اولين چاه نفت خاورميانه در آن کشف شد، از ديگر برنامه های اين ستاد است. غنيمتی فرد برگزاری فعاليت های علمی و آموزشی، فعاليت های علمی و ادبی از جمله برگزاری نمايشگاه نقاشی، داستان نويسی، مستندسازی و ساخت سريال تلويزيونی را از ديگر برنامه های در دست اقدام اين ستاد برای بزرگداشت يک صدمين سال بزرگداشت صنعت نفت عنوان کرد.
نفت نيوز اضافه می کند که در اين جلسه عزيزاله رمضانی نماينده شرکت ملی گاز ايران در اين ستاد به اجرای يک سری طرح های زير بنايی و افتتاح طرح های خطوط انتقال، گاز رسانی به شهرها و روستاها و جايگاه های عرضه گاز طبيعی فشرده اشاره کرد. عزيزاله رمضانی گاز رسانی به استان خوزستان به ويژه آبادان و شهر تاريخی مسجدسليمان را از ديگر برنامه های شرکت ملی گاز ايران اعلام کرد و گفت: " قرار بر اينست که سيستم های گاز رسانی قديمی در مسجدسليمان جمع آوری شود و شبکه استاندارد و گاز استاندار جايگزين آنها شود.
نفت نيوز به حضور پيش کسوتان نفت جنوب اشاره می کند و به نقل از محمود معين فر از پيش کسوتان شرکت نفت جنوب و مديرعامل شرکت خدمات رفاهی نفت به برنامه های ستاد بزرگداشت صنعت نفت در مناطق نفت خيز جنوب از جمله ساخت فيلم مستند، چاپ کتاب وعکس از يک صد سال فعاليت صنعت نفت، می نويسد. معين فر همچنين طراحی نماد نفت در يکی از ميادين اهواز، تشکيل نمايشگاه برای عرضه ادوات قديمی نفت؛ ايجاد پارک موزه در مسجدسليمان را از ديگر برنامه های اين ستاد عنوان کرد. وی از اقدام های پيشنهادی برای شهر تاريخی مسجدسليمان را عرضه علمک گاز به طور مجانی به شهروندان اين شهر بيان کرد.
در اين نشست هادی زنوری رييس روابط عمومی شرکت ملی صنايع پتروشيمی به تهيه سرود ملی نفت اشاره کرد و همچنين برنامه ريزی برای پخش اخبار نفت به مدت سه تا پنج دقيقه از شبکه خبر؛ خبر داد.
به گزارش نفت نيوز عبدلحسين رضايی زاده رييس روابط عمومی شرکت مناطق نفت خيز جنوب به توليد بيش از ۸۰ در صد نفت خام کشور در مناطق جنوب اشاره کرد و چاپ کتاب سه جلدی تاريخ صد ساله نفت را تا مهر ماه امسال و مجموعه سه جلدی مناطق نفت خيز جنوب و دفاع مقدس تا شهريور ماه امسال را از برنامه های ستاد بزرگداشت يک صد سالگی نفت ايران اعلام کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين محسن آقاجانی رييس روابط عمومی وزارت نفت نيز خير از ساخت و نمايش سريال تلويزيونی تاريخچه صنعت نفت ايران در نيمه دوم امسال داد.
مدير امور بين الملل شرکت ملی نفت ايران گفت هنوز برای اکتشاف منابع نفت و گاز در ۸۰ درصد از سرزمين ايران اقدام نشده است.
رييس ستاد برگزاری و بزرگداشت يک صدمين سال صنعت نفت در ايران هزينه استخراج هر بشکه نفت خام را در مناطق خشک کشور دو دلار و نيم و هزينه استخراج در آب را سه دلار تخمين زد.
عنيمتی فرد در پايان به نارسايی ها و کمبود امکانات مسجدسليمان به عنوان نخستين شهر نفتی ايران اشاره کرد و افزود: برنامه ها و طرح هايی در دست اجراست که اميدواريم با اجرای موفق آنها مرهمی بر زخم های مرديم اين شهر باشد. او از رسانه های ملی خواست تا مطلوميت مسجدسليمان را به تصوير بکشند.

لينک به منبع اصلی خبر:
http://www.naftnews.net/More_News.asp?id=2076

Copyright: gooya.com 2016