پنجشنبه 26 اردیبهشت 1387

واشنگتن‌تايمز: تهديد ايران واقعی است، تابناک

دولت اسرائيل، ايران را بزرگترين خطر برای موجوديت طولانی‌مدت خود می‌داند... هم‌اکنون ايران در حال نصب سانتريفيوژ پيشرفته‌تری در نطنز است که قابليت هسته‌ای ايران را شتاب می‌بخشد و اين مسأله با توسعه ايران در بخش موشک‌های دوربرد همراه شده است.

«واشنگتن‌تايمز» در گزارش خود و در شصتمين سال اشغال فلسطين به دست رژيم صهيونيستی، آورده است: دولت اسرائيل، ايران را بزرگترين خطر برای موجوديت طولانی‌مدت خود می‌داند، چرا که اين کشور، منابع مالی و حمايت نظامی فعال را برای همه دشمنان اسرائيل فراهم می‌کند‌.
ايران ديواری از هزاران موشک پديد آورده که مراکز جمعيتی اسرائيل را هدف گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناک»، «واشنگتن‌تايمز» می‌نويسد: گفته محمود احمدی‌نژاد، پيرامون محو اسرائيل از روی نقشه با تلاش‌های بی‌وقفه وی همراه شده که وضعيت را برای تحقق کامل روياهايش فراهم آورده و اين در حالی است که اين، تنها در حد حرف نيست.
اين روزنامه وابسته به حزب دمکرات‌های آمريکا که اکنون از هيلاری کلينتون برای رياست‌جمهوری اين کشور حمايت می‌کند، می‌افزايد: او (احمدی‌نژاد) با اقدامات خطرناک و متهورانه خود، پشت سخنانش ايستاده است.

بنا بر اين گزارش، با توجه به مورد مربوط به رآکتور هسته‌ای عراق که توسط بمب‌افکن‌های اسرائيلی در سال ۱۹۸۱ تخريب شد، اسرائيل زمان کافی برای اين کار خواهد داشت تا ببيند دشمنش تا چه اندازه به هدف خويش رسيده و ابزارهای مسالمت‌آميز و ديپلماتيکی با ناکامی روبه‌رو خواهند شد يا خير.

«واشنگتن‌تايمز» ادعا کرد: اين واقعيت ناميمون در کنار گسترش ايران در ساخت تسليحات هسته‌ای، ايران را در صدر موضوعات مورد بحث امنيت ملی اسرائيل و آژانس‌های اطلاعاتی اسرائيل قرار داده است. مهمترين و اساسی‌ترين بخش اين اطلاعات، آن است که اسرائيل درصدد دانستن اين است که زودترين زمان ممکن برای خروج نخستين بمب ايران از خط توليد چه هنگام است؟

در چهارم فوريه، رئيس موساد گفته بود: برآوردها، حاکی از آن است که در سه سال ديگر، تسليحات هسته‌ای می‌سازد و اين در حالی است که هم‌اکنون در مجموعه نطنز، سه هزار سانتريفيوژ دور سريع و در حال کار، در حال غنی‌سازی اورانيوم است.

اين روزنامه در ادامه ادعای خود آورده است: محمود احمدی‌نژاد هرگز نتوانسته است توضيح قانع‌کننده‌ای دهد که چرا ايران، نخستين کشوری است که بدون داشتن يک رآکتور برق هسته‌ای شهری، توانسته کارخانه غنی‌سازی اورانيوم داشته باشد. هم‌اکنون ايران در حال نصب سانتريفيوژ پيشرفته‌تری در نطنز است که قابليت هسته‌ای ايران را شتاب می‌بخشد و اين مسأله با توسعه ايران در بخش موشک‌های دوربرد همراه شده است.

بنا به گزارش ياد شده، ايران دارای موشک‌هايی است که به هر نقطه از خاورميانه و اسرائيل دسترسی خواهد داشت و هم‌اکنون نيز در حال ساخت موشک‌های بالستيک بين قاره‌ای است که برد آن تا اروپا و دورتر از آن خواهد رسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«واشنگتن‌تايمز» می‌افزايد: تکنولوژی که ايران از آن در ساخت بمب‌های هسته‌ای بهره می‌برد، مشابه مورد به کار رفته در پروژه «منهتن» در ۵۶ سال پيش است؛ يعنی بمب‌های تقسيمی خالص که ساده‌ترين نوع بمب هسته‌ای بوده و از اورانيوم غنی‌شده ساخته شده است. البته هرچند اين تکنولوژی قديمی است، تخريب و انهدام بالقوه آن بسيار واقعی است، به گونه‌ای که بمب هيروشيما نيز از اورانيوم غنی‌ شده بود.

اين روزنامه آمريکايی همچنين در همراهی با سياست‌های اسرائيل آورده است: نخستين و منطقی‌ترين راهکار برای پايان دادن به تهديد هسته‌ای ايران، تغيير رژيم است؛ اين به معنای تغيير و پيش برد جريانی خلاف تحولات انقلابی است که از سال ۱۹۷۸ در ايران رخ داده و بازگرداندن عوامل دمکراتيکی مدرن برای اداره حکومت است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واشنگتن‌تايمز: تهديد ايران واقعی است، تابناک' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016