چهارشنبه 25 اردیبهشت 1387

فرمانده سپاه: امنيت دفاعی ايران در مقابله با تهديدها، بيرون از مرزهای کشور اتفاق می افتد، انتخاب

خبرگزاری انتخاب: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز سخنان خود بر برنامه ريزی برای چگونگی توسعه عدالت و رسيدن به امنيت پايدار تاکيد کرد و گفت: برای پياده کردن اهداف انقلاب اسلامی، عدالت و امنيت پايدار مهم و حياتی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز مقابله با تهديد نظامی از مرزهای ايران فراتر رفته است.

به گزارش خبرنگار امور دفاعی انتخاب، سردار سرلشکر محمد علی جعفری که امروز در نخستين روز از اجلاس دو روزه دادستان های سراسر کشور سخن می گفت، با بيان مطلب بالا تصريح کرد: امنيت دفاعی ايران در مقابله با تهاجمات خارجی در خارج از مرزهای ايران اتفاق می افتد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز سخنان خود بر برنامه ريزی برای چگونگی توسعه عدالت و رسيدن به امنيت پايدار تاکيد کرد و گفت: برای پياده کردن اهداف انقلاب اسلامی، عدالت و امنيت پايدار مهم و حياتی است.

سردار جعفری افزود: توسعه عدالت و برقراری امنيت، انتظار همه مردم و ساير مسلمانان جهان از ماست تا بتوانيم اين دو مقوله را ابتدا در جمهوری اسلامی ايران و سپس در ساير نقاط گسترش دهيم.

وی با بيان اين که کشورها در سايه امنيت و با تکيه بر قدرت ملی خود، راه رشد و تعالی را طی می کنند گفت: امنيت يکی از ضروری ترين موارد در پيشرفت کشورهاست.

سرلشکر جعفری ارتباط ميان امنيت و عدالت را مهم، حساس و گسترده خواند و گفت: تعريف امنيت و شيوه های استقرار آن، در کشورهای مختلف متفاوت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بيان اين که امنيت پايدار در جمهوری اسلامی بدون مشارکت مردم و حضور آنان امکان پذير نيست گفت: اگر در پی برقراری امنيت پايدار و عدالت هستيم؛ بايد موانع و مشکلات را شناسايی کنيم که از جمله اين مشکلات ساختارها، آيين ها، روش ها و مجموعه سيستم های اداری کشور است.

وی با بيان اين که بايد در خصوص اين که چرا نمی توان به طور مطلوب و شايسته عدالت را پياده کرد، ريشه يابی شود، افزود: امروز احساس عدالت به صورت قابل قبول نيست و بايد در اين راستا تلاش شود.

سرلشکر جعفری پاسخ دادن به اين سوال را گام مثبتی برای تحقق عدالت و امنيت دانست و گفت: بايد برخی مباحث مديريتی، روشها، ساختارها و سيستم ها اصلاح شود.

فرمانده کل سپاه با بيان اين که قوه قضاييه نيز درخصوص نوع برخورد و مجازات مجرمان، نقش تعيين کننده دارد، گفت: توجه به پيشگيری از وقوع جرم در دستگاه قضايی از اهميت زيادی برخوردار است.

سرلشکر جعفری توجه به سخنان آيت الله هاشمی شاهرودی و بررسی و عملی کردن آن را ضروری خواند و گفت: پياده کردن عدالت و طرفداری از حق بدون مجاهدت و در نظر گرفتن خدا، امکان ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بيان اين که نظام جمهوری اسلامی با نظامهای ديگر متفاوت است گفت: جمهوری اسلامی به علت اراده و اهداف خود و نيز مبارزه با ظلم و استکبار جهانی، دشمنان فراوانی دارد و اين دشمنان برای برهم زدن آرامش، امنيت و زيرسوال بردن تلاش ها، دست به هر کاری می زنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی حوادث اخير شيراز را از اقدامات دشمنان ذکر کرد و گفت: امروز نبايد اجازه چنين حوادث تروريستی را داد و بايد از وقوع آن ها در کشور جلوگيری کرد.

سرلشکر جعفری با بيان اين که انقلاب اسلامی از خارج تهديد نمی شود، افزود: آنچه بايد دغدغه ما باشد؛ تهديدات داخلی است که به صورت غيرعمد يا غفلت صورت می گيرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در مقوله تهديد نظامی، انقلاب را بيمه کرد و امروز مقابله با تهديد نظامی از مرزهای ايران فراتر رفته و امنيت دفاعی ايران در مقابله با تهاجمات خارجی در خارج از مرزهای ايران اتفاق می افتد.

Copyright: gooya.com 2016