سه شنبه 7 خرداد 1387

نظرات علی لاريجانی در باره چگونگی پيشبرد مجلس هشتم، ايسنا

ـ گرايش‌های مختلف نظر خود را مطرح کردند
ـ مجلس را از فراکسيون‌های مختلف محروم نکنيم
ـ مجلس بايد تعاملی موثر و پرتحرک با قوای ديگر داشته باشد


رييس پيشنهادی مجمع عمومی فراکسيون اصولگرايان مجلس هشتم برای رياست اين مجلس، در پاسخ به سوال ايسنا مبنی برنامه‌اش برای تعامل مجلس هشتم با دولت نهم گفت: در اين مورد بايد مجلس تصميم بگيرد، من ايده‌های خود را می‌گويم و معتقدم که مجلس بايد تعاملی موثر و پرتحرک با قوای ديگر داشته باشد تا با کمک به يکديگر در جهت بهبود وضعيت مردم حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) علی لاريجانی در حاشيه اولين نشست فراکسيون غدير مجلس هشتم

ادامه داد:‌ به نظر من مجلس به جای مچ‌گيری، بايد يک حيات پرتحرک برای ارتباط با ساير قوا جهت حل مسائل کشور فراهم کند، به اين معنا که مجلس مطابق قانون اساسی استقلال خود را داشته باشد و در چارچوب اين استقلال بنيه فکری خود را برای کمک به حل مسائل اصلی مردم به ميدان بياورد.

وی همچنين در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايسنا مبنی بر اين‌که برخی معتقدند که اصولگرايان در جلسه‌ای بدون حضور ديگر گرايش‌های فکری مجلس از جمله اصلاح‌طلبان اعضای هيات رييسه را مشخص کرده‌اند گفت: ‌اصولا اين نوع نگاه به کار مجلس نگاه خيلی دقيقی نيست؛ هر جريانی در مجلس از فراکسيون‌های مختلف اين حق را دارند که مطابق ايده‌های خود در مورد برنامه‌های مجلس و مسوولان مجلس فکر کنند و فکرشان را به مجلس ارائه دهند و ما نبايد مجلس را از فراکسيون‌های مختلف محروم کنيم.

وی خاطرنشان کرد: هرچه اين نهادها مردمی، سياسی و بانشاط باشند و افکار خود را ملتزم ارائه دهند، اين غنيمتی برای بنده است.

رييس پيشنهادی مجمع عمومی فراکسيون اصولگرايان مجلس هشتم برای رياست اين مجلس تاکيد کرد: گروه‌های سياسی مختلف می‌توانند نشست‌ داشته باشند، فکر توليد کنند و راجع به اداره مجلس نظر دهند و آخر امر اين نمايندگان مجلس در صحن علنی هستند که در مورد همه امور با رای خود تصميم‌گيری می‌کنند و اين اقداماتی که انجام شده، امور مقدماتی است و کار کسی را تنگ نمی‌کند. ما استقبال می‌کنيم که گروه‌های مختلف چنين نشست‌هايی را داشته باشند و فکر توليد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ‌البته نمايندگان گرايش‌های سياسی متفاوت نظرات خود را در ارتباطی که با دوستان داشتند، منتقل کردند و اين‌گونه نيست که ارتباطی نباشد.

لاريجانی گفت:‌ من با توجه به جلساتی که برگزار شده است اين احساس را دارم؛ آن‌چه که در ذهن نمايندگان محترم متبلور است، نگاه پديدار شناسانه به موضوعات حکومت است تا نگاه حزبی و سياسی. در واقع با توجه به اين مساله، احساس برداشتن گام‌هايی در جهت مديريت ملی در مجلس متصور است تا اين‌که نمايندگان بخواهند به کشمکش‌های سياسی دامن بزنند.

وی بار ديگر تاکيد کرد: ما استقبال می‌کنيم که گروه‌های سياسی با يکديگر تعامل داشته باشند و فکر خود را عرضه دهند.

وی در پاسخ به اين سوال که به عنوان رييس مجلس هشتم بيشتر به مسائل بين‌المللی توجه خواهيد داشت يا مسائل داخلی گفت:‌آن‌قدر که در توانم باشد در زمينه مسائل بين‌المللی در جهت کمک به آرام‌سازی و حل مسائل کار می‌کنم، البته برداشت ما اين است که در شرايط فعلی مسائل مهمی در حوزه داخلی وجود دارد و هرچه ما بتوانيم اين مسائل را بيشتر حل کنيم، باعث کارآمد شدن وضعيت داخل می‌شود. سيستم حکومتی ما از نظر حل مسائل فربه می‌شود. اين کمک زيادی در پايداری ملی و حل مسائل بين‌المللی خواهد داشت؛ لذا ما اولويت‌هايی در حوزه مسائل اقتصادی خواهيم داشت و مهم می‌دانيم با گفت‌وگوی سازنده با قوای ديگر در جهت حل اين مسائل حرکت کنيم، به نحوی که مردم احساس کنند که مجلس دنبال حل مسائل اصلی است نه مسائل حاشيه و فرعی .

وی گفت:‌ البته در اين راستا مسائل بين‌المللی نيز مهم است و ما با چنين ديدی سعی می‌کنيم به حل مسائل بين‌المللی نيز کمک کنيم.

به گزارش ايسنا رييس پيشنهادی مجمع عمومی فراکسيون اصولگرايان مجلس هشتم برای رياست اين مجلس هم‌چنين در سخنرانی خود در اين مراسم گفت: برای مجلس هشتم اين اسم يک افتخار بزرگ است که قبل از روز آغاز مجلس هشتم در چنين نشستی تبرک پيدا کند و ما سپاسگزاريم که چنين نشستی برگزار شده است.

لاريجانی با بيان اين‌که " فکرغدير پيروان زيادی دارد" افزود: همه نمايندگان محترم افتخار می‌کنند که عضو چنين فراکسيونی باشند و مطمئنا تمام نمايندگان مجلس هشتم عضو چنين فراکسيونی خواهند بود.

وی هم‌چنين با بيان اين‌که " غدير يک جريان فکری و نه فقط يک روز تاريخی است" گفت: غدير فصل بزرگی برای بشريت است که در آن نحوه حکومت‌داری مستتر است.

وی خاطرنشان کرد: غدير دارای پيام های زياد و الگويی برای هدايت مردم است. علاوه بر آن بهترين روش برای حکومت‌داری در آن مستتر است و برای مسلمانان ضروری است که درک درستی از غدير داشته باشند.

لاريجانی هم‌چنين با تشکر از فعاليت‌های بنياد بين‌المللی غدير اظهار کرد: اين بنياد بايد در غنای فکری هرچه بيشتر جامعه در اين راستا بکوشد و در واقع اين يک خواست است که فرهنگ غدير گسترش پيدا کند و بتواند الگوی مناسبی برای بشريت باشد.

وی با بيان اين‌که " مجلس شورای اسلامی از چنين فعاليت‌های فرهنگی استقبال می‌کند" گفت: مجلس تلاش می‌کند که با چنين بنيادی ارتباط نزديک و يک تعامل سيستماتيک داشته باشد و در راستای گسترش فرهنگ غدير قدم بردارد.

وی گفت: يکی از کارهای مهم کارهای فرهنگی است و همانطور که گفتم مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کند که با بنياد بين‌المللی غدير همکاری مناسبی را داشته باشد که زمينه‌های هرچه بارورتر شدن تفکر جوانان در زمينه غدير فراهم شود.

لاريجانی ادامه داد: ما برگزاری اين نشست را به فال نيک می‌گيريم و چنين نشست‌ها و تعامل‌هايی باعث بارور کردن کارهای فرهنگی حول محور غدير می‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی هم‌چنين تاکيد کرد: بنياد بين‌المللی غدير بايد در راستای فرهنگ‌سازی قدم بردارد و اميدواريم با تعامل مناسب مجلس و اين بنياد زمينه‌های بروز ذهنيت‌های خلاق در راستای گسترش هرچه بيشتر فرهنگ غدير در جامعه فراهم شود.

اين مراسم با حضور تعدادی از نمايندگان مجلس هشتم و اعضای هيات امنای بنياد بين‌المللی غدير و تعدادی از شخصيت‌های سياسی از جمله جنتی، خزعلی، هاشمی، بروجردی، ابراهيمی، ابوترابی و بيادی برگزار شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نظرات علی لاريجانی در باره چگونگی پيشبرد مجلس هشتم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016