دوشنبه 20 خرداد 1387

اکونوميست: نرخ تورم در ايران امسال به ۲۵ درصد می‌رسد، ايسنا


واحد اطلاعات اکونوميست با افزايش بسيار زياد پيش‌بينی قبلی خود، اعلام کرد که امسال نرخ تورم در ايران به ۲۵ درصد خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بين‌الملل ايسنا، اکونوميست در گزارش ماه می خود نرخ تورم ايران در سال گذشته را ۱۷.۱ درصد برآورد و اعلام کرد که اين شاخص در سال جاری به ۲۵ درصد می‌رسد که بالاترين ميزان طی دهه کنونی بوده و خواهد بود.

اکونوميست در گزارش پيشين خود نرخ تورم ايران را برای سال جاری ۱۹ درصد پيش‌بينی کرده بود.

گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که قيمت اقلام و خدمات ضروری در ايران افزايش زيادی يافته و هزينه‌های وارداتی هم در حال رشد است. با توجه به اينکه احتمال دارد سياست مالی دولت همچنان توسعه‌ای باقی بماند، انتظار می‌رود فشارهای تورمی طی سال‌های آينده افزايش يابد و قيمت کالاها به صعود خود ادامه دهد.

بنابر اين اکونوميست پيش‌بينی می‌کند که نرم تورم در سال جاری به ۲۵ درصد افزايش يافته و اين شاخص با اندکی کاهش در سال آينده به ۲۲.۸ درصد برسد.

تداوم روند نزولی نرخ تورم ايران در سال ۸۹ را به ۲۱ درصد خواهد رساند که اين شاخص طی سال‌های ۱۳۹۰ و ۹۱ معادل ۱۹.۵ درصد خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين در حالی است که روز گذشته ميزان تورم در ۱۲ منتهی به ارديبهشت ماه سال ۱۳۸۷ نسبت به ۱۲ ماه منتهی به ارديبهشت ماه سال ۱۳۸۶ معادل ۱۹.۸ درصد اعلام شد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی خلاصه نتايج به دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران بر اساس سال پايه ۱۰۰= ۱۳۸۳ (۳۵۹ قلم کالا و خدمت) در ارديبهشت ماه ۱۳۸۷ به شرح ذيل است: شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در ارديبهشت ماه سال ۱۳۸۷ نسبت به ماه قبل ۱.۷ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۵.۳ درصد افزايش يافت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اکونوميست: نرخ تورم در ايران امسال به ۲۵ درصد می‌رسد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016