چهارشنبه 22 خرداد 1387

زمزمه مثبت طرفداران غنی سازی بين المللی اورانيوم در خاک ايران، ايرنا

تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا): خبرگزاری يونايتدپرس شامگاه سه شنبه طی خبری از بوستون اعلام کرد طرح راه اندازی سايت يا مرکز غنی سازی اورانيوم بصورت بين المللی در خاک ايران در ميان طرفداران منع گسترش سلاحهای هسته ای از ميان آمريکاييها و ديگر طرفداران آن، حاميانی پيدا کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به نوشته روزنامه "بوستون گلوب"،‌ شماری از سياستمداران،‌ دانشمندان و ديپلمات ها برای بررسی اين طرح و ايده بحث انگيز، دلگرم می شوند.
اين ايده، اولين بار توسط دانشمندان انستيتو فن آوری ماساچوست مطرح شد که توسط هيات حاکمه بوش رد شد.
حاميان اين طرح می گويند بر اساس توافق، می توان اجازه غنی سازی اورانيوم را به ايران، که با شدت و پافشاری عنوان می کند فعاليت هسته ايش با مقاصد صلح جويانه است، در خاک خودش را داد.
طرفداران ايده ياد شده همچنين می گويند به اين ترتيب می توان بطور همزمان از انحراف فعاليت ها و مواد به دست آمده هسته ای به سوی ساخت سلاحهای هسته ای جلوگيری کرد.
روزنامه بوستون گلوب می افزايد:‌ از آنجا که ايران برغم تمامی فشارها و تحريم ها ی سخت، به سوی دستيابی و گسترش اين فن آوری پيش می رود،‌ اين ايده می تواند بعنوان راه کاری خوب،‌ طرفدارانی داشته باشد.
"محمد خزايی" نماينده ايران در سازمان ملل، ماه گذشته به اين روزنامه گفت:‌ درباره جزييات اين طرح بايد گفت و گو شود.
"توماس پيگرينگ" سفير سابق آمريکا در سازمان ملل که با همکاری "جيم والش" مقاله ای دراين باره نوشته اند و همچنين "جان توماس" سفير سابق انگليس در سازمان ملل،‌ سناتورها "دايان فاينشتاين" د موکرات از ايالت کاليفرنيا و "چاک هاگل" جمهوريخواه از جمله افراد و شخصيت هايی هستند که می گويند اين طرح بايد مورد بررسی و بهره برداری قرار بگيرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زمزمه مثبت طرفداران غنی سازی بين المللی اورانيوم در خاک ايران، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016