پنجشنبه 23 خرداد 1387

اعتصاب سراسری در بند ۵۰۰ ويژه روحانيت در زندان اوين، فعالان حقوق بشر در ايران

طی روزهای گذشته تلفن های بند ۵۰۰ ويژه روحانيت در زندان اوين قطع گرديده بود، شب گذشته مورخه ۲۲ خرداد، تلفنهای اين بند وصل گرديد و چند تن از زندانيان طی تماس با خانواده‌های خود اعلام نمودند که از روز ۲۰ خرداد (دو روز قبل) تمامی زندانيان بند ۵۰۰، بصورت دسته جمعی اعتصاب غذا کرده‌اند، ساعتی قبل، مامورين گارد زندان با باتوم وارد بند گرديدند و تمامی زندانيان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابر آخرين گزارشات دريافتی ، نيروهای امنيتی در طی اين درگيری در داخل بند از گاز اشک‌آور نيز استفاده کردند و آخر شب نيز مجدداً درگيريهائی بوجود آمد که منجر به مصدوم و مجروح شدن عده‌ای از زندانيان و بستری شدن آنها در درمانگاه داخل زندان شد.
شايان ذکر است از سرشناس ترين زندانيان سياسی اين بند آيت الله کاظمينی بروجردی ميباشد که در اين تهاجم، بيماری تنفسی و قلبی ايشان به گونه‌ای تشديد شد که ايشان از هوش رفته و بلافاصله به بيمارستان منتقل شدند. اين در حاليست که ايشان اخيرا از ناحيه بينائی نيز آسيب جدی ديده اند.
اعتصاب کنندگان خواسته های خود را اعتراض به سيستم مديريت و تاکيد بر حق برخورداری از حقوق اوليه انسانی و همچنين امکان ملاقات با نمايندگان تشکلات مدافع حقوق بشری و بازديد آنان از اين بند اعلام نموده اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتصاب سراسری در بند ۵۰۰ ويژه روحانيت در زندان اوين، فعالان حقوق بشر در ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016