شنبه 25 خرداد 1387

نامه اعتراض آمیز حزب سبزهای سوئد نسبت به دستگیری فعالین کمپین یک میلیون امضاء

استکهلم، ۱۳ ژوئن، ۲۰۰۸

عاليجناب
رئيس جمهور احمدی نژاد
جمهوری اسلامی ايران

عاليجناب
در مورد: آيدا سعادت، ناهيد ميرحاج، نفيسه آزاد، نسرين ستوده، جلوه جواهری، ژيلا بنی يعقوب، سارا لقمانی، فريده غائب و فريده مطلب زاده
در عين حالی که نمی خواهم در امور داخلی هيچ کشوری مداخله نمايم، تمايل دارم مراتب نگرانی خود را از سرنوشت نه فعال زن که در تاريخ ۱۲ ژوئن، در سالروز روز ملی همبستگی زنان ايرانی در تهران دستگير شده اند، را اعلام نمايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اسامی اين فعالين عبارتند از: آيدا سعادت، ناهيد ميرحاج، نسرين ستوده، ژيلا بنی يعقوب، نفيسه آزاد، سارا لقمانی، جلوه جواهری، فريده غائب و فريده مطلب زاده. اين افراد از فعالين "کمپين يک ميليون امضاء" می باشند.
تمايل دارم، به نيابت از حزب سبزهای سوند نگرانی خود را از وضعيت فعلی در ايران ابراز نموده و نسبت به روشهای خشن و گاهاً وحشيانه تشکيلات و مقامات ايرانی در شکستن تجمعات صلح طلبانه برای حقوق انسانی و حقوق برابر اعتراض نمايم. چنين رفتارهايی نه قابل پذيرش و نه قابل تحمل می باشد.
حزب سبزهای سوئد، مدافع سرسخت حقوق انسانی و حقوق برابر می باشد و ما نسبت به تجاوز به اين حقوق در هر جای کره زمين که اتفاق بيفتد، اعتراض می نمائيم. ضرورت دارد يادآوری نمايم که دولت ايران، الزام و تعهد دارد از شهروندان خود در انجام حقوق شهروندی ايشان حمايت به عمل آورد. به نيابت از حزب سبزهای سوئد، تمايل دارم از دولت ايران مصراً بخواهم لطفاً همه نه فعال جنبش زنان را که در سالروز روز ملی همبستگی زنان ايرانی دستگير شده اند را آزاد نمايد.

بوديل سه بالئوس
نماينده حزب سبزها در پارلمان سوئد

ترجمه: مقصود رنجبر (نماينده حزب سبزها در شورای شهر اُربرو)

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه اعتراض آمیز حزب سبزهای سوئد نسبت به دستگیری فعالین کمپین یک میلیون امضاء' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016