شنبه 25 خرداد 1387

حمايت يک خبرگزاری دولتی از اظهارات پاليزدار، فردا

* سوال اساسی و مهم اين است که چرا به جای حمله به شخصيت فردی پاليزدار، هيچ کس اتهامات مطرح شده از جانب وی را تکذيب نمی کند؟!


خبرگزاری دولتی برنا در يادداشتی تحت عنوان«نکته انحرافی پرونده پاليزدار. چرا به جای "ما قال" به من‌قال می‌پردازيد؟» به دفاع از اظهارات وی پرداخت.

به گزارش «فردا» در اين يادداشت آمده است: سوال اساسی و مهم اين است که چرا به جای حمله به شخصيت فردی پاليزدار، هيچ کس اتهامات مطرح شده از جانب وی را تکذيب نمی کند؟!

به نوشته اين خبرگزاری وابسته به سازمان ملی جوانان اظهار نظر يک فرد که گفته می شود از اعضای هيئت تحقيق و تفحص قوه قضائيه در مجلس بوده است اين روزها به جنجالی بزرگ مبدل شد. اين ماجرا با حمله بی سابقه و سراسری جريانها به شخص وی درحال دنبال شدن است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين درحالی است که تا کنون هيچ اقدامی از سوی گروهها در مقام تکذيب يا رد ادعاهای مطرح شده از طرف پاليز دار صورت نگرفته است.

به نوشته برنا آسيب شناسی خط مشی های سياسی و واکنش های جريانها به رويدادهای جاری در برگيرنده نکاتی است که اهميت آنها برکسی پوشيده نيست. پاليز دار در گفتگو بارسانه های خارجی گفته که مسئول اجرائی تحقيق و تفحص از قوه قضائيه درسازمان بازرسی کل کشور بوده است. وی پس از آنکه اتهامات سنگينی را به برخی افراد وارد کرد با واکنش تند برخی جريانها روبرو شد.

از سويی جريانهای رسانه ای خاص با تمرکز بر روی شخصيت وی تمام توان خود را به کار بردند تا شخص مورد نظر را با عباراتی همچون جعل عنوان، مفسد اقتصادی و چندين اتهام ديگر معرفی کنند که مخاطب در نخستين برخورد با اين هجمه قبل از هر چيز به اين سمت و سو سوق پيدا می کند که پاليزدار دروغگو و شياد است.

اين خبرگزاری همچنين خواهان بررسی اتهامات پاليزدار به برخی افراد سرشناس نظام شده و نوشته است: سوال اساسی و مهم اين است که چرا به جای حمله به شخصيت فردی پاليزدار، هيچ کس اتهامات مطرح شده از جانب وی را تکذيب نمی کند؟! در ماجرای شهرام جزايری نيز به محض آنکه وی در جايگاه متهم و زندانی قرار گرفت برخی جريانها به سرعت به واکاوی پيشينه زندگی و مشی خانوادگی وی پرداختند و جريانهای مختلف در مقام روان شناس تلاش کردند تصوير مشمئز کننده ای ازشخصيت وی ارائه دهند. مشکل اينجاست که اساسا وقتی اتهامی مطرح می شود که جنبه عمومی دارد، بازيگران سياسی درصحنه ملی باقدرتی خارق العاده تلاش می کنند با ناديده گرفتن اصل اتهام و پاسخ مناسب به آن، موج حملات را به شخصيت افراد روانه کنند. درپيش گرفتن اين روش برای آينده سياسی کشور سهمی مهلک بحساب می آيد چرا که صرفنظر از ماجرای پاليزدار، بدعت هائی در فضای سياسی کشور باب می‌شود که دير يا زود گريبان خود هجمه کنندگان به شخصيت افراد راخواهد گرفت. در تاريخ اسلام نمونه های فراوانی از جدال احسن توام با منطق و عقلانيت مشاهده شده است.

درسيره امامان معصوم نيز رسم اين بوده که با مخالفان و اتهام زنندگان به نرمی گفتگو شده و اتهامات مخالفان يک به يک و با استناد به مدارک بررسی می شده است. ماجرای پاليزدار و ادعاهای مطرح شده از جانب وی تلاش سازماندهی شده برخی جريانهای مشخص برای انداختن هماهنگ توپ به زمين جريانی ديگر و به عبارتی زمينه چينی از موضوعی خاص برای تخريب يک گروه سياسی ديگر است.

نکته ديگر نيز برخورد قوه قضائيه با اين فرد و همچنين اطلاع رسانی در مورد وی بوده است؛ اگر نامبرده متخلف است و اظهاراتش غيرقانونی است بايد به سرعت اظهارات و خود شخص تکذيب و طبق قانون با وی برخورد می‌شد و اگر به تازگی و يکباره اسنادی از وی در مورد فساد اقتصادی رو شده است(!!) بايد پرسيد آيا با همه مفسدان اقتصادی اينگونه رفتار می‌شود که تا جايی سر از محل امن خود بر نياورند، قانون با آنها کاری ندارد؟!!

گفتنی است پس از اظهارات پاليزدار انتساب وی به گروه رايحه خوش به شدت تکذيب شد اما حمايت خبرگزاری وابسته به يک سازمان دولتی جای تعجب دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمايت يک خبرگزاری دولتی از اظهارات پاليزدار، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016