سه شنبه 28 خرداد 1387

حکم بازداشت ‌١١ نفر در رابطه با پرونده پاليزدار صادر شد، ايسنا

سخنگوی قوه قضاييه از صدور حکم بازداشت ۱۱ نفر در رابطه با پرونده پاليزدار خبر داد و گفت که برخی از اين افراد، مقام دولتی داشته‌اند.


به گزارش خبرنگار حقوقی ايسنا، دکتر عليرضا جمشيدی در نشست خبری که در آستانه هفته قوه قضاييه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با پرونده پاليزدار اظهار داشت: می‌دانيد که اين بحث از تحقيق و تفحص آغاز شد؛ ما بارها در پاسخ‌هايمان به ويژه در پاسخی در تاريخ ۲۲ دی ماه سال ۸۶ مطالبی را در پاسخ به تحقيق و تفحص بيان کرديم متاسفانه شاهد بوديم که در اين گزارش ۸۰ درصد به امور قضايی پرداخته شده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جمشيدی با قرائت بخشی از پاسخ قوه در اين رابطه اظهار داشت: در آنجا متذکر شديم پشت اين داستان مفسدان اقتصادی هستند و بيان کرديم که متاسفانه حياتشان را در بلوا در ميان مسوولان کشور می‌دانند يا با سوءاستفاده از برخی نمايندگان در مسيری که بايد می‌رفتند قرار نگرفتند بلکه نامه‌های خلاف واقع و سخنان نادرستی را بيان کرده که بعضا غرض‌آلود هم بوده است.

سخنگوی قوه قضاييه با بيان اينکه به نظر می‌رسد اين بحث ريشه عميق‌تری داشته باشد گفت: متهم پرونده به اتهام توهين و اهانت عليه مسوولان، پخش شايعه و نشر اکاذيب و سوءاستفاده توسط مدعی العموم تحت تعقيب قرار گرفت و در تحقيقات مشخص شد وی با همکاری همدستان خود با نفوذ در برخی ارگان‌ها تحت پوشش تحقيق و تفحص از قوه قضاييه، اسناد طبقه بندی شده و بعضا اسناد ارزيابی نشده و گزارشات مردمی بی‌نام و نشان را از سيستم‌های دولتی خارج کرده‌اند و ميزانی از اين موارد را دراستان‌های مختلف مخفی کرده‌اند.

جمشيدی خاطرنشان کرد: وی از سوی يکی از خانم‌های مجلس به سازمان بازرسی کل کشور به عنوان دبير هيات تحقيق و تفحص با عنوان دکتر معرفی شده در حالی که با بررسی سوابق تحصيلی وی مشخص شد که او مدرک فوق ليسانس و دکترای خود را در مدت ۵ روز از دانشگاهی به نام راکويل دريافت کرده است همچنين پولی که اخذ می‌کرده با مدرک دکترا بوده است.


حکم بازداشت ۱۱ نفر در رابطه با پرونده پاليزدار صادر شد

سخنگوی قوه قضاييه اعلام کرد: تاکنون حکم بازداشت ۱۱ نفر در اين رابطه صادر شده و تا شب گذشته ۶ نفرشان دستگير شده‌اند و تحقيقات از آنها ادامه دارد. البته در اين رابطه شاکی خصوصی نيز وجود دارد. ۱۱ نفری که حکم بازداشتشان صادر شده از کسانی هستند که با وی معاونت و مباشرت می‌کردند.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا اين ۱۱ نفر دارای سمت دولتی نيز بوده‌اند گفت: بعضی از آنها مقام دولتی داشته‌اند. آنچه به نظر می‌رسد اين است که وی رشد خود را در شکست شخصيت‌های نظام و شايعه‌پراکنی می‌ديده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حکم بازداشت ‌١١ نفر در رابطه با پرونده پاليزدار صادر شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016