چهارشنبه 29 خرداد 1387

وزير علوم در واکنش به وقايع اخير دانشگاه زنجان: انتشار فيلم شيوه‌ای خلاف شرعی است، ايسنا

- وزارت علوم با متخلفان برخورد قاطع می‌کند


وزير علوم صبح امروز در حاشيه‌ جلسه هيات دولت در جمع خبرنگارانی که وی را احاطه کرده بودند و به طور مکرر از او درباره‌ حوادث اخير دانشگاه زنجان می‌پرسيدند، به ارائه توضيحاتی پرداخت.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمد مهدی زاهدی خطاب به خبرنگاران گفت: شما خود در جريان خبر هستيد که عده‌ای با اطلاع قبلی از حادثه‌ای که در شرف وقوع است، به اتاق يکی از معاونان دانشگاه می‌روند و متاسفانه انعکاس آن را به شيوه غيراخلاقی در سطح بين‌المللی مطرح می‌کنند. من در اين‌جا قاطعانه عرض می‌کنم اگر تخلفی صورت بگيرد يا گرفته باشد، وزارت علوم بسيار محکم با متخلفان برخورد می‌کند، به‌ ويژه کسانی که بخواهند در حيطه اخلاقی خلافی انجام دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی ادامه داد: ما به محض اين‌که اين خبر را شنيديم، موضوع را هم از مراجع داخل دانشگاه و هم بيرون دانشگاه پيگيری کرده و به رييس دانشگاه گفتيم که مساله را پيگيری کند، اکنون نيز پرونده در دادگستری استان زنجان مطرح و در کميته‌ انتظامی استادان خود دانشگاه زنجان نيز در حال بررسی است. اگر مدارک و مستنداتی ارائه شد که دادگاه توجيه شد و يا کميته‌ انتظامی اساتيد، يقينا برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبنی بر اين‌که آيا فيلمی که توسط دانشجويان گرفته شده، می‌تواند سند باشد؟ اظهار داشت: برای اين می‌گويم کار غيرقانونی و خلاف شرعی صورت گرفته است، آن ‌چه در فيلم آمده، اگر شما خود نيز ديده باشيد، اين بوده است که دختری مراجعه کرده به اتاق و در آن‌جا روسری نداشته است و شما تنها يک عدم روسری را می‌بينيد. اما اين‌که عده‌ای متاسفانه به عنوان يک جريان سياسی بخواهند مساله‌ای را به فرض اين‌که نعوذبالله کار بد يا خلاف شرعی هم صورت گرفته باشد، توسعه و اشاعه‌ فحشا دهند، آيا کار درست و قانونی‌ای است؟ اين‌که عده‌ای بخواهند اين را به مسائل سياسی دامن بزنند و گروه‌های فرصت‌طلب، آيا اين شيوه‌ی جوانمردانه‌ای است؟

زاهدی افزود: من اينجا از دانشجويان فهيم و متدين دانشگاه که با احساس مسووليت نسبت به محکوم کردن هم آن جريان خلاف اخلاقی که اگر ثابت شود و هم اين جريان سياسی اقدام کردند تشکر می‌کنم که نشان دادند بيدارند و هوشيارند.

وی افزود: ان‌شاءالله من اين را علی‌رغم تاثيرهايی که داشت به فال نيک می‌گيرم که از جوانانمان خواهش کنيم بحث امر به معروف و نهی از منکر را در دانشگاه‌ها خيلی جدی دنبال کنند و اگر قرار باشد مقابله‌ای با کاری انجام شود بهترين راه امر به معروف و نهی از منکر است.

وزير علوم در ادامه‌ی گفت‌گوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت دانشجويان از شما خواسته‌اند که استعفا بدهيد و از طرف ديگر دانشجويان فکر کرده‌اند که بهترين راه برای اين‌که تخلف مدير مربوطه را افشا کنند اين راه بوده که فيلمبرداری کنند، گفت: همان‌طور که گفتم اين شيوه‌ها شيوه‌های درستی نيست و خلاف شرعی است.

وی هم‌چنين در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود با خبرنگاران گفت: تا کنون مواردی بوده و منعکس شده و ما نيز قاطعانه با اين موارد برخورد کرده‌ايم. دانشجويان ما مسلمان و متشرع هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت فردی که اين تخلف را انجام داده به ظاهر فرد مسلمانی است ولی اين کار را انجام داده است، گفت: همان‌طور که گفتم اگر کسی خلافی انجام داده باشد ما برخورد می‌کنيم و همان‌طور که گفتم پرونده در دادگاه و هم‌چنين در کميته‌ی انضباطی دانشگاه زنجان در حال بررسی است و اگر مدارک مستند باشد و تخلف اثبات شود برخورد قاطع خواهد شد.

وزير علوم در ادامه‌ گفت‌وگوی خود با خبرنگاران، گفت: قبلا مواردی بوده است. حتی يک مورد در يزد چند سال پيش توسط يکی از اعضای هيات علمی دانشگاه اتفاق افتاد.

وزير علوم در ادامه گفت: در اين مورد گزارش شد که استاد کار خلاف شرعی را انجام داده است و پرونده‌ وی به دانشگاه تهران به کميته‌ انتظامی جهت بررسی انتقال داده شد و در پی آن بررسی‌ها، اين استاد از کار برکنار شد.

دکتر زاهدی ادامه داد: اين استاد به ديوان عدالت اداری در همان زمان اعتراض کرد که ديوان حکم داد که اين استاد برگردد و حکم ديوان در زمان ما صادر شد ولی ما مقاومت کرديم و اکنون عليه رييس دانشگاه حکم صادر شده که چرا اين حکم را قبول نکرده است ولی ما محکم ايستاديم و موضع ما اين بود کسی که به عنوان عضو هيات علمی تخلفی انجام می‌دهد نبايد به دانشگاه برگردد. در مورد دانشگاه زنجان نيز اگر ثابت شود که تخلفی صورت گرفته يقينا برخورد قوی و قاطعی خواهد شد.

Copyright: gooya.com 2016