چهارشنبه 29 خرداد 1387

وزير کار و امور اجتماعی: عملکرد دولت نشانگر رونق اقتصادی کشور است، فارس

خبرگزاری فارس: وزير کار و امور اجتماعی با ابراز تأسف از اينکه برخی اظهار نظرهای اقتصادی به نحوی است که منجر به کاهش سرمايه گذاری می شود،گفت:عملکرد دولت نشانگر رونق اقتصادی کشور است.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، محمد جهرمی وزير کار و امور اجتماعی پيش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: بايد تلاش کرد عملکرد بانکها و اظهار نظرهای صاحبنظران اقتصادی با انگيزه مهار تورم موجب رکود اقتصادی و نااميدی توليدکنندگان و سرمايه گذاران نشود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با تأکيد بر اينکه دولت نهم تلاش کرده است در بخش‌های مسکن، خدمات، صنعت و کشاورزی رونق اقتصادی ايجاد کند و اميدواريم با توسعه بورس، رفع موانع توليد و سرمايه گذاری و نيز از طريق آيين نامه ها نرخ توليد و سرمايه گذاری افزايش يابد، گفت: متأسفانه برخی اظهار نظرهای اقتصادی در رسانه‌ها به نحوی انجام می‌شود که منجر به کاهش سرمايه گذاری و افزايش نااميدی سرمايه گذاران می‌شود.
جهرمی با بيان اينکه اکنون نرخ رشد توليد بيش از ۶ و نيم درصد است و بايد آن را افزايش دهيم تا شاهد مهار تورم باشيم، بهبود محيط کسب و کار و قوانين مربوط به بخش اقتصادی را در مهار تورم مؤثر و مفيد دانست.
وی بيان داشت: در سال ۸۳ در بخش مسکن ۳۶۰ تا ۳۹۰ هزار واحد مسکونی احداث شده است اما فقط شهرداری‌ها طی دو سال در دولت نهم ۱ ميليون و ۱۰۰ هزار پروانه ساخت مسکن صادر کرده اند و در بخش مسکن روستايی حدود ۳۰۰ هزار واحد احداث شده است.
وزير کار با بيان اينکه با روی کار آمدن دولت نهم ۱۴ هزار صنعت نيمه کاره در کشور بود که در سال ۸۵ اين تعداد به ۶۸۰۰ و در سال گذشته به ۶۲۰۰ صنعت نيمه کاره کاهش يافته است، گفت: بر اساس آمارها تا پايان سال گذشته ۲۳۰۰ طرح صنعتی نيمه کاره در کشور بود که بخشی از آن به اتمام رسيده است.
جهرمی در پايان بيان داشت: نيمی از ۱۹ هزار واحد صنعتی راه اندازی و ۲۳ هزار واحد صنعتی به صورت نيمه کاره در حال احداث است که اين نشانگر رونق اقتصادی در کشور است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير کار و امور اجتماعی: عملکرد دولت نشانگر رونق اقتصادی کشور است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016