دوشنبه 10 تیر 1387

رئيس پيشين موساد: اسرائيل کمتر از يک سال برای نابود کردن تأسيسات اتمی ايران فرصت دارد، راديو بين المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - شاوتا شاويت، رئيس پيشين سرويس های اطلاعاتی اسرائيل، موساد، در مصاحبه با نشریۀ انگليسی ساندی تلگراف گفته است که دولت اسرائيل برای نابود کردن تأسيسات اتمی ايران بيشتر از يک سال فرصت ندارد، در غير اينصورت اسرائيل در معرض خطر حملۀ اتمی ايران قرار خواهد گرفت.

رئيس پيشين سازمان موساد گفته است : بدترين سناريو اين است که دولت تهران تا تقريباً يک سال ديگر دارای سلاح اتمی شود و زمان باقی مانده برای مقابله با اين خطر به طور پيوسته رو به کاهش است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس پيشين سازمان موساد در ادامه گفته است : "بعنوان افسر سرويس های اطلاعاتی اسرائيل که در مورد بدترين سناريوها کار می کنم، می توانم بگويم که بايد خود را برای بدترين سناريو آماده کنيم. در صورتيکه مجازات های بين المللی عليه ايران به نتيجه نرسند، بايد هر آنچه را که در زمينۀ دفاعی لازم است انجام دهيم و آنچه از اين نقطه نظر باقی می ماند گزينۀ نظامی است."

در تهران منوچهر متکی وزير امور خارجۀ جمهوری اسلامی احتمال هر گونه حمله به ايران را از سوی اسرائيل رد کرد و گفت : ما اسرائيل را در وضعيتی نمی بينيم که بخواهد وارد چنين ماجراجوئی شود و مقامات اسرائيل می دانند که نتايج و پاسخ چنين حمله ای در منطقه چه خواهد بود. منوچهر متکی در جای ديگری از سخنانش اظهار داشت : اسرائيل هنوز متحمل پس لرزه های شکستش پس از حمله به لبنان است و در خود رژيم اسرائيل نگرانی از وضعيت ناشی از آن شکست به وضوح قابل مشاهده است.

سردار محمدعلی جعفری، فرماندۀ سپاه پاسداران ايران به اسرائيل هشدار داده است که در صورت حمله به ايران، موشک های اين کشور کل اسرائيل را هدف خواهند گرفت.

گفتگوهای آمريکا و اسرائيل در مورد ايران

به گفتۀ راديو نظامی اسرائيل، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا، دريادار مايکل مولن، در ملاقات با همتای اسرائيلی خود ژنرال گابی اشکنازی، پروندۀ ايران را مورد بررسی قرار داد. همين منبع گفته است که مسألۀ فلسطين و تماس های اسرائيل و سوريه با ميانجيگری ترکيه از ديگر موضوع های مورد بحث ميان مايکل مولن و گابی اشکنازی بوده است. همين منبع افزوده است که رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا با وزير دفاع اسرائيل اهود باراک نيز ملاقات کرده است. سخنگوی وزارت دفاع آمريکا گفته بود : بدون ترديد، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا در مورد تهديد ايران با رهبران اسرائيل گفتگو خواهد کرد.

Copyright: gooya.com 2016