جمعه 14 تیر 1387

ايران امروز به ۱+۵ پاسخ می‌دهد، مهر

دکتر سعيد جليلی بعد از ظهر امروز در گفتگوی تلفنی با خاوير سولانا رئيس سياست خارجی و نماينده‌ عالی اتحاديه اروپا اعلام کرد پاسخ ايران به نامه پيشنهادی ۱+۵ امروز ارائه می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر،‌ در اين مذاکره تلفنی دکتر سعيد جليلی دبير شورای عالی امنيت ملی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ايران بر اساس توافقات انجام شده در سفر سولانا به تهران پاسخ وزرای خارجه شش کشور و سولانا را با رويکرد تمرکز بر مشترکات و نگاه سازنده و خلاق تهيه و ارايه کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود : بر اين مبنا پاسخ جمهوری اسلامی ايران به نامه‌ وزرای خارجه شش کشور و رئيس سياست خارجی اتحاديه اروپايی امروز تحويل خواهد شد.

دکتر جليلی گفت : نبايد اجازه داد برخی رفتارها باعث تشديد بی‌اعتمادی مردم ايران شود. چنانکه برخی اقدامها واکنش افکار عمومی و مجلس ما را به دنبال داشت.

خاوير سولانا، رئيس سياست خارجی و نماينده عالی اتحاديه اروپا نيز ضمن تشکر از حسن نيت و ارسال پاسخ نامه از توافق برای آغاز مذاکرات ابراز خرسندی کرد.

سولانا با اظهار اينکه به دنبال اقدامی که فضای مثبت کنونی را مخدوش کند نيستند، افزود : من اطمينان دارم با گامهای مثبت فضای مذاکرات سازنده و اميدوار کننده خواهد بود.

در اين مذاکره‌ تلفنی طرفين برای انجام مذاکرات در اواخر تيرماه توافق کردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران امروز به ۱+۵ پاسخ می‌دهد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016