جمعه 14 تیر 1387

جنتی در نماز جمعه: ما شهيد می دهيم، نفعش را اروپا می برد، اصلا دختر ندارم که احمدی نژاد دامادم باشد، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : آيت الله جنتی با اشاره به برخی شايعات،‌ دروغها و افتراها درباره برخی شخصيتهای انقلابی و سياسی کشور افزود: با همين دروغها و افتراها، ذهنيت گروهی از مردم درباره دکتر بهشتی که از استوانه های انقلاب اسلامی و حوزه علميه بشمار می رفت تغيير کرده بود.


خطيب جمعه تهران گفت : بی عدالتی در توزيع يارانه ها ظلم آشکاری است که بايد برای رفع آن اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار انتخاب، آيت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: سه دهک بالای جامعه هفتاد درصد يارانه را می بلعند و دهک های پايين خيلی از آن استفاده ای نمی کنند و اين ظلمی آشکار است.

وی اضافه کرد: اکنون که رئيس جمهور با شجاعت تحول اقتصادی را آغاز کرده است بايد همه به او کمک کنند.

ايت الله جنتی گفت : تحول اقتصادی ممکن است در ابتدا مانند سهميه بندی بنزين با مشکلاتی مواجه باشد اما با تدبير و تعقل، مرحله بندی و دوری از شتاب زدگی اين حرکت بسيار مهم ممکن خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران مبارزه با فساد اقتصادی را نيز حرکتی دانست که بايد فراگير شود و گفت : هر چند روسای سه قوه در خط مقدم مبارزه با فساد اقتصادی هستند اما اگر بدنه اين سه قوه ، مردم و تمام قشرهای جامعه همکاری نکنند اين مبارزه به جايی نخواهد رسيد.

آيت الله جنتی تاکيد کرد : بايد با قدرت با فساد اقتصادی مبارزه کرد و به داد مستمندان رسيد تا برای آنها حداقل امکانات زندگی فراهم شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خطيب جمعه تهران اسراف را رفتاری نکوهيده و متاسفانه فراگير برشمرد و گفت : در حالی که هستند کسانی که ممکن است نان خالی هم در سفره نداشته باشند چهل درصد مواد غذايی در ايران به هدر می رود آيا اگر خداوند به خاطر اين رفتار ما را عقوبت دهد حق ما نيست؟

وی با اشاره به سرمای سال گذشته وخشکسالی امسال گفت :روشن است که اين دو رويداد طبيعی به کاهش محصولات کشاورزی بينجامد و از سوی ديگر کمبود آب موجب کاهش عملکرد صنايع شود.

ايت الله جنتی افزود: مشکل تورم نيز که از قبل بوده و در حال حاضر جهانی شده است همچنان در کشور ما وجود دارد و بسياری از کشورها نيز که شايد تصور نميشد، از آن آسيب ديدند.

وی اين مشکلات را آزمون الهی دانست و گفت : بر اساس اموزه های قرانی بهترين راه مواجهه با اين مشکلات صبر و تحمل است.

خطيب جمعه تهران افزود: البته تحمل به معنای دست روی دست گذاشتن نيست اما نبايد به خاطر وجود اين مشکلات که بخشی از آن ريشه های طبيعی دارد جار و جنجال راه بياندازيم و مسئولانی را که صادقانه خدمت می کنند محکوم کنيم و کمبودها را به گردن اين دستگاه و آن دستگاه بياندازيم هر چند که ممکن است يک دستگاه کم کاری کرده باشد.

وی تاکيد کرد : همه مشکلات قابل حل است و به تدبير و درايت و عقل نياز دارد.

ايت الله جنتی يکی از راههای مهم حل اين مشکلات را صرفه جويی دانست و گفت : مصرف آب و برق در ايران بی رويه است و اگر صرفه جويی نهادينه و منابع آب به درستی هدايت شود بسياری از اين مشکلات حل خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگری از خطبه دوم با اشاره به خروج برخی از اسناد از قوه قضائيه تأکيد کرد: خروج اين اسناد قابل پيگيری است.

وی افزود: افرادی که اين اسناد را خارج کرده اند قصدشان زير سؤال بردن نظام و جدا کردن مردم از نظام است.

خطيب جمعه تهران يادآور شد: در ۳۰ سال اخير اگر نظام جمهوری اسلامی ايران توانسته است با توطئه های گوناگون مقابله کند همه با اتکای به مردم بوده است و دشمن قصد دارد با جدا کردن مردم از نظام به هدف شوم خود برسد.

آيت الله جنتی با بيان اينکه اين توطئه بسيار خطرناک است ابراز اميدواری کرد؛ قوه قضائيه بتواند بدون عيب و نقص در اين زمينه اطلاع رسانی کند و توطئه دشمن خنثی شود.

خطيب نماز جمعه تهران همچنين با ابراز تأسف از فروريختن يک ساختمان هفت طبقه در منطقه سعادت آباد تهران و سقوط يک اتوبوس مسافربری که در اين دو حادثه شماری از هموطنان کشته و زخمی شدند از مسئولان مربوط خواست در اين زمينه ها دقت نظر بيشتری داشته باشند تا جان هموطنان بدين سادگی از دست نرود.

آيت الله جنتی در بخش ديگری از خطبه دوم با ابراز تشکر از نيروی انتظامی به پاس مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: در مبارزه با مواد مخدر ما شهيد می دهيم و خسارات جانی و مالی بر ايران وارد می شود اما نفع آنرا مردم اروپا می برند.

وی همچنين از عملکرد نيروی انتظامی در مبارزه با مفاسد اجتماعی و اخلاقی تشکر و عملکرد اين نيرو را خوب ارزيابی کرد.

خطيب نماز جمعه تهران در پايان خطبه دوم ياد شهدای سانحه سقوط هواپيمای مسافربری ايرباس ايرانی براثر شليک ناو امريکايی را گرامی داشت و ان را جنايتی فراموش نشدنی توصيف کرد.

وی همچنين با اشاره به سالروز ۱۸ تير گفت: دشمنان نظام و ملت ايران همواره در پی ضربه زدن به نظام اسلامی و مردم مسلمان ايران هستند و بايد هميشه در برابر اين گونه توطئه ها هوشيار بود ضمن انکه خداوند هميشه حافظ و نگهدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم مسلمان ايران است.

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه اين هفته با تبريک حلول ماه مبارک رجب و ميلاد حضرت امام محمد باقر(ع) گفت: رجب، ماه تهذيب، تزکيه و اصلاح اخلاق و رفتار است.

آيت الله جنتی با توصيه درباره پرهيز از گناه و غيبت اظهارداشت: گناه مانع به ثمر رسيدن عبادتها می شود و بی توجهی به غيبت کردن درباره ديگران فسادهای زيادی را به دنبال دارد.

وی گفت: هر انسانی کم و بيش عيب و نقصی دارد اما غيبت کردن موجب تغيير ذهنيت انسان درباره ديگران و سلب اعتماد می شود.

آيت الله جنتی با اشاره به برخی شايعات،‌ دروغها و افتراها درباره برخی شخصيتهای انقلابی و سياسی کشور افزود: با همين دروغها و افتراها، ذهنيت گروهی از مردم درباره دکتر بهشتی که از استوانه های انقلاب اسلامی و حوزه علميه بشمار می رفت تغيير کرده بود.

وی اضافه کرد: در اوايل انتخابات رياست جمهوری شايعه کرده بودند که احمدی نژاد داماد جنتی است در حاليکه من نه دختر دارم و نه خواهر و اين شايعه از پايه و اساس دروغ بود.

ايت الله جنتی در ادامه خطبه ها، خوشبينی را از عواملی دانست که در وحدت اسلامی نقش تعيين کننده ای دارد و می تواند دلها و قلوب مسلمانان را به يکديگر نزديک کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: اسلام برای حفظ وحدت اسلامی غيبت را نهی کرده است.

آيت الله جنتی در پايان خطبه نخست نماز جمعه تهران از خداوند متعال توفيق بهره مندی مسلمانان را از ماه پربرکت رجب خواستار شد.

Copyright: gooya.com 2016