دوشنبه 24 تیر 1387

واردات سيگار از آمريکا هم تکذيب شد! تابناک

ابطحی افزود: صادرات سيگار به ايران از طريق کارتل‌های چند مليتی صورت می‌گيرد و به طور مستقيم از آمريکا حتی يک نخ سيگار هم وارد نمی‌کنيم.

مديرعامل شرکت دخانيات ايران با بيان اين‌که از آمريکا حتی يک نخ سيگار هم وارد نمی‌کنيم، گفت: آمريکايی‌ها همانطور که خودشان نيز اعتراف کرده‌اند، با صادرات سيگار، سلامت جهانيان را هدف قرار داده‌اند.

سيدمحمود ابطحی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: بخش عمده‌ای از اقتصاد آمريکا به صادرات سيگار وابسته است و سردمداران اين کشور در دهه‌ها و سال‌های اخير تلاش کرده‌اند با شيوه‌های مختلف بازارهای جهانی سيگار را در اختيار بگيرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با بيان اين‌که طبق آمار، آمريکا در سال ۱۹۹۰ ميلادی حدود ۲۲۰ ميليارد نخ سيگار صادر کرده است گفت: آمريکايی‌ها با صادرات سيگار جهان را آلوده کرده‌اند و اميدواريم جهانيان به اين موضوع پی ببرند و محصولات دخانی اين کشور را تحريم کنند.

ابطحی افزود: صادرات سيگار به ايران از طريق کارتل‌های چند مليتی صورت می‌گيرد و به طور مستقيم از آمريکا حتی يک نخ سيگار هم وارد نمی‌کنيم.

مديرعامل شرکت دخانيات ايران درباره وضع توليد و مصرف سيگار در کشور با بيان اين‌که در سال‌های اخير ميزان مصرف سيگار پايين نيامده است، گفت: ما در اين مدت سعی کرديم با توجه به نياز کشور توليد سيگار را افزايش دهيم.

ابطحی افزود: هر چند سياست دولت کاهش مصرف سيگار در کشور است با اين حال با توجه به نياز کشور، دست روی دست هم نگذاشتيم تا مصرف کنندگان سيگار به سيگار وارداتی و خارجی روی آورند.

وی با بيان ای‌نکه در حال حاضر در کشور سالانه ۵۵ ميليارد نخ سيگار مصرف می‌شود، گفت: تا پيش از روی کار آمدن دولت نهم فقط ۱۲ درصد نياز کشور در داخل تأمين می‌شد اما حالا به ۲۶ و نيم درصد رسيده است.

ابطحی با بيان اين‌که ۱۵ درصد نياز کشور به سيگار به صورت قاچاق تأمين می‌شود، افزود: برنامه شرکت دخانيات اين است که طی دو سال آينده ۷۵ درصد نياز کشور به سيگار از طريق توليد داخلی تأمين شود.

وی در پاسخ به اين‌که آيا در حال حاضر صادرات سيگار داريم يا خير؟ افزود: صادرات سيگار نداريم اما توتون و تنباکو صادر می‌کنيم.

مديرعامل شرکت دخانيات ايران همچنين درباره گردش مالی اين شرکت در سال گفت: شرکت دخانيات يکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

ابطحی گفت: به زودی گردش مالی شرکت دخانيات در سال اعلام خواهد شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واردات سيگار از آمريکا هم تکذيب شد! تابناک' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016