چهارشنبه 19 تیر 1387

چهار موسسه ايرانی هدف تحريم های تازه آمريکا، بی بی سی

وزارت خزانه داری آمريکا اعلام کرد که چهار شرکت ايرانی را به دليل ارتباط با برنامه اتمی و موشکی آن کشور تحريم کرده است.

استوارت ليوی معاون وزارت خزانه داری در امور تروريسم و اطلاعات مالی روز سه شنبه در بيانيه ای ضمن اعلام اين خبر گفت: "شرکت های اتمی و موشکی ايران در پشت يک رشته عناصری که به نمايندگی از سوی آنها در معاملات بازرگانی شرکت دارند پنهان می شوند."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: "تا زمانی که ايران در چنين فعاليت های فريبکارانه ای دست دارد، شرکت ها و بانک ها بايد حداکثر احتياط را در پرهيز از مشارکت در معاملات غيرقانونی (آنها) به خرج دهند."

مجموعه صنايع شهيد ستاری، هفت تير، گروه صنايع مهمات و متالورژی و صنايع شيمی پارچين چهار گروهی هستند که هدف تحريم قرار گرفته اند.

اقدام روز سه شنبه شرکت های آمريکايی را از معامله با اين موسسات منع کرده و دارايی هايی را که ممکن است در آمريکا داشته باشند مسدود خواهد کرد.

داوود آقا جعفری، محسن حجتی، مهرداد اخلاقی کتابچی و ناصر ملکی نيز مقام هايی هستند که در ارتباط با فعاليت خود در شرکت های درگير در برنامه اتمی و موشکی ايران، امروز هدف تحريم قرار گرفتند.

اين تحريم ها براساس يک فرمان دولتی که به دولت جورج بوش اجازه می دهد معاملات با اشاعه دهندگان سلاح های کشتار جمعی و حاميان آنها را منع کرده و آنها را از نظام مالی و تجاری آمريکا منزوی کند، اعمال شده است.

ايران می گويد برنامه اتمی اش صرفا جنبه صلح آميز دارد اما آمريکا و متحدان غربی آن به اين موضوع ترديد دارند و هدف اصلی اين برنامه را تسليحاتی و نظامی می دانند.

واشنگتن در ژوئن ۲۰۰۵ سازمان انرژی اتمی، سازمان صنايع هوافضا، گروه صنعتی شهيد باقری و گروه صنعتی شهيد همت را به عنوان موسساتی که نسبت به کمک آنها به اشاعه تسليحات اتمی نگرانی وجود دارد تحريم کرده بود.

خبر تحريم های تازه پس از آن اعلام شد که اتحاديه اروپا اخيرا نام ۲۰ مقام ايرانی و ۱۵ سازمان اين کشور را در فهرست منع صدور ويزا و انسداد دارايی ها قرار داد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چهار موسسه ايرانی هدف تحريم های تازه آمريکا، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016