سه شنبه 18 تیر 1387

آسوشيتدپرس: افزايش صادرات آمريکا به ايران عليرغم تحريم های سنگين عليه تهران، مهر

به نوشته يک خبرگزاری غربی، هر چند واشنگتن در سالهای گذشته تحريمهای سنگينی را عليه تهران اعمال کرده ، اما با اين وجود صادرات آمريکا به ايران در دوره رياست جمهوری بوش چند برابر شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشيتد پرس، بيشترين صادرات آمريکا به ايران در اين سالها سيگار بوده که ارزش آن دست کم به ۱۵۸ ميليون دلار می رسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس اين گزارش، پس از سيگار بيشترين حجم صادراتی آمريکا به ايران را اجناسی چون لوازم آرايشی، لباسهای خز دار، تجهيزات مجسمه سازی، عطر و آلات موسيقی تشکيل می دهند و ايالتهايی که بيشترين ميزان صادرات آمريکا به ايران از آنها انجام شده نيز عبارتند از : کاليفرنيا، فلوريدا، جورجيا، لوئيزيانا، ميشيگان، ميسی سی پی، نيوجرسی، کارولينای شمالی، اوهايو و ويسکانسين.

به نوشته آسوشيتد پرس، هر چند تحريمهای آمريکا عليه ايران از ۳۰ سال قبل آغاز شده اما با اين وجود دولت آمريکا اين اجازه را داده تا اجناسی همچون محصولات کشاورزی، دارو و برخی ديگر از لوازم به اين کشور صادر شوند.

جالب توجه است که با وجود فشارهای سياسی مکررکاخ سفيد عليه ملت ايران يک مقام آمريکايی به نام " آدام سوبين"مدير اداره اموال خارجی در وزارت خزانه داری آمريکا در اين باره ادعا کرد : تحريمهای ما عليه "رژيم ايران" برنامه ريزی شده و نه مردم اين کشور!

بر همين اساس، در دوره رياست جمهوری بوش، ۱۴۸ هزار دلار تسليحات نظامی از آمريکا به ايران صادر شده که عمده آن در سال ۲۰۰۴ بوده است.

به گزارش مهر، آسوشيتد پرس در ادامه مطلب خود ادعا کرده است : علاوه بر اين، بر اساس اسناد موجود در آمريکا، ۱۳ هزار دلار قطعات جنگنده و عرشه کشتی که مخصوص فرود آمدن جنگنده ها بر روی ناوهای هواپيمابر بوده به ايران صادر شده و اين در حالی است که نيروی هوايی ايران ناو هواپيما بر در اختيار ندارد.

اين خبرگزاری غربی در انتهای مطلب خود می نويسد : ميزان صادرات آمريکا به ايران در سال ۲۰۰۱يعنی اولين سال رياست جمهوری بوش، ۸۳ ميليون و ۳۰۰ هزار دلار بود در حاليکه اين ميزان در سال گذشته به ۱۴۶ ميليون دلار رسيد. بر همين اساس از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ صادرات آمريکا به ايران بالغ بر ۵۴۶ ميليون دلار بوده است.

Copyright: gooya.com 2016