پنجشنبه 20 تیر 1387

توتال در ايران سرمايه‌گذاری نمی‌کند، دويچه وله

شرکت نفتی توتال فرانسه به دلايل سياسی از سرمايه‌گذاری در ايران منصرف شد. کريستف دو مارژری، رئيس کنسرن توتال، اعلام کرد که وارد شدن به سرمايه‌گذاری در ميدان گازی پارس جنوبی «از نظر سياسی بسيار پر خطر» است.

کريستف دو مارژری، رئيس شرکت نفتی توتال، روز پنجشنبه، ۱۰ ژوئيه (۲۰ تير)، از انصراف اين شرکت برای سرمايه‌گذاری در پروژه‌های گازی ايران خبر داد. وی در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی فايننشيال تايمز، چاپ لندن گفت، در صورت سرمايه‌گذاری در ايران، «همه خواهند گفت که توتال برای پول هرکاری می‌کند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شرکت توتال آخرين شرکت نفتی مطرح غربی بود که قصد داشت در ميدان گازی پارس جنوبی سرمايه‌گذاری کند. کارشناسان پا پس‌کشيدن توتال از ايران را ضربه‌ای بزرگ بر اقتصاد گازی اين کشور می‌دانند.


ضرب‌الاجل ايران برای شرکت‌های خارجی

ماه‌ها بود که در مورد کناره‌گيری توتال از سرمايه‌گذاری در ايران سخن گفته می‌شد. جمهوری اسلامی مهلتی برای پاسخ‌گويی شرکت‌های نفتی غربی تعيين نموده و تهديد کرده بود که اگر اين شرکت‌ها در زمان تعيين‌شده، تمايلی به سرمايه‌گذاری در ايران نشان ندهند، قراردادهای گازی جديد با ديگر متقاضيان منعقد خواهد شد.

شرکت‌های نفتی چينی و روسی، از ديگر گزينه‌های سرمايه‌گذاری در پروژه‌های انرژی در ايران به شمار می‌آيند.

خبر کناره‌گيری توتال از سرمايه‌گذاری در ايران درحالی منتشر می‌شود که اين کشور در روزهای گذشته در جريان يک مانور نظامی، نسل جديد موشک شهاب ۳ را آزمايش کرد که گفته می‌شود تا ۲ هزار کيلومتر برد دارد. اين اقدام ايران واکنش منفی غرب را برانگيخته است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توتال در ايران سرمايه‌گذاری نمی‌کند، دويچه وله' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016