چهارشنبه 26 تیر 1387

رهبر جمهوری اسلامی: آن چه از طرف رييس‌جمهور درباره موضوع هسته‌ای بيان می‌شود، مورد اجماع همه است، ايسنا

آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه، همزمان با سيزدهم رجب خجسته سالروز ميلاد حضرت علی (ع) در ديدار قشرهای مختلف مردم در بخشی از سخنان خود، علت برخی فشارها و چالش های پيش روی ملت ايران را ايستادگی در مسير اسلام و تأکيد بر مستقل بودن دانستند و تأکيد کردند: ملت ايران برای حفظ عزت و استقلال خود بايد اراده قوی خود را مستحکم‌تر کند، همان گونه که در طول سی سال گذشته در مقابل زياده‌خواهی‌ها و زورگويی‌ها با اراده‌ای قوی ايستاد.

حضرت آيت الله خامنه‌ای با اشاره به شگرد هميشگی ابرقدرت‌ها در تهديد و ارعاب ملت‌ها برای خارج کردن آن‌ها از ميدان، افزودند: اين شگرد در مورد دولت‌هايی که متکی به ملت‌ها نيستند نتيجه بخش است، اما با تهديد و ارعاب نمی‌توان نظام و دولتی را که متکی به آراء، عواطف و ايمان مردم است، از صحنه خارج کرد و به عقب راند.

ايشان خاطرنشان کردند: از ابتدای پيروزی انقلاب اسلامی، آمريکا بارها تلاش کرده است با تهديد و ارعاب، نظام جمهوری اسلامی و مسوولان آن را از ميدان خارج کند اما به دليل متکی بودن نظام اسلامی به آراء، عواطف و ايمان مردم موفق نشده است و بعد از اين هم موفق نخواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دستاورد بزرگ ملت ايران در موضوع فن‌آوری هسته‌يی افزودند: ملت، در اين دستاورد عظيم و تاريخی زير بار منت هيچکس نيست، زيرا اين دانش بومی شده و با همت و شوق و ذوق جوانان ايرانی و درايت مسوولان به دست آمده است.

حضرت آيت الله خامنه‌ای تأکيد کردند: اين دستاورد متعلق به همه ملت است و هيچ قدرتی قادر نخواهد بود اين فن‌آوری و حق بزرگ را از ملت ايران سلب کند.

ايشان خاطرنشان کردند: ملت ايران در مورد کسانی که همچون آمريکا از روی عناد با حق دستيابی به دانش هسته‌يی و اين امتياز بزرگ مخالفت می‌کنند، با کسانی که به ملت ايران و حق آنان احترام می‌گذارند و خطوط قرمز ملت را رعايت می‌کنند و خواستار مذاکره درباره مسائل گوناگون از جمله هسته‌يی هستند، تفاوت قائل می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به موافقت جمهوری اسلامی ايران برای مذاکره با اروپا تأکيد کردند: مذاکره در صورتی پيشرفت خواهد داشت که فضای تهديد بر آن حاکم نباشد، اروپايی‌ها بايد توجه داشته باشند که طرف مذاکره آنان، ملت ايران است و ملت ايران نيز ملتی غيور است که از تهديد خوشش نمی‌آيد و زير بار هيچ تهديدی هم نخواهد رفت.

حضرت آيت الله خامنه‌ای با تأکيد بر اين که مسوولان کشور در قضيه هسته‌يی با درايت لازم تصميم‌گيری می‌کنند، خاطرنشان کردند: مسوول پيشبرد موضوع هسته‌يی شورايعالی امنيت ملی است که در رأس آن رييس‌جمهور محترم قرار دارد و آن چه که از طرف رييس‌جمهور و مسوولان درباره موضوع هسته‌يی بيان می‌شود، مورد اجماع همه مسوولان کشور است و رييسان سه قوه و نمايندگان رهبری، در شورايعالی امنيت ملی با تدبير، تعهد و مسووليت اين موضوع را پيگيری می‌کنند.

حضرت آيت الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: مواضع جمهوری اسلامی ايران و خطوط قرمز ملت ايران کاملاً روشن و واضح است و اگر طرف‌های مذاکره براساس اين چارچوب مذاکره کنند، مسوولان کشور نيز با آنان گفت‌وگو خواهند کرد، اما شرط آن اين است که کسی ملت ايران را تهديد نکند.

ايشان تأکيد کردند: اگر کسی حماقتی نسبت به جمهوری اسلامی ايران مرتکب شود، جواب عملی جمهوری اسلامی، دندان شکن خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند:‌ اين که دولت امريکا و رژيم صهيونيستی برای پوشاندن مشکلات فراوان داخلی خود حرفی بزنند، مربوط به خودشان است، اما اگر در عمل مرتکب حماقت واقعی شوند، بدانند ملت ايران، آن دستی را که به جمهوری اسلامی ايران عزيز تجاوز کند، قطع خواهند کرد.

حضرت آيت الله خامنه‌ای افزودند: برای ملت ايران فرقی نمی‌کند که اين دست جنايتکار در مسووليت دولتی باشد و يا خارج از مسووليت دولتی.

ايشان خاطرنشان کردند: اين که برخی بگويند رييس‌جمهوری آمريکا در ماه‌های آخر مسووليت خود اقدامی را انجام دهد و دردسر آن برای دولت آينده بگذارد، تصور اشتباهی است، زيرا اگر کسی اقدامی انجام دهد، ملت ايران او را حتی در زمانی که در مسووليت هم نباشد مورد پيگرد قرار خواهد داد و مجازات خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر اين که ملت ايران لحظه‌ای از کمک و لطف الهی مأيوس نمی‌شود، خاطرنشان کردند: ملت ايران، ملتی با اراده، با شوق و اميدوار است و افق آينده جمهوری اسلامی نيز افق روشن و درخشانی است.

Copyright: gooya.com 2016