پنجشنبه 27 تیر 1387

وزير امور خارجه ترکيه: متکی برای مذاکرات هسته ای به ترکيه می آيد، مهر

هر چند در روزهای گذشته نخست وزير ترکيه از احتمال ميانجيگری کشورش ميان ايران و غرب برای حل پرونده هسته ای کشورمان خبر داده بود، امروز وزير امور خارجه ترکيه از سفر همتای ايرانی خود به آنکارا در روز جمعه ۲۸ تير ماه با هدف پيگيری اين موضوع خبر داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاری مهر،"علی بابا جان" در گفتگو با شبکه خبری NTV با اعلام اين مطلب در ادامه گفت : ما معتقديم که مذاکره بهترين راه ممکن برای حل مسئله هسته ای ايران است. در حال حاضر شکاف بسيار عميقی ميان ايران و غرب در اين باره وجود دارد و گفتگو روشی است که می توان با استفاده از آن ميان دو طرف پل زد.

باباجان که قرار است فردا با "استفان هادلی" مشاور امنيت ملی آمريکا ديدار کند،افزود: برنامه هسته ای ايران از مهمترين محورهای مذاکرات من با هادلی خواهد بود.

در همين رابطه خبرگزاری فرانسه نيز اعلام کرد : در حالی که تنشها ميان تهران و غرب به دليل برنامه هسته ای ايران و آزمايش موشکهای جديد در اين کشور در حال افزايش است، ترکيه در تلاش است تا با ميانجيگری ميان تهران و غرب، تنشهای موجود ميان دو طرف را کاهش دهد.

در همين رابطه، "رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه در تاريخ ۱۵ تير گفته بود : ترکيه که گفتگوها ميان سوريه و اسرائيل را ميانجيگری می کند؛ ممکن است ميانجيگری گفتگوهای هسته ای ايران را نيز به زودی به عهده گيرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير امور خارجه ترکيه: متکی برای مذاکرات هسته ای به ترکيه می آيد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016