دوشنبه 31 تیر 1387

احمدی نژاد: می‌توانيم با سرعت به اقتصاد اول جهان دسترسی پيدا کنيم، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس جمهور با تاکيد بر اين که کلمات «نمی‌شود و نمی‌توانيم» در مقابل اراده و همت بلند مردم ايران اسلامی مفهومی ندارد، گفت: می‌توانيم به سرعت و در زمان کوتاه‌تری به اقتصاد اول جهان دسترسی پيدا کنيم.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های رياست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد يکشنبه شب از ساعت ۳۰/۱۷ الی ۳۰/۲۱ برای بررسی طرح تحول بزرگ اقتصادی ميزبان شماری از فعالان اقتصادی و نمايندگان اتاقهای بازرگانی و صنف های گوناگون تجاری و صنعتی بود.
رييس جمهور در اين نشست پس از سخنان شماری از فعالان اقتصادی درباره ابعاد مختلف طرح تحول بزرگ اقتصادی و شنيدن دغدغه ها و پيشنهادات مطرح شده در سخنانی به مباحث آنان پاسخ داد.
وی فعالان بخش های مختلف اقتصاد ايران را از جمله اقشاری دانست که در سخت ترين شرايط در مجموع بهترين عملکرد و بازدهی را داشته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی نژاد با بيان اينکه دولت به شرايط و تحولات دنيا و داخل کشور در عرصه های گوناگون اشراف کامل دارد، خاطر نشان کرد: به خاطر برخی نارسايی هايی که در عرصه اقتصادی گريبانگير کشور است ، اقشاری که به طور واقعی برای کشور زحمات بسياری متحمل می شوند همواره با مشکلاتی مواجه هستند و آنهايی که زحمت چندانی نمی کشند به راحتی از امکانات و تسهيلات ويژه برخوردار می شوند. همچنين پيچ و خم های اداری سنگينی در برابر توليد و تجارت کشور وجود دارد که دولت درصدد است نارسايی ها موجود را از پيش پای مردم بردارد .
رئيس جمهور تاکيد کرد : اقشار و صنوفی که فشارهای سياسی، بانکی، اقتصادی و هياهوها و تهديدات را تحمل می کنند و با تلاش روز افزون باعث می شوند آثار اين گونه فشارها در جامعه محسوس نباشد، يقيناً در شرايط مناسب و آرام اقتصادی می توانند اقتصاد کشور را به رتبه اول جهان برسانند.
احمدی نژاد اجرايی نشدن طرح های بنيادين اقتصادی در دوره های گذشته را دارای علل سياسی و اجرايی دانست و گفت: عده ای تصور می کردند اجرای برخی تحولات موجب آشوب و بحران اجتماعی خواهد شد و از اين رو از ترس تبعات احتمالی آن وارد اجرای آن نمی شدند. علت دوم هم از وسواس بيش از حد کارشناسی بوده است . در عين حال تاکنون چارچوب و بسته ای مانند طرح تحول اقتصادی تدوين و ارايه نشده است.
وی مجموعه طرح تحول اقتصادی را يک بسته به هم پيوسته و منسجم دانست و تصريح کرد: در اين طرح ۷ محور کليدی با استدلال و پس از ۵/۲ سال بحث و بررسی کارشناسی در کنار هم قرار گرفته است که بايد با هم به اجرا در آيد. ضمن اينکه پس از اجرای اين طرح می توان بسته ها و مجموعه های ديگری نيز برای رفع برخی مشکلات طراحی و تدوين کرد.
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه در اجرای هر تغيير و تحول سياسی، اقتصادی و فرهنگی، دولت و مردم در کنار و پشتيبان هم هستند، اظهار داشت: بدون هماهنگی و همراهی يکديگر نمی توان در هيچ اقدامی به موفقيت دست يافت و ما معتقد به يک دولت کوچک کارآمد هستيم و به همين دليل مسير واقعی واگذاری شرکت ها و موسسات اقتصادی به مردم چند ۱۰ برابر پيشين شده است.
احمدی نژاد با ابراز خرسندی از اينکه هيچ کدام از فعالان اقتصادی در ضرورت کليات طرح تحول بزرگ اقتصادی ترديدی نداشتند، اختلاف نظر در تفسيرها و برخی نگرانی ها در نحوه اجرا را امری طبيعی دانست و گفت: کارگروه ها و کميته های مختلفی در حال بررسی و تکميل اين طرح هستند و از حضور فعالان اقتصادی در اين کارگروه ها استقبال می کنيم و اگر دست به دست هم بدهيم، تبعاتی که ممکن است وجود داشته باشد به حداقل خواهد رسيد.
وی در ادامه با اشاره به استعدادها و توان بالای ملت ايران، تصريح کرد: اين استعداد در ايران اسلامی هست که اگر مسيری را کشورها و ملت های ديگر در ۳۰ سال طی می کنند، ملت ايران آن را در ۱۰ سال به سرانجام برساند. ايرانيان مردمی در هم تنيده و منسجم هستند که به فکر عزت و سربلندی کشور شان می باشند .
رئيس جمهور برخی فشارهای داخلی و خارجی برای متوقف کردن حرکت شتابان دولت و مردم به منظور پيشرفت کشور را بی فايده دانست و تاکيد کرد: فشارهايی که برخی در داخل و خارج کشور قصد دارند در برابر پيشرفت مردم ايجاد کنند به هيچ وجه مانع حرکت رو به پيشرفت ملت بزرگ ايران اسلامی نخواهد شد.
احمدی نژاد خاطر نشان کرد: احساسی که در مجموعه دولت نسبت به کشور و مردم وجود دارد، احساس خدمتگزاری است و به آن افتخار می کند و بايد دست به دست هم دهيم و ايران عزيز را به قله های شکوفايی برسانيم.
در ابتدای اين نشست حسينی دبير کارگروه طرح تحول بزرگ اقتصادی زوايای مختلف اين طرح را برای جمع حاضر تشريح کرد و خواستار مشارکت و همکاری آنان با کارگروه های تخصصی طرح تحول اقتصادی شد.
در ادامه اين نشست بيش از ۱۰ نفر از فعالان اقتصادی ، بخش خصوصی و نمايندگان اصناف تجاری و صنعتی ديدگاه ها و نظرات و پيشنهادات خود را درباره طرح تحول بزرگ اقتصادی مطرح کردند. فعالان اقتصادی طرح تحول بزرگ اقتصادی را قابل تقدير و مولودی مبارک دانستند و دولت را به دقت و مراقبت در عملياتی کردن آن فراخواندند.
در اين گردهمايی ، معاونان اول و اجرايی رييس جمهور و وزرای کار و امور اجتماعی ، رفاه و بازرگانی و شماری از مشاوران رييس جمهور حضور داشتند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: می‌توانيم با سرعت به اقتصاد اول جهان دسترسی پيدا کنيم، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016