دوشنبه 24 تیر 1387

احمدی نژاد: بايد برای جهان پس از اضمحلال امپراتوری آمريکا آماده شد، ايسنا

رييس جمهور، منطقه حساس خاورميانه را جزو پيچيده ترين و مهمترين بخش‌های سياست خارجی کشورمان دانست و گفت: برای توسعه روابط با کشورهای حوزه خليج فارس بايد نگاه دازمدت و تاريخی داشته باشيم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی نژاد در ديدار روسای نمايندگی‌های جمهوری اسلامی ايران در کشورهای حوزه خليج فارس با تاکيد بر اينکه منطقه خليج فارس از گذشته‌های دور حوزه نفوذ فرهنگی ايران بوده است، يادآور شد: البته در مقاطع مختلف تاريخی برخی عوامل خارجی با حضور در اين منطقه مزاحمت‌ها و ابهاماتی به وجود آورده‌اند.

رييس جمهور با بيان اينکه شرايط جهانی به سرعت در حال تغيير است و بايد برای جهان پس از اضمحلال امپراتوری آمريکا آماده شد، تصريح کرد: دستگاه ديپلماسی و سفرای کشورمان اگر به اين موضوع که سلطه آمريکا بر منطقه خاورميانه به سرعت جمع خواهد شد، باور قلبی پيدا کنند، در آن صورت رفتار و مناسبات خود را با چنين باوری تنظيم خواهند کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکتر احمدی نژاد توسعه و تعميق روابط با کشورهای حوزه خليج فارس را مهم و ضروری ارزيابی کرد و گفت: سفرا بايد با ارتباط گيری گسترده، دوستانه و صميمی اجازه ندهند فشارها و تهديدات آمريکا در عزم آنها برای نزديکی به جمهوری اسلامی ايران خدشه‌ای وارد کند.

رئيس جمهور همچنين بر گسترش و توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی در بخش‌های گوناگون صنعتی و کشاورزی با کشورهای حاشيه خليج فارس تاکيد کرد و اظهار داشت: موضع ايران در قبال کشورهای همسايه خود، براساس رحمت و عطوفت همراه با حفظ عزت است.

به گزارش سايت اطلاع رسانی رياست جمهوری، وی در ادامه با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان در منطقه، تصريح کرد: بايد به کشورهای حوزه خليج فارس اطمينان داده شود که القائات دشمنان مبنی بر تهديدآميز بودن ايران دروغ و بی مبناست؛ چرا که جمهوری اسلامی ايران کانون صلح و ثبات منطقه است.

دکتر احمدی نژاد همچنين از وزير امور خارجه خواست سازوکاری برای پيگيری اختصاصی امور مختلف در حوزه خليج فارس ايجاد کند تا مباحث و مشکلات موجود به سرعت سر و سامان يابد.

در ابتدای اين نشست شماری از وزرا، معاون اجرايی رييس جمهور و رئيس سازمان ارتباطات اسلامی گزارشی از اقدامات و فعاليت های انجام شده در زمينه های سياسی ، اقتصادی و فرهنگی به منظور گسترش و تعميق روابط با کشورهای حوزه خليج فارس ارايه کردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: بايد برای جهان پس از اضمحلال امپراتوری آمريکا آماده شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016