دوشنبه 31 تیر 1387

جبهه مشارکت خواستار شفافيت مذاکرات هسته‌ای ايران شد، نوروز

نوروز: مذاکرات ديپلماتيک روز شنبه در ژنو مهمترين موضوع مورد بحث در نشست دفتر سياسی جبهه مشارکت شب گذشته بود.

در همين زمينه ابتدا گزارش کارشناسی از سوی کميسيون سياست خارجی حزب ارايه و سپس اعضا به بحث و تبادل نظر پيرامون آن پرداختند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از نظر اعضای اين دفتر اگرچه افق اين مذاکرات چندان روشن نسيت ولی چنانچه اين مذاکرات راه برون رفتی از وضعيت نامناسب فعلی بيابد و در حکم بازگشت به سياست اصولی تنش زدايی دولت اصلاحات در عرصه سياست خارجی تلقی شود می تواند گام آغازينی در واقعگرايی و دورانديشی باشد.

جبهه مشارکت در سال های ابتدايی استقرار دولت نهم پيرامون مساله هسته ای بيانيه ای صادر کرده بود که اکنون پس از ۲ سال ظاهرا حقانيت مفاد آن بيانيه بر اوليای امر آشکار گشته است که اگر چنين باشد می تواند مورد استقبال قرار گيرد اگرچه متاسفانه در اين مدت ۳ قطعنامه بين المللی عليه ايران صادر شده و آثار آنها کمابيش نمايان گرديده است.

اعضای دفتر سياسی جبهه مشارکت ايران اسلامی همچنان بر تعامل با نظام بين الملل و تنش زدايی در اين عرصه تاکيد می کنند و بر اين اساس باور دارند که موضوع هسته ای نيز از اين رهگذر - با فرض تاکيد بر حقوق حقه ملی - قابليت حل و فصل دارد.

در همين راستا همچنان بر رفع موانع همگرايی ملی در عرصه داخلی تاکيد می شود ضمن اينکه بايد خاطر نشان کرد هيچ نکته اساسی در مذاکرات نبايد از معرض صاحبان اصلی کشور يعنی مردم پوشيده بماند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جبهه مشارکت خواستار شفافيت مذاکرات هسته‌ای ايران شد، نوروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016