دوشنبه 31 تیر 1387

شام انتخاباتی خاتمی و هاشمی رفسنجانی، فارس


خبرگزاری فارس: جمعی از سران مجمع روحانيون مبارز به همراه برخی از اعضای شورای مرکزی کارگزاران سازندگی در منزل رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار و به بهانه ضيافت شام ، در خصوص انتخابات رياست جمهوری آينده رايزنی کردند.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، جمعه شب گذشته سيدمحمد خاتمی رئيس جمهور سابق و رئيس مجمع روحانيون مبارز همراه با سيدمحمد موسوی خوئينی ها، سيدعبدالواحد موسوی لاری، مجيد انصاری و محمدعلی ابطحی در نشستی مشترک با سران ارشد حزب کارگزاران سازندگی به بحث و تبادل نظر درباره انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری پرداختند.
در اين نشست که به صرف شام در منزل اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار شد، برخی از نزديکان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچون محمد و مهدی هاشمی بهرمانی و حسين مرعشی نيز حضور داشتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اگر چه مجيد انصاری و محمد هاشمی بهرمانی از اظهار نظر در اين زمينه خودداری کردند و سيدعبدالواحد موسوی لاری نيز، بدون تکذيب چنين خبری صرفا نسبت به برگزاری يا عدم برگزاری آن ابراز بی اطلاعی کرد اما دو نفر از اعضای دو تشکلی که در منزل هاشمی رفسنجانی گردهم آمدند، برگزاری اين نشست و انتخاباتی بودن آنرا تائيد کردند.
يکی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در اين زمينه به خبرنگار سياسی فارس توضيح داد: شورای مرکزی کارگزاران برای انجام ديدار رسمی و سيستماتيک بين اعضای اين حزب با روحانيون مبارز، مصوبه ای نداشته است اما انجام اين کار امری طبيعی است.
اين عضو ارشد کارگزاران افزود: طبيعی است که احزاب و گروه‌های سياسی در آستانه هر تحول مهم سياسی همچون انتخابات با يکديگر رايزنی و تبادل نظر کنند اما اعضای ارشد کارگزاران ماموريت مشخصی برای ديدار و رايزنی با روحانيون مبارز بر اساس مصوبه تصميم گيرندگان اين تشکل سياسی نداشتند و ديدار صورت گرفته، دوستانه بوده است.
او تاکيد کرد "مصوبات شورای مرکزی کارگزاران سازندگی تا حدی که قابل رسانه‌ای شدن باشد، از طريق سخنگوی اين حزب اعلام می شود".
يکی از سران ارشد مجمع روحانيون مبارز نيز در اين زمينه اظهار داشت: نشست چند شب گذشته جمعی از روحانيون مبارز با برخی دوستان کارگزاران رسمی نبود و يک جلسه دوستانه محسوب می شود.
اين روحانی فعال در امور سياسی افزود: از آنجا که فعاليت انتخاباتی گروه‌های سياسی آغاز شده، رايزنی بين آنها امری طبيعی است که در آينده قوت هم می گيرد اما ديدار جمعی از مسئولان مجمع روحانيون مبارز و کارگزاران رسمی و تشکيلاتی نبود و شرکت کنندگان در جلسه، درباره کليات موضوع انتخابات رياست جمهوری آينده با همديگر بحث و تبادل نظر کردند.
او که از سيدمحمد خاتمی، سيدمحمد موسوی خوئينی ها، سيدعبدالواحد موسوی لاری و مجيد انصاری به عنوان شرکت کنندگان در ضيافت شام انتخاباتی هاشمی رفسنجانی با حضور کارگزارانی ها نام برد، گفت که دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز، در جلسه شب گذشته شورای مرکزی اين تشکل گزارشی در خصوص ديدار مذکور ارائه کرد.
اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز در پايان تصريح کرد: پس از گزارش مجيد انصاری به روحانيون مبارز درباره ديدار اخير با کارگزارانی ها، درباره حضور منسجم اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوری دهم بحث و بر لزوم رايزنی بيشتر با گروه‌های اصلاح طلب به منظور رسيدن به راهکار مطلوب تحقق اجماع در اين جبهه تاکيد شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شام انتخاباتی خاتمی و هاشمی رفسنجانی، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016