جمعه 4 مرداد 1387

عبدالله ناصری: خاتمی تا پايان تابستان نامزدی خود را اعلام می کند، مهر

عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی با بيان اينکه بعيد به نظر می رسد جبهه اصلاحات برای کانديداتوری به غير از خاتمی به شخص ديگری رای دهد پيش بينی کرد وی تا پايان تابستان نامزدی قطعی خود را برای انتخابات دهم رياست جمهوری اعلام کند.


عبدالله ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر درتحليل آنچه " تبليغات زود هنگام انتخاباتی ناميده می شود" اظهار داشت : شرايط حساس کشور به طور طبيعی باعث شده است فضای انتخاباتی زود هنگام شکل بگيرد.

وی با بيان اينکه شرايط برای افکار عمومی جامعه بسيار حساس است ادامه داد : بر اين اساس هر دو جناح به طور طبيعی خود را در يک رقابت جدی می بينند لذا به اين جمع بندی رسيده اند که بر سر نامزدی واحد و رای آور به ائتلاف برسند.

عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی تصريح کرد : بر اساس اين نياز جبهه اصلاحات کسی را در نظر گرفته است که با کمترين زحمت و سوء تفاهم بتواند اجماع را حول خود حاصل کند و به همين خاطر به خاتمی فشار می آورند واصرار می کنند که نامزد شود .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ناصری با بيان اينکه "معتقديم شرايط ملی و بين المللی ايجاب می کند که شخصی مثل خاتمی سکاندار قوه اجرايی کشور شود" گفت : خاتمی تنها کسی است که اولا می تواند بدون هيچ دردسری در جبهه اصلاحات اجماع به وجود بياورد و ثانيا در شرايط فعلی کشور بهترين فرد برای رياست جمهوری آينده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه "خاتمی تا چه زمانی فرصت دارد که اعلام نظر کند" تصريح کرد : برای خاتمی که يک شخصيت شناخته شده در عرصه ملی و بين المللی است نيازی به فعاليت تشکيلاتی زيادی برای انتخابات نيست و يکی از تفاوتهای ايشان با ديگر نامزدها در اين مورد است.

ناصری در عين حال گفت : طبيعتا وقتی خاتمی به صورت قطعی اعلام نامزدی کند با توجه به اتفاقات ۳ سال اخير برنامه ها و ديدگاههای جديدی را بايد مطرح کند.

عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ادامه داد : خاتمی فعلا در پروسه شنيدن نظرها و جمع بندی آنها است و پيش بينی می کنيم تا قبل از پاييز بتواند نامزدی خود را رسما اعلام کند.

سخنگوی ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم در مورد احتمال بررسی مجدد نامزدهای اصلاح طلبان در دور نهم رياست جمهور خاطرنشان کرد : جز اعتماد ملی تمام اعضای جبهه اصلاحات نهادها و سازمانهای غير دولتی اصلاح طلب بر حضور خاتمی برای نامزدی اصرار دارند و بعيد به نظر می رسد جبهه اصلاحات به کسی جز خاتمی رای دهد.

عبدالله ناصری در مورد طرح شعارهای مورد اقبال مردم از سوی اصلاح طلبان گفت : بايد فلسفه شعار دادن از سوی گروهها مشخص شود. امروز اگر چه به نظر می رسد بزرگترين دغدغه برای مردم مسائل معيشتی است و دولت نهم پررنگترين شعارها را در اين مورد مطرح کرده بود اما هيچيک از اين شعارها برای مردم تحقق پيدا نکرد.

عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی در مورد محوريت مجمع روحانيون مبارز در انتخابات آينده در ميان گروههای اصلاح طلب اظهار داشت : شورای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از ۲۱ حزب و تشکل اصلاح طلب است که هر کدام به جهت کميت با هم متفاوتند و از گذشته مجمع روحانيون مبارز يک تشکل شاخص و قابل احترام با قابليت محوريت پذيری در ميان گروههای اصلاح طلب بوده است و خواهد بود.

وی در مورد پيشنهاد اسدالله بادامچيان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی مبنی بر شروطی برای پيوستن اصلاح طلبان معتدل به اصولگرايان در انتخابات آتی رياست جمهوری گفت : اين بازی تبليغاتی است که از سوی برخی اصولگرايان مطرح شده است و بعضی از دوستان اصلاح طلب نيز در برهه ای آن را مطرح کردند.

ناصری ادامه داد : ولی اين بازی در ميان اصلاح طلبان نه خريدار دارد و نه قابل پذيرش است. گروههای اصلاح طلب با نامزد شاخص خود در انتخابات آتی شرکت خواهند کرد و به نامزدی غير اصلاح طلب روی نخواهند آورد و شنيدن اين سخنان قابل پذيرش نيست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدالله ناصری: خاتمی تا پايان تابستان نامزدی خود را اعلام می کند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016