جمعه 4 مرداد 1387

جدال مخالفان و موافقان حضور خاتمی در انتخابات در نشست جبهه مشارکت، ايرنا

تهران-خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا): تريبون آزاد"خاتمی بيايد يا نيايد" که روز چهارشنبه درجبهه مشارکت برگزار شد، به محلی برای جدال جوانان مخالف و موافق حضور "سيدمحمد خاتمی" در انتخابات آتی رياست جمهوری تبديل شد.
به گزارش خبرنگار ۱۶ ايرنا، در اين برنامه مخالفان حضور خاتمی به عملکرد ناموفق وی در دوران هشت سال رياست جمهوری اشاره کرده و گفتند که انتظاراتی که از اصلاح طلبان و در راس آن از رييس جمهوری وقت داشتيم، برآورده نشد.
در همين زمينه "محمد ابراهيم تقی نژاد" دانشجوی روزنامه نگاری دانشگاه علامه اظهار داشت: رييس جمهوری سابق نبايد دوباره وارد ميدان شود زيرا هرچه در چنته داشت در زمان خودش رو کرد و اينک فقط بايد پشتيبان اصلاح طلبان باشد.خاتمی در مرحله اول و جبهه مشارکت در مرحله دوم بايد پاسخگوی ناکامی های گذشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امير حسين استيری نيز که با عنوان مخالف سخنرانی کرد، گفت:‌ ورود شخص خاتمی که تفکر اصلاحات و دوم خرداد را نمايندگی می کند پيام های خطرناکی برای اصلاحات خواهد داشت.
وی با بيان اينکه آيا جريان اصلاحات به قدری از لحاظ تشکيلاتی ضعيف است که نمی تواند چهره جديدی را مطرح کند، افزود: همه می دانيم که اگر "محمدرضا عارف" بيايد تيمی را انتخاب خواهد کرد که ۹۰ درصد آن خط مشی خاتمی را ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به اينکه ‌حيات و ممات اصلاح طلبی در گرو حضور خاتمی نخواهد بود، تاکيد کرد: آيا نبايد مردم انتظار چهره جديدی را داشته باشند؟
آرش غفوری که موافق حضور خاتمی در انتخابات رياست جمهوری دهم بود، گفت: سعيد حجاريان پس از انتخابات مجلس هفتم در مصاحبه با روزنامه ايران گفت که "ميخ به تابوت اصلاحات کوبيده شد"، بنابراين اگر هر نامزد اصلاح طلب ديگری در انتخابات آينده رياست جمهوری پيروز شود، برای مجلس دهم چگونه در برابر شورای نگهبان عمل خواهد کرد .
وی با اشاره به اينکه خاتمی تاکنون به سئوالات فراوانی پاسخ نداده است ، اظهارداشت: آقای خاتمی بايد قبل از وارد شدن به انتخابات به سئوالات پاسخ دهد.
"کيوان مهرگان" جوان ديگری که موافق حضور خاتمی در انتخابات آتی بود و با هيجان زياد سخنان تندی را به زبان آورد و گفت: اگر خاتمی کانديدا نشود چهار ستون بدنم می لرزد.
پويا قلی پور هم در اين جلسه گفت:‌آنگاه که اصلاح طلبان در اوج قدرت بودند می بايست خود را بررسی کرده و تجديد نظر در برخی امور می کردند درحاليکه آنان سرمست قدرت بودند و توجهی به اطراف خود نداشتند.
وی تاکيد کرد:‌ اصلاح طلبان ثابت کردند که هيچ برنامه ای برای اداره کشور ندارند.
ملک هم با اشاره به معرفی دکتر معين در دوره قبل انتخابات رياست جمهوری توسط حزب مشارکت گفت: حزب مشارکت پشت سرهم درحال مرتکب شدن اشتباهات فراوان است.
وی افزود: دکتر معين برنامه اقتصادی دولت خاتمی را کوبيد و ملی - مذهبی ها و نهضت آزادی را گول زد ولی بالاخره نتوانست رای بياورد.
وی آرای انتخاباتی جامعه را به دو گروه ۴۰درصدی و دو گروه ۱۰درصدی تقسيم کرد و گفت:آرای خاموش و اقشار فقير هريک دارای ۴۰درصد هستند و ۱۰درصد هم افراد سنتی و ۱۰درصد هم بی تفاوت هستند.
ملک خاطرنشان کرد که اگر قاليباف در انتخابات شرکت کند، آرای خاتمی را خواهد شکست و بنابراين در اين دوره از انتخابات احتمال پيروزی اصلاح طلبان بسيار کم است.
وی همچنين با بيان اينکه احمدی نژاد، مردم را همراه خودش دارد، تصريح کرد: من مخالف حضور خاتمی در انتخابات آينده رياست جمهوری هستم.
سميه توحيد لو هم گفت:‌مخالف حضور خاتمی هستم زيرا گروه های مختلف شکست های گوناگون را چشيده اند و از خاتمی می خواهند استفاده ابزاری کنند.
وی افزود: افراد و گروه هايی که حس می کنند شخصی را ندارند به سراغ خاتمی می روند و او را انتخاب دم دست ترين می دانند.
توحيدلو افزود: اگر خاتمی بخواهد در انتخابات شرکت کند بايد به خيلی از سئوالات پاسخ دهد و بعد حضور پيدا کند.
وی در عين حال گفت:‌ عدم حضور خاتمی باعث نيروسازی ميان اصلاح طلبان خواهد شد و احزاب بدنبال افراد ديگر و با برنامه های مشخص خواهند رفت.
بيگی در ادامه گفت : چرا بر روی آمار مجوزهايی داده شده برای روزنامه ها و فيلم ها در دوران اصلاحات و اکنون بحث نمی شود.
وی با بيان اينکه اسم خاتمی مترادف با يکسری معانی خاص است ، اظهارداشت: خاتمی برای برنده شدن بسيار مشکل است و اگر او رای نياورد فاتحه اصلاح طلبی خوانده می شود.
وی با بيان اينکه خاتمی صلاحيت چندانی برای ورود به انتخابات ندارد، گفت: او به خاطر کوتاهی هايی که در چهارسال گذشته بعد از رياست جمهوری انجام داد و نيز وزرای او که همگی در بنياد باران جمع شدند و حتی نتوانستند روزنامه خود را اداره کنند و ورشکسته و تعطيل شد، بايد جواب دهند.
بيگی با بيان اينکه اگر در دوران احمدی نژاد خاموشی های برق زياد شده به خاطر شخص وزير او نيست بلکه به خاطر اهمال کاری افراد قبلی است که سدها را آبگيری نکردند، تاکيد کرد: آيا يک وزير می تواند کشور را نجات دهد و آقايان اصلاح طلب در دوران هشت ساله چه کردند که اکنون بتوانند کارهای جديدی انجام دهند.
وی يادآور شد: عرض عريض افراديکه در پنهان و نهان چشم ديدن هم را ندارند چطور می خواهند باهم اجماع کنند.
بيگی با اشاره به اينکه نبايد خاتمی را بزرگ کرد ، افزود: مگر در شورای شهر اصلاح طلبان رای آوردند؟، اين دوره چه اتفاقی افتاده که آنان بتوانند رای بياورند، چه برنامه ای آنها برای آينده کشور دارند بنابراين دفاع از خاتمی احساسی است و نبايد انجام شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جدال مخالفان و موافقان حضور خاتمی در انتخابات در نشست جبهه مشارکت، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016