جمعه 11 مرداد 1387

گزارشگران بدون مرز فيلتر شدن سايت انتخاب و حکم قضايی مسعود حيدری، مدير سابق ايلنا را محکوم کرد، انتخاب

اطلاعيه گزارشگران بدون مرز در مورد فيلترينگ ۵ باره ی «انتخاب»

خبرگزاری انتخاب : در اين اطلاعيه به نقل از مصطفی فقيهی مدير مسئول «انتخاب» آمده است: متاسفانه با وجود گذشت سه سال از اعمال نخستين مسدودسازی سايت «انتخاب» تا به اکنون، هيچ نهادی مسئوليت آن را بر عهده نمی گيرد و به ما پاسخ نمی‌دهد. کميته تعيين مصاديق به عنوان مجری فيلترينگ سايت های اينترنتی، صرفاً از ما خواسته تا با ارسال نامه ای به آن مجموعه، کتباً درخواست رسيدگی کنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گزارشگران بدون مرز نسبت به فيلترينگ ۵ بار خبرگزاری «انتخاب»، واکنش نشان داد.

گزارشگران بدون مرز ضمن محکوميت مسدود سازی سايت اطلاع رسانی انتخاب نزديک به اصولگرايان و اشاره به «افزايش فشارها به رسانه ها (حتی رسانه های اصولگرا) از سوی مقامات» می نويسد: ما از مقامات مسوول می‌خواهيم سايت انتخاب از مسدود شدن خارج کنند."

در اين اطلاعيه آمده است: سايت خبری انتخاب برای پنجمين بار در دو سال گذشته مسدود شده است. انتخاب نزديک به جناحی از محافظه‌کاران ايران است که از سياست های دولت اصولگرای احمدی نژاد و حاميانش انتقاد می‌کند.

گزارشگران بدون مرز می نويسد: مصطفی فقيهی مدير مسئول سايت انتخاب در هفته گذشته برای چندمين بار به دادگاه احضار و با سپردن وثيقه ١٥ ميليون تومانی آزاد شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار فارس، يک عضو شورای شهر تهران و يکی از وزاری کابينه آقای هاشمی رفسنجانی از جمله شاکيان سايت اتنخاب بوده اند.

در اين اطلاعيه آمده است: سايت انتخاب در تاريخ ۱۷ خرداد ماه مقاله ای در حاشيه سخنان حجت الاسلام محتشمی وزير کشور سابق و يکی از نزديکان آيت الله خمينی منشر کرد که در آن نوشته شده بود «تفاوتی بين فرقه مصباحيه و طالبان و جاهلان صدر اسلام» نيست. آيت اله محمد تقی مصباح يکی از روحانيون مشهور نزديک به دولت محسوب می شود.

به گفته‌ی مصطفی فقيهی " هر بار که ما مقاله ای انتقادی در مورد آيت الله مصباح و جريان منتسب به ايشان منتشر می کنيم ، اندکی بعد سايت مسدود می شود."

وی افزود: متاسفانه با وجود گذشت سه سال از اعمال نخستين مسدودسازی سايت «انتخاب» تا به اکنون، هيچ نهادی مسئوليت آن را بر عهده نمی گيرد و به ما پاسخ نمی‌دهد. کميته تعيين مصاديق فيلترينگ سايت های اينترنتی (وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی) به عنوان مجری فيلترينگ سايت های اينترنتی، صرفاً از ما خواسته تا با ارسال نامه ای به آن مجموعه، کتباً درخواست رسيدگی کنيم.

در اين اطلاعيه، انجمن گزاشگران بدون مرز نسبت به محکوميت مسعود حيدری (مدير سابق ايلنا) به سه ماه و يک روز زندان واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است.

Copyright: gooya.com 2016