دوشنبه 14 مرداد 1387

سردار جعفری، فرمانده کل سپاه: می توانيم به راحتی تنگه هرمز را برای مدت نامحدودی ببنيديم، ايسکانيوز

- در حدی هستيم که بتوانيم پاسخ دشمن را بدهيم


تهران- خبرگزاری ايسکانيوز: سردار جعفری درخصوص اظهارات رسانه های خارجی مبنی بر عدم توانايی ايران برای بستن تنگه هرمز برای مدت بيش از يک هفته گفت: برای ما يک امکان طبيعی و خدادادی است که بتوانيم تنگه هرمز را برای مدت نامحدودی ببنديم.

سردار جعفری ضمن تکذيب خبر رزمايش موشکی مشترک با مالزی گفت: رزمايش موشکی با هيچ کشور خارجی نداريم و نخواهيم داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويی ايران "ايسکانيوز"، سردار سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: طول ساحلی که در تنگه هرمز در اختيار داريم و وضعيت خاص اين تنگه و ارتفاعاتی که در اين ساحل است به صورتی است که اين تنگه در تيررس همه سلاح های ما قرار دارد.
وی با بيان اينکه امروز انقلاب در همه زمينه ها تهديد می شود افزود: سپاه بايد وظيفه دفاعی خود را انجام دهد و آمادگی سپاه برای دفاع در همه ابعاد وظيفه و تکليف است.
سردار جعفری تصريح کرد: وضعيت امروز سپاه با گذشته متفاوت بوده و سپاه دارای يک کوله بار عظيم از تجربيات دفاعی، سياسی و امنيتی است.
وی درخصوص سلاحی که اخيرا تست شده ادامه داد: با اطمينان می توانيم بگوييم هيچ ناو و شناوری از سوی دشمن در شعاع ۳۰۰ کيلومتری اطراف مرزها در امان نيست و بدون ترديد به قعر آب های منطقه فرو می رود.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اين سلاح کاملا بومی است و از اين فن آوری در هيچ کشوری استفاده نشده است و بدون ترديد اثر بازدارندگی بسيار بالايی خواهد داشت.
وی درخصوص رويکرد سپاه خاطرنشان کرد: سپاه برای دفاع همه جانبه در مقابل همه طيف های تهديدات آماده است، چه تهديدات داخلی و چه تهديدات خارجی.
سردار جعفری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه تهديدات داخلی به چه صورت است اظهار داشت: از آنجايی که دغدغه امام (ره) نيز تهديد از ناحيه داخل بود و در دهه گذشته شاهد عملی شدن آن بوديم سپاه مقتدرانه در برابر اين تهديدات می ايستد.
سردار جعفری در ادامه ضمن تکذيب خبر رزمايش موشکی مشترک با مالزی گفت: رزمايش موشکی با هيچ کشور خارجی نداريم و نخواهيم داشت.
وی در مورد تعامل سپاه با دولت نهم تصريح کرد: دولت فعلی را دولت بسيجی و انقلابی که در راستای اهداف انقلاب و امام حرکت می کند می دانيم، از آنجا که دولت نسبت به تحقق ارزش های انقلاب جدی است حمايت از دولت را وظيفه خود می دانيم.
فرمانده سپاه پاسداران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تضعيف جايگاه بسيج در تحولات ساختاری اخير سپاه گفت: يکی از اهداف اين تغيير و تحولات، تقويت بسيج و استفاده بهتر از نيروی بسيج بوده است.
وی درخصوص تعامل با ساير نيروهای نظامی گفت: ما رمز پيروزی و موفقيت خود را در وحدت با ساير دستگاه های دفاعی می دانيم و تجربياتمان در هشت سال دفاع مقدس گويای اين موضوع است و از آنجا که ماموريت ها تعريف شده بنابراين در اين زمينه مشکل کمتری بوجود می آيد.
سردار جعفری در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص آينده سپاه گفت: نمی شود انقلاب در حال تحول و پيشرونده داشته باشيم ولی سپاه بی تحرک باشد،سپاه هميشه تلاش کرده که در سازمان خود دائما متحول و متناسب با ماموريت خود که دفاع از انقلاب است پيش رود.
وی در رابطه با ارتباط سپاه و بسيج دانشجويی اظهار داشت: سپاه، بسيج دانشجويی را يک تشکل وابسته به خود نمی داند بلکه بسيج غير از آن واحدهای سازمان دهی شده در رابطه با نيروهای مقاومت بسيج است، نيست و در خلال اين ارتباط آزادی عملی بيشتر از گذشته به بسيج دانشجويی داده می شود.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اظهارات اخير خبرگزاری های خارجی در مورد محدود بودن توان موشکی سپاه در دقايق اوليه جنگ گفت: اين ترفند جنگ روانی دشمن است و ما تلاشمان اين است که در همان زمان کوتاه از تمام توان موشکی و غير موشکی خود استفاده کنيم.
وی همچنين در پاسخ به سوالی خبرنگاری درخصوص چرايی دشمنی آمريکا و رژيم صهيونيستی با نفس حضور سپاه در نظام جمهوری اسلامی ايران اظهار داشت: از آنجا که سپاه به دنبال حفظ انقلاب و تداوم نظام است طبيعی است که آنها اين دشمنی را با سپاه داشته باشند، آنها با انقلاب نمی توانند دشمنی کنند چرا که انقلاب چيزی نيست جز عقيده، ولی موارد مستقيم صيانت از اين عقيده بر عهده سپاه است.
سردار جعفری در پاسخ به سوالی در رابطه با اخبار اخير رسانه های خارجی مبنی بر اجازه ندادن آمريکا به رژيم صهيونيستی برای استفاده از خاک عراق درحمله به ايران پاسخ داد: قطعا اگر آمريکا در استفاده رژيم صهيونيستی از خاک عراق اقدامی به نفع رژيم صهيونيستی انجام دهد به منزله همکاری با رژيم صهيونيستی است چرا که فضای نظامی آمريکا حاکم بر سرزمين عراق است و اگر آمريکا چنين اجازه ای بدهد نيروهای آمريکايی نيز به خطر می افتند.
وی در اين خصوص افزود: جای اميدواری است که آمريکايی ها يک مقدار عاقلانه فکر می کنند و در منطقه به حقايقی رسيده اند.
سردار جعفری در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص تغيير ساختاری سپاه که آيا از ساختارهای خارجی و SPU استفاده شده گفت: تغييرات ساختاری بايد متکی باشد به شرايط داخلی خود، امروز هم سپاه برای دفاع از کشور بايد تغييرات متناسب با شرايط کشور داشته باشد ولی به لحاظ تجربيات از اطلاعات خارجی نيز استفاده می شود.
سردار جعفری در پاسخ به اظهارات منفی خبرگزاری خارجی مبنی بر عدم موفقيت رزمايش موشکی اخير سپاه اظهار داشت: قرار بود هشت موشک همزمان شليک شود که اين هشت موشک با لحظه ای تفاوت با موفقيت پرتاب شد ولی ايراداتی که در تصويربرداری بود چنين شبهه ای را برای آنها بوجود آورد.
سردار جعفری در خصوص جنگ اطلاعاتی اخير دشمنان درمنطقه گفت :طبيعی است که انان برای کسب اطلاعات از وضعيت داخلی ما اقداماتی انجام می دهند ولی در مقابل ما نيز با توجه به وضعيت حساس منطقه که بايد اشراف اطلاعاتی ويژه ای نسبت به مسايل داشته باشيم قطعا برنامه هايی داريم.

Copyright: gooya.com 2016