سه شنبه 15 مرداد 1387

با حضور در مجلس؛ احمدی نژاد از وزرای پيشنهادی راه، اقتصاد و کشور دفاع کرد، ايسنا

محمود احمدی‌نژاد صبح روز سه‌شنبه برای دفاع از وزرای پيشنهادی راه، اقتصاد و کشور در مجلس شورای اسلامی حضور يافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) رييس‌جمهور در ابتدا با تبريک اعياد شعبانيه و ميلاد امام حسين(ع) به ملت ايران ، جامعه بشری ، رهبر معظم انقلاب و فرزند برومند امام حسين(ع) ، امام عصر (عج) گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که در ايام و اعياد شعبانيه و اين روز بزرگ توفيق حضور در مجلس محترم و زيارت نمايندگان مجلس را نصيب من کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی‌نژاد با بيان اين که موضوع سخنان وی معرفی سه وزير است، به سوابق «شمس‌الدين حسينی» نامزد تصدی وزارت امور اقتصادی و دارايی اشاره کرد و افزود: همان‌طور که می‌دانيد امروز دولت با کمک شما خود را برای اجرای تحول سختاری در اقتصاد کشور آماده می‌کند و اجرای اين طرح بزرگ نيازمند انسجام اقتصادی دولت است؛ به همين دليل از آقای دکتر حسينی که از متخصصان جوان، متعهد، توانمند، فعال و دلسوز هستند برای پذيرش اين مسووليت دعوت کرديم.

وی ادامه داد: شما با سابقه و زندگی ايشان آشنا هستيد و شاهد فعاليت‌هايشان در طول اين دولت بوده‌ايد که با انگيزه، نشاط و نگاه عميق علمی به افق‌های دور برای خدمت به انقلاب و کشور وارد کار شده‌اند و هر جا وارد شده‌اند با دقت، امانت و پی‌گيری جدی، کار را جلو برده‌اند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: اميدوارم با حضور ايشان در وزارت اقتصاد کار تحول با دقت بيشتری انجام شود و کار جاری نظم بهتری پيدا کند، هم‌چنين يک نيروی مدبر و يک مدير جديد به کشور و جامعه مديران معرفی شود.

احمدی نژاد در ادامه در دفاع از «بهبهانی» وزير معرفی شده برای وزارت راه و ترابری نيز گفت: تشکر می‌کنم از کسانی که در طول سال‌های مختلف در دولت‌های مختلف در وزارت راه و اقتصاد و کشور خدمت کرده‌اند، اما شما با مشکلات آشنا هستيد، از دورترين روستاها ، راه‌های ارتباطی داخلی و ترانزيتی مشکلاتی وجود دارد، بنابراين در بخش راه نيازمند تغيير نگاه در مجموعه وزارت راه هستيم.

وی افزود: می‌دانيد وزارت راه گرچه اغلب دارای نيروهای انقلابی بوده که بعد از پيروزی انقلاب خدمات زيادی انجام داده‌اند، نيازمند نگاه و برنامه‌ريزی علمی و درازمدت است؛ به همين دليل از دکتر بهبهانی که هم متخصص اين رشته است و هم‌چنين استاد تمام آن و همواره در خدمت انقلاب و پيش‌بردن برنامه‌های آن در دانشگاه و بيرون از دانشگاه بوده، دعوت به پذيرش اين مسووليت کرديم.

رييس‌جمهور درباره سوابق بهبهانی نيز گفت: ايشان از سال ۵۶ ، ۵۷ که در دانشگاه حضور داشته جزء معدود استادانی بوده است که تا امروز پای انقلاب ايستاده و همواره از برنامه‌های انقلاب برای تحول و پی‌گيری آرمان‌ها حمايت کرده، هم‌چنين از استادانی بوده که از دوره انقلاب تا امروز پشت و پناه و حامی انقلاب و آرمان‌های آن بوده‌اند.

احمدی‌نژاد تصريح کرد: زندگی معلمی، پاک و باصداقت و پرکاری از ويژگی‌های برجسته ايشان است، هم‌چنين ايشان از مديرانی است که در طول روز ۱۶ تا ۱۸ ساعت کار می‌کند و در طول ۲۰ سالی که رييس دانشکده بوده تقريبا هيچ کس زودتر از ايشان وارد دانشکده نشده و تقريبا تمام وقت مشغول کار بوده‌اند، همين‌طور در دوره ايشان دانشکده‌ای که مسووليت آن را داشتند، جزء اولين دانشکده‌های عمران سراسر کشور بوده است.

وی افزود: آقای بهبهانی با حوزه مسووليت خود آشنايی کامل دارد و سه سالی که معاون وزير و در حمل و نقل تهران بوده‌اند در کارگروه‌های اجرايی و برنامه‌های مربوط به حمل و نقل و راه آهن و بخش هوايی، هميشه يک بخش تصميم‌گيری و مشاوره به عهده ايشان بوده است.

احمدی‌نژاد افزود: اميدواريم با حضور ايشان شاهد دو جريان در وزارت راه باشيم، يکی اين که شاهد حاکميت نگاه علمی ، برنامه‌ريزی در کيفيت، اولويت‌بندی و پی‌گيری امور در رابطه با طرح جامع راه آهن بزرگ و نهايی شدن اين طرح باشيم و هم‌چنين راهی برای حضور متخصصان سطح بالای رشته راه و حمل نقل باز شود؛ چرا که امروز ما صدها متخصص برجسته در اين حوزه داريم که در داخل کشور تربيت شده‌اند و ان‌شاءالله ايشان راهی باز کند تا فارغ‌التحصيلان جوان و مسلط به علم روز وارد وزارت راه شوند و کيفيت کار بهتر شود.

به گزارش ايسنا احمدی‌نژاد درباره «کردان» وزير پيشنهادی وزارت کشور نيز گفت: شما با اهميت وزارت کشور در بخش همبستگی ، امنيت و پيشرفت سياست داخلی و هم‌چنين پی‌گيری برنامه‌ها، سياست‌ها و پروژه‌ها به خوبی آشنا هستيد و من با تشکر از آقای سيدمهدی هاشمی که از افراد متعهد هستند، آقای کردان را برای اين سمت معرفی کرده‌ام.

وی اضافه کرد: آقای کردان را همه می‌شناسيد. او از قبل از انقلاب در خط انقلاب بوده و بعد از پيروزی انقلاب نيز همواره در مسووليت‌های مهم در خدمت انقلاب بوده است، هم‌چنين از ابتدای سينه به سينه شدن جريان منافق و مارکسيست تا بعدها در خدمتگزاری به انقلاب از دادياری ، دادستانی ، معاونت وزير، معاونت صدا و سيما ، قائم مقامی وزير نفت و ...در خدمت به کشور و انقلاب حضور داشته است.

رييس‌جمهور اظهار کرد: زندگی آقای کردان ساده بوده و اهل تعامل است. ايشان کارکردهای کشور را به خوبی می‌شناسد و ارزش همبستگی ، همکاری ملی و همراهی با نهادها، همراهی مجلس و کار هماهنگ را به خوبی می‌داند و کسانی که با او کار کرده‌اند با مديريت و دلسوزی ايشان و قدرت هماهنگی‌شان به خوبی آشنا هستند.

وی افزود: اميدوارم با حضور ايشان تحرک و هماهنگی بيشتری را در سطح کشور در جهت پيشبرد آرمان‌های انقلاب شاهد باشيم.

رييس‌جمهور در بخش پايانی سخنانش گفت: فکر می‌کنم در اين مرحله بيش از اين نياز به توضيح من نباشد. از نمايندگان عزيز به خاطر تعامل بسيار خوبی که امروز بين مجلس و دولت در بخش‌های گوناگون به وجود آمده و به خاطر کار خوبی که در شناسايی و معرفی سه نفر وزير معرفی شده و جلسات متعددی که در کميسيون‌ها و فراکسيون‌ها برگزار کردند، هم‌چنين وقت بسيار زيادی که صرف اين کار کردند تشکر می‌کنم، از مجلس نيز هم اين انتظار می‌رود که با دقت و وسواس با بررسی همه‌جانبه ان‌شاءالله و به فضل الهی با رای قاطع دولت خدمتگزار را که يار مجلس و در کنار و بازوی مجلس است، حمايت کند و در آخر از همه شما و رييس مجلس صميمانه تشکر می‌کنم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با حضور در مجلس؛ احمدی نژاد از وزرای پيشنهادی راه، اقتصاد و کشور دفاع کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016