پنجشنبه 17 مرداد 1387

ديدار نمايندگانی از ايران و آمريکا در آنکارا، مهر

يک نشريه فرانسوی در حالی مدعی شد يک هيئت ايرانی به رياست وزير امورخارجه سابق ايران و يک هيئت آمريکايی به رياست سفير آمريکا در بغداد در آنکارا ديدار و گفتگو داشته اند که تا کنون هيچ منبع خبری رسمی اين خبر را تائيد نکرده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه عراقی "البينه الجديده" چاپ بغداد به نقل از يک نشريه داخلی سازمان اطلاعاتی فرانسه مدعی شد : " ميشلينه کالمی ری " وزير امورخارجه سوئيس که نقش موثری در حضور برنز معاون وزير خارجه آمريکا در مذاکرات ژنو ايفا کرد ، در ديدارهای اخير هم به عنوان کانال محرمانه بين تهران و واشنگتن ايفای نقش کرده است.

اين نشريه اطلاعاتی جاسوسی فرانسوی (که نشريه عراقی به نام آن هيچ اشاره ای نکرده است) در ادامه می نويسد : وزير امورخارجه سوئيس همچنين مانند صندوق پستی بين تهران و واشنگتن نقش بازی می کند.

در ادامه اين مطلب آمده است : "ميشلينه کالمی ری "همچنين در هموار کردن مسير بين دو طرف تا کنون موفق عمل کرده است به طوريکه منجر به انجام چند ديدار ميان طرف های ايرانی و آمريکايی در پايتخت ترکيه شد.

به ادعای اين نشريه" کمال خرازی" وزير امورخارجه سابق ايران و رئيس شورای راهبردی روابط خارجی به همراهی "حسن کاظمی قمی" سفير ايران در بغداد رياست هيئت ايرانی و رايان کروکر سفير آمريکا در بغداد رياست هيئت آمريکايی را برعهده داشته اند، ضمن اينکه احمد چلبی و حکيم از مقامات موثر عراقی نيز در ملاقات حضور داشته اند.

البينه الجديده در ادامه می نويسد ؛ درحالی اين ديدارها انجام شد که رايان کروکر با همتای ايرانی خود بارها ديدار کرده است.

همچنين اين روزنامه به توافقنامه گازی بين سوئيس و ايران اشاره می کند و گزارش می دهد : وزير امورخارجه سوئيس که توافقنامه گسترده گازی را در تهران به امضا رساند، موجبات انتقاد آمريکا از دولت اين کشور را فراهم کرد.

يادآوری می شود هنوز هيچ منبع رسمی خبری در ايران و آمريکا ادعای نشريه فرانسوی مزبور را تائيد نکرده است. پيگيری خبرگزاری مهر در اين زمينه ادامه دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار نمايندگانی از ايران و آمريکا در آنکارا، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016