شنبه 19 مرداد 1387

فرمانده نيروی زمينی سپاه: متجاوز به ايران بداند چه بلايی سر ۶۰ درصد نفت دنيا خواهد آمد، فارس

خبرگزاری فارس: سردار اسدی با بيان اينکه ۶۰ درصد از نفتی که در دنيا مصرف می‌شود از دهانه خليج فارس عبور می‌کند، تصريح کرد: اگر دشمن حماقتی عليه ايران کند بايد بداند که چه بلايی بر سر اين نيازمندی مهم دنيا می‌آيد.


سردار محمد جعفر اسدی که در تاريخ ۲۲ تيرماه سال جاری رسما به عنوان فرمانده نيروی زمينی سپاه منصوب شد، در اولين گفتگوی مشروح خود، به سوالات خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس پيرامون، طرح تحول و تعالی در سپاه، نحوه مواجهه با تهديدات و آمادگی سپاه پاسداران پاسخ گفت.
فرمانده جديد نيروی زمينی سپاه تيرماه سال ۱۳۶۱ به عنوان فرمانده ۳۳ المهدی معرفی و در طول اين مدت در عملياتهای بزرگی همچون فتح المبين، بيت المقدس، رمضان، محرم، والفجر مقدماتی، والفجر ۱ و ۲، خيبر، بدر، والفجر ۸، کربلای ۲، ۴، ۵ و ۱۰، نصر ۴، ظفر ۷، والفجر ۱۰، بيت المقدس ۷ و عمليات مرصاد يگان خود را فرماندهی ‌کرده است.
سردار اسدی در نوزدهم شهريور سال ۱۳۷۰ از تيپ مستقل ۳۳ المهدی توديع و در بيستم شهريور سال ۱۳۷۰ به عنوان فرمانده لشکر ۱۹ فجر معرفی شد.
وی فرماندهی سپاه پنجم عاشورا در استان آذربايجان شرقی، جانشين فرماندهی نيروی زمينی سپاه و جانشينی بازرسی ستاد کل فرماندهی کل قوا را نيز در کارنامه درخشان خود دارد.

* امام حسين(ع) بزرگ پاسدار دين و شرافت انسانی است

سردار اسدی با اشاره به سوم شعبان سالروز ميلاد امام حسين(ع) و نام‌گذاری اين روز به نام روز پاسدار از سوی حضرت امام خمينی(ره) اظهار داشت: ما همه ۱۴ معصوم را نور واحد می‌دانيم اما خود اهل‌بيت(ع) نيز ارادت خاصی به سيدالشهدا(ع) دارند چون اتفاقی که برای امام حسين(ع) افتاد يک اتفاق نادر تاريخی بود و ايشان بزرگ پاسدار انسانيت، بشريت، دين، حريت و شرافت انسانی است.
اسدی افزود: امام حسين(ع) از اسلام پاسداری کرد و به همين دليل بود که بنيانگذار انقلاب اسلامی به فرزندان خود عنايت ويژه فرمودند و اين روز را به نام «روز پاسدار» نام‌گذاری کردند.

* در طرح تعالی سپاه دوباره متولد می‌شود

فرمانده نيروی زمينی سپاه ادامه داد: مقام معظم رهبری لقب زيبای «ستون فقرات سپاه» را به نيروی زمينی دادند و اين يعنی همه چيز بر اين ستون فقرات استوار است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اسدی با اشاره به طرح تعالی در سپاه اظهار داشت: با تحقق اين طرح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار ديگر کار خود را از نو شروع می‌کند و شايد بعد از يکی دو سال ديگر، اين مقطع زمانی را تولد دوباره سپاه بناميم.
وی افزود: سپاه پاسداران يک مقطع ۳۰ ساله را تجربه کرده و اکنون می‌خواهد با همان تجارب گذشته، سپاهی با شکل و شمايل جديد و درخور دفاع از کشور پهناوری مثل ايران بسازد چراکه برخی از استان‌های ما از بعضی کشورهای غربی بزرگ‌تر هستند و اين کشور پهناور و اين ملت قهرمان و انقلابی، شايستگی آن را دارد که سپاهی داشته باشند که در هر کجای ايران حتی در ميانه کشور اتفاقی بيفتد، بتواند در مقابل آن دفاع کند.
فرمانده نيروی زمينی سپاه گفت: برای تحقق اين اهداف، برنامه‌هايی در دست اجراست که با انجام اين برنامه‌ها، در سراسر کشور يک آرايش موزائيکی گرفته می‌شود تا اگر هر اتفاقی در هر کدام از اين موزائيک‌ها افتاد، همه امکانات دفاعی به‌طور کامل به ميدان بيايد.
اسدی يادآور شد: در ايام دفاع مقدس اين‌گونه بود که می‌بايست امکانات را مثلا از استان خراسان برمی‌داشته و به اهواز می‌برديم تا بتوانيم از مرزهای جمهوری اسلامی دفاع کنيم ولی امروز ديگر نياز نيست از استانی به استانی و از منطقه‌ای به منطقه ديگر برويم بلکه در هر کجای ميهن اسلامی که نياز به دفاع از کيان کشور باشد، همه امکانات سپاه پاسداران خصوصا نيروی زمينی آماده عمليات است.

* به‌زودی شاهد شکل‌گيری گردان‌های امام حسين(ع) خواهيم بود

اسدی در خصوص بکارگيری نيروهای بسيج در سپاه خاطرنشان کرد: در طرح تعالی سپاه، هيچ‌يک از نيروها با هم ادغام نمی‌شوند.
وی ادامه داد: نيروی مقاومت بسيج برای انجام ماموريت‌های خود، گردان‌های عاشورا و الزهرا(س) را سازماندهی کرده و ما نيز توسط همين برادران بسيجی که در نيروی مقاومت هستند گردان های امام حسين(ع) را سازمان‌دهی می‌کنيم.
فرمانده نيروی زمينی سپاه اعلام کرد: شکل گيری و سازماندهی اين گردان‌ها ابلاغ شده و اکنون در حال بررسی صلاحيت نيروها جهت حضور در گردانهای امام حسين(ع) هستيم و به‌زودی و طی چند ماه آينده، شاهد شکل‌گيری اين گردان‌ها خواهيم بود.

* ريزترين حرکات دشمن زير نظر سپاه است

اسدی در خصوص طرح‌های مختلف دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران بر تمامی طرح‌های دشمن از يک حمله همه جانبه کامل دريايی و زمينی و هوايی و سياسی و اقتصادی و اجتماعی تا يک ضربه کوچک به يک سکوی نفتی تسلط کامل دارد.
وی گفت: اگر در روزهای اول انقلاب، نيروهای ما چيزی بلند نبوده و جلوی استکبار ايستاده و مبارزه کردند و سر بلند بيرون آمدند، اکنون نيروهای ما دارای يک تجربه ۳۰ ساله‌اند و امروز اگر هر کدام از پاسدارهای عادی ما در هر کشوری باشد، او را به عنوان يک ژنرال آبديده و کار کشته می‌شناسند که ۸ سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته است و شکر خدا ما از وجود چنين رزمندگانی در پيکره نيروی زمينی برخورداريم.
فرمانده نيروی زمينی سپاه خاطر نشان کرد: يکی از مهمترين اصول نظامی، اصل غافلگيری است و طرح‌هايی که الان در حال اجراست مبين اين مطلب است که ما هيچ‌گاه غفلت نکرديم و همواره در حال مهيا شدن هستيم و اگر دشمن کوچکترين اقدامی کرد در هرکجای کشور جواب او را خواهيم داد.

* سپاه جوابگوی هر تهديدی از سوی دشمن خواهد بود

اسدی گفت: روزگاری ما برای تهيه يک کيلوگرم باروت مشکل داشتيم و حتی در روزهای اول دفاع مقدس نيز سلاح ابتدايی مانند کلاشينکف و آر.پی.جی در اختيار نيروهای رزمنده نبود ولی امروز نيروی زمينی سپاه امکاناتی دارد که می‌تواند به راحتی جوابگوی هرگونه تهديدات دشمن باشد و ما در اين رابطه هيچ نگرانی نداريم.
وی خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران دارای نيرويی است که دشمن از آن غفلت دارد و آن اينکه آنها نمی‌توانند بفهمند چرا ما روز تولد امام حسين(ع) را روز پاسدار قرار داديم و کسانی می‌توانند از اهميت اين موضوع مطلع شوند که نسبت به آن معرفت داشته باشند.


* طرح تعالی در سپاه براساس نبرد ناهمطراز است

اسدی درباره ارزيابی از وضعيت دشمنان اسلام در منطقه نيز اظهار داشت: ما اين مساله را دريافت کرديم که دشمنان اسلام هم در افغانستان و عراق و لبنان و هم در فلسطين در حال اضمحلال هستند ولی به هر حال آنها دشمن ما محسوب می‌شوند و هميشه احتمال خطر از طرف آنها وجود دارد.
فرمانده نيروی زمينی سپاه با تاکيد بر اين موضوع که طرح جديد تعالی که در مجموعه سپاه پاسداران در دست اجراست، همان نبرد ناهمطراز يا نبرد علوی است، افزود: بايد بدانيم که دشمن جنايتکار که در منطقه به کشورهای اسلامی تجاوز می‌کند برای ضربه به کشور اسلامی ما نيز به دنبال بهانه می‌گردد و نمی‌شود از اين دشمن غافل بود بلکه بايد برای آن برنامه داشت و ما برای تک تک احتمالات برنامه داريم و سازمان‌دهی جديد نيز بر همين اساس است.

* شاهرگ حياتی دشمن در دستان ماست

اسدی عراق را زندان بزرگی برای سربازان اشغالگر دانست و اظهار داشت: اشغالگران می‌دانند که در صورت تعرض به ايران قادر نخواهند بود يک شبه همه اين نيروهای خود را از عراق و افغانستان بردارند و فرار کنند و اين نيز تنها بخشی از قضيه است.
فرمانده نيروی زمينی سپاه خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰۰ کيلومتر از منطقه پسابندر تا دهانه ورودی اروند را که يک ضلع خليج فارس محسوب می‌شود و نيز بخشی از دريای عمان را در اختيار داريم و اين بدان معناست که شاهرگ حياتی دشمن در دست ماست.
وی تصريح کرد: امروز که هيچ اتفاقی رخ نداده است، در چند سال گذشته، قيمت نفت از بشکه‌ای ۱۲ دلار به بالای ۱۲۰ دلار رسيد. حال حساب کنيد اگر دشمن حماقت کرد و جمهوری اسلامی ايران خواست از خود دفاع کند، چه بلايی بر سر اين نيازمندی مهم دنيا می‌آيد.
اسدی با بيان اين موضوع که ۶۰ درصد از نفتی که در دنيا مصرف می‌شود از دهانه خليج فارس عبور کند، تصريح کرد: اگر اين امکانات در اختيار ما نبود، بدون شک دشمن زودتر از اينها در خصوص ايران تصميم‌گيری می‌کرد.

* در صورت حماقت دشمن اول خودش از بين خواهد رفت

فرمانده نيروی زمينی سپاه دنيای امروز را دنيای کنش‌ها و واکنش‌ها دانست و گفت: در اين فعل و انفعالات هر کس برنامه صحيح‌تری داشته باشد، برنده خواهد شد.
اسدی با تاکيد بر اينکه خدا هم به انسانهای با ايمان کمک می‌کند چراکه وعده خدا حق است و ما در اين شکی نداريم، اضافه کرد: در خيلی جاها دست دشمن زير سنگ ماست و می‌داند اگر حرکت اشتباهی کند اولين جايی که تخريب می‌شود خودش است و به همين خاطر دنبال راهی می‌گردد که بدون جنگ و خونريزی بتواند قهرمانان ۸ سال دفاع مقدس را تسليم کند که زهی خيال باطل.

* دشمن در صورت انجام هرگونه اقدامی توانايی سپاه را خواهد ديد

سردار اسدی سطح آمادگی کنونی سپاه را غيرقابل قياس با گذشته دانست و افزود: ما پله پله تا اينجا آمديم و در زمان دفاع مقدس در پله اول و دوم بوديم ولی خدا بر ما منت گذاشت و ۲۰ سال فرصت داد تا امروز به چنين پيشرفتی رسيديم.
اين مقام عالی‌رتبه سپاه پاسداران تصريح کرد: اين طور نبود که ما در طول اين بيست سال در پادگان‌ها سرمان را زمين بگذاريم و بخوابيم. البته نيازی هم نيست که بگوييم ما چه کار کرديم، اگر روزی اتفاقی افتاد و دشمن دست به حماقتی زد، خودشان خواهند ديد که در اين ۲۰ سال سپاه پاسداران و خصوصا نيروی زمينی چه کرده است.

* سپاه هرآنچه در اختيار دارد به ميدان می‌آورد

فرمانده نيروی زمينی سپاه اظهار داشت: ما تا وقتی زنده‌ هستيم وظيفه ‌و تکليفی داريم و حضرت امام(ره) به ما اين درس را دادند که مامور به انجام وظيفه هستيم نه مامور به نتيجه و ما نيز همانطور که در قرآن آمده، هر آنچه در توان داريم به ميدان می‌‌آوريم.
اسدی با تشريح توانمندی سپاه در بخشهای مختلف و بويژه موشکی ادامه داد: جنگ ۳۳ روزه حزب الله و رژيم صهيونيستی نشان داد که يک جوان ۱۵ ساله نيز می‌تواند فرد ۵۰ ساله‌ای را شکست دهد و با اينکه امکانات دفاعی ايران انبوه و مدرن است اما مهم اين نيست که تعداد موشک‌های ما نسبت به دشمن چقدر است مهم اين است که اين موشک با چه برنامه‌ای شليک می‌شود به چه هدفی می‌خورد.
وی خاطر نشان کرد: ما در جنگ جديد يک سری قواعد برای خودمان تعريف و يک سری ابزار هم برای آن تهيه کرديم و اميدواريم که با قواعد و ابزار خودمان بتوانيم از پس اين دشمن قدار برآييم.

* شک ندارم که شهدا در آخرت دست ما را خواهند گرفت

فرمانده لشکر المهدی(عج) در ايام دفاع مقدس گفت: ما در همه سطوح زندگی مديون شهدا هستيم و من خصوصا خودم را به همه شهدای قهرمان لشکر المهدی(عج) مديون می‌دانم.
اسدی با ذکر خاطره‌ای از دوران جنگ تحميلی افزود: يکی از شهدايی که در شناسايی هور همراه ما بود به من گفت شما فرماندهان هم در اين دنيا خدمت امام(ره) می‌رسيد و هم در آخرت بيشتر از ما خدمت امام حسين(ع) هستيد. من همانجا دست او را گرفتم و گفتم "علی آقا! بيا باهم وعده کنيم که هر کسی جلوتر بود، دست ديگری را هم بگيرد" و او قبول کرد، خيلی محکم دست داديم و روی هم را بوسيديم و شک ندارم که اين مرد و امثال او آنقدر با عظمت و بزرگ هستند که دست افرادی مثل ما را هم انشاءالله می‌گيرند.

* سپاه همواره فرزند امام و مطيع امر ولايت است

فرمانده نيروی زمينی سپاه با بيان اين مطلب که هر ارگان و تشکيلاتی، ريزش و رويش‌هايی دارد، سپاه را نيز مشمول اين قاعده دانست و گفت: علی‌رغم اين موضوع شاهد هستيم که سپاه‌ هنوز هم همان روحيه از خودگذشتگی، انقلابی‌گری، ايثار و خود را فرزند امام دانستن و مطيع ولی فقيه بودن را داراست و هيچ عدولی در آن نشده است.
اسدی افزود: ما امروز جوان‌های غيور و قدرتمندی در سپاه داريم که نه تنها هيچ کمبودی نسبت به پاسدارهای اوليه ندارند، بلکه از جهاتی بالاتر هم هستند چراکه در آن روزها کسی نبود که ما را آموزش دهد و ما گاه مجبور بوديم نزد برادرانی برويم که خودشان پيش آمريکايی‌ها آموزش ديده بودند ولی امروز پاسدارهايی داريم که همان کسانی را هم که نزد امريکايی‌ها آموزش ديدند، بايد آموزش بدهند و دفاع مقدس نيز تجربه بسيار مهمی بود که باعث شد تا رزمندگان ما بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی سپاه را متصل به اقيانوس بی‌پايان مردم دانست که تحت نام بسيج همگانی هرگاه اتفاقی در هر گوشه‌ای از کشور اسلامی‌مان بيفتد، با وجود اين نيروهای رزمنده، هيچ آسيبی به کشور نخواهد رسيد.

* گفتگو از مهدی بختياری

Copyright: gooya.com 2016