چهارشنبه 16 مرداد 1387

علی ربيعی، مشاور اجتماعی دولت خاتمی: بحران اخلاقی حاکم بر جامعه از حمله نظامی خطرناک تر است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

مشاور اجتماعی رئيس دولت اصلاحات با انتقاد از بی اخلاقی حاکم بر عرصه سياسی کشور گفت: امروز در فضای سياسی کشور با برخی بداخلاقی های رسمی و ناهنجاری مانند پديده افشاگری رو به رو هستيم که بيشتر در حکومت های کمونيستی رايج بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علی ربيعی مشاور اجتماعی سيد محمد خاتمی در دولت اصلاحات با حضور در خبرگزاری ايلنا از اين خبرگزاری بازديد کرد. وی طی اين بازديد در گفت و گو با خبرنگار ايلنا اخلاق گرايی رسانه ای را از نيازها و ضرورت های اساسی فضای رسانه ای کشور برشمرد وتاکيد کرد: مهم ترين مشکل جامعه امروز ما رواج بد اخلاقی است.
وی افزود : در هيچ دوره ای رياکاری، بداخلاقی و بی آبرو کردن افراد به اين شدت در جامعه ما باب نبوده است.
مشاور اجتماعی دولت خاتمی افشاگری را پديده ای کمونيستی دانست و در مذمت اين عمل در ماثورات دينی و روايات اسلامی به ذکر رواياتی از پيامبر اکرم (ص)پرداخت و گفت: زمانی پيامبر از محلی عبور می کرد که شخصی را در حال انجام دادن عمل شنيعی مشاهده کرد.پيامبرعبايش را بر سر کشيد واز آنجا دور شد تا آبروی آن شخص حفظ شود.
ربيعی با اشاره به اينکه رفتن و سرک کشيدن به زندگی خصوصی مردم دردوره حاضر رشد غير قابل باوری داشته است از رفتار برخی سياستمداران انتقاد کرد و گفت:‌‏ برخی ريختن آبروی افراد را به عنوان يک سند افتخار برای خود حساب می کنند و از آن با افتخار ياد می کنند.
وی از فرو ريختن اخلاق رسانه ای اظهار تاسف کرد و در تشريح خطوط قرمز اخلاقی اهل رسانه گفت: لازم نيست رسانه ای چرب زبانی کند و مطالب همه پسند بگويد اما می بايست حريم اخلاقی و خصوصی افراد جامعه را پاس بدارد.
مشاور اجتماعی سيد محمد خاتمی افزود: متاسفانه در شرايطی که برخی رسانه هارويين تن هستند افشاگری و پرده دری آغاز شده و تاثير منفی فراوانی بر جامعه گذاشته است.
وی افزود: يک رسانه اخلاق مدار وارد حريم خصوصی افراد نمی شود و در ذکر حقايق حريم های اخلاقی ودينی را رعايت می کند و به سمت پايمال کردن آّبرو و حيثيت افراد نمی رود.
مشاور اجتماعی سيد محمد خاتمی خطاب به خبرنگاران ايلنا گفت: هيچ رسانه ای حق ورود به حريم شخصی افراد را ندارد اما در جايی که لازم است بايد شهامت داشته باشد. رسانه بايد بر روی نارسايی ها تاکيد کند اما حريم شخصی افراد را محترم بشمارد.
ربيعی با بيان اينکه سياه کردن جامعه به قيمت تطهير خود و تعقيب کردن ديگران برای يافتن سند جرم امری متداول و مرسوم شده است. اظهار داشت: اين قبيل رفتارها در فرهنگ اصيل دينی ما جايی ندارد .
ربيعی در پايان با تاکيد بر افزايش رياکاری، زندگی دوگانه و برخی نابهنجاری های اخلاقی ديگر در زندگی عموم ايرانيان اظهار داشت: به نظر من بحران اخلاقی حاکم بر جامعه از تهديد نظامی آمريکا خطرناک تر است.
علی ربيعی ضمن بازديد از بخشهای مختلف خبرگزاری باسيد ابوتراب فاضل مدير عامل خبرگزاری ايلنا ومسعود حيدری مديرعامل سابق اين خبرگزاری ديدار کرد .
وی ضمن ابراز تاسف از صدور حکم سه ماه و يک روز حبس تعزيری برای حيدری، آن را ناعادلانه توصيف کرد وگفت :اين گونه برخورد با ارباب جرايد زيبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران نيست.
ربيعی اظهار اميدواری کردکه برخوردمسئولان قضايی نسبت به اعتراض حيدری و وکيلش درباره حکم صادره، عادلانه باشد و درحکم محکوميت به زندان تجديدنظر شود.

Copyright: gooya.com 2016