دوشنبه 21 مرداد 1387

احمدی نژاد: دلسوز مردم آمريکا و بدبخت‌های روانه شده به سرزمين‌های اشغالی هستيم، فارس

خبرگزاری فارس: احمدی نژاد تاکيد کرد: دلسوز همه بشريت حتی مردم آمريکا و بدبخت‌هايی که با سراب واهی به سرزمين‌های اشغالی روانه شده‌اند، هستيم. اين در حالی است که ايران با صهيونيسم فاسد و جنايتکار مخالف است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی رياست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز دوشنبه در افتتاحيه گردهمايی روسای نمايندگی های جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور، با تشکر از تلاش ها و دلسوزی های سفرا برای پيشبرد آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت: سياست خارجی قدرت های زورگو ارايه تصويری غيرواقعی و ضديت با ايران است؛ بنابراين اگر اين تصوير شکسته شود، روند اضمحلال اين قدرت ها تسريع خواهد شد.
وی اصل اول ديپلماسی دولت را عدالت دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس اين اصل به دنبال جهانی هستيم که مناسبات آن بر پايه عدالت تنظيم شده باشد. بدون عدالت، بشريت روی آرامش و صلح پايدار را نخواهد ديد.
رئيس جمهور تصريح کرد: اگر عدالت پايه و اساس امور باشد، در آن صورت بايد خيلی از مناسبات جهانی و رفتارها تغيير پيدا کند و منظور از عدالت، عدالت برای همه بشريت است و از اين رو فقط برای ملت ايران و منافع ملی نيست؛ چرا که پيشبرد منافع ملی ايران هم در گرو اجرای عدالت است و اگر در جهان عدالت برپا شود، نقطه کمال منافع ملی را به دست خواهيم آورد.
وی خاطرنشان کرد: با اتخاذ موضع عدالت محورانه موضع کشور خدشه ناپذير شده و حاميان فراوانی پيدا خواهيم کرد .
رئيس جمهور مهرورزی، دوستی و برادری را اصل ديگر سياست خارجی دولت دانست و گفت: اين اصل نيز منعبث از عدالت است؛ چراکه بدون عشق انسان ها به يکديگر محال است که جامعه بشری روی آرامش ببيند و دستگاه سياست خارجی بايد حرکت خود را بر مبنای عشق و دوستی با انسان ها تنظيم کند.
وی با تاکيد بر اينکه اتخاذ موضع مهرورزی در سياست خارجی دارای عمق نفوذ است، تصريح کرد: عشق به انسانها می تواند حتی نزديک ترين افراد به قدرتمندان عالم را تحت تاثير قرار دهد. اگر قلوب ما مالامال از عشق به بشريت باشد، بدانيد که کلام و برنامه های کشورمان حتی تا دورترين نقطه جبهه زشتی ها هم نفوذ پيدا خواهد کرد.
احمدی نژاد اضافه کرد: نگاه انسانی و عشق به انسانها تمام مرزهای مصنوعی را برمی دارد و در اين ديدگاه هيچ کس و هيچ ملتی استثنا نيست؛ مگر آن کسانی که عناد بورزند و طغيان کنند . هيچ کس از دايره شمول پيام عشق که برآمده از اسلام ناب است، استثنا نيست. کمترين فايده چنين ديدگاهی اين است که جبهه مقابل از داخل دچار بحران می شود. البته بدانيد که اين بدان معنی نيست که بعضی دقت ها و ظرافت ها را کنار گذاشت تا دشمنان بتوانند به راحتی نفوذ کنند.
رييس جمهور با بيان اينکه اصل ديگر سياست خارجی دولت خدمتگزار حفظ کرامت انسانی است، گفت: از نگاه دولت همه انسانها محترم هستند، مگر اينکه خودشان آن را مخدوش کنند. نبايد انسانها را کوچک، بی اهميت و بی حرمت شمرد.
احمدی نژاد در ادامه «اخلاق و معنويت» را اصل ديگر اصول سياست خارجی دولت دانست و اظهار داشت: اگر در قلوب ما جوشش معنوی نباشد، محال است بتوانيم در جبهه ديپلماسی کشور، دستاوردی اخذ کنيم. جان و روحی که به فن ديپلماسی کشور حيات می بخشد، جز معنويت و کار برای خدا نيست.
وی افزود: اگر کار برای خدا نباشد، هر چقدر هم سنگين و گسترده باشد، به همان اندازه شکننده وعذاب آورتر خواهد بود.
احمدی نژاد تصريح کرد: اين اصول اساسی دارای مبانی عقلی و جهان شمول است و هر کس بخواهد در مقابل آن بايستد، از سوی مردم دنيا منکوب خواهد شد.
رييس جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ايران با اعتقاد به اين اصول مهم و اساسی در سياست خارجی خود اولين مخالف جنگ، اشغالگری و ناامنی و پرچمدار مخالفت با تروريسم، تبعيض و تخريب فرهنگ ها است.
وی اضافه کرد: بر پايه اين اصول ما اولين مدافع آزادی و آزادی انديشه هستيم و اعتقاد به اين مولفه ها يک اقدام سياسی نيست بلکه موضع اعتقادی ماست.
احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه جمهوری اسلامی ايران با هيچ قومی مخالفت و ضديت ندارد بلکه با جنايت و تجاوز مخالف است، گفت: اديان مسيحيت و يهوديت در مقابل ما قرار ندارند و برخی اختلافات القائات دشمن است. معتقديم هر کدام از اديان متناسب با ظرفيت بشر، بخشی از اسلام را ارايه کرده اند و تمام و کمال آن از طريق پيامبر اسلام (ص) عرضه شده است.
رييس جمهور تصريح کرد: ما با اتخاذ اين اصول به دنبال گسترش حوزه تسلط سرزمينی خود نيستيم بلکه دلسوز همه بشريت حتی مردم آمريکا و بدبخت‌هايی که با سراب واهی به سرزمين های اشغالی روانه شده اند، هستيم. اين در حالی است که ايران با صهيونيسم فاسد و جنايتکار مخالف است.
وی افزود: همچنين جمهوری اسلامی ايران پرچمدار رعايت تعهدات است و بر عهدهای مان متعهد هستيم و البته زير بار زور هم نمی رويم . آنچه مطلوب ما است تحقق حکومت جهانی است و پيشبرد سياست های مقطعی و موضعی به مثابه تکميل فرايند اين حکومت جهانی است.
احمدی نژاد در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: وقتی انقلاب پيروز شد، جبهه استکبار در مقابل ملت ايران صف کشيد و نگرانی آنها اين بود کشوری با منافع سرشار از زير تسلط آنها خارج شده است و با برنامه ريزی های خود به دنبال بازگرداندن اين منافع بودند. با آغاز موضوع هسته ای احساس کردند قدرتی در حال ظهور است که می تواند برای آنها خطرناک باشد و از اين رو تمام توان خود را به کار گرفتند تا ايران، هسته ای نشود اما ناکام ماندند.
وی اضافه کرد: امروز برای دشمنان خارج شدن منفعت های مالی از زير دستشان ديگر موضوعيتی ندارد و از ۱.۵ سال پيش موجوديت ايران هسته ای را پذيرفته اند اما امروز نگرانی آنها در سطح ديگری است. آنها در درگيری با ايران به جايی رسيده اند که تمام نظام های طراحی شده برای استقرار سلطه خود را در معرض فروپاشی می بينند. اين که حاضر شده اند حتی به ظاهر از ما امتياز بگيرند، برای اين است که می خواهند اثبات کنند که هنوز اين نظامات ناکارآمد نيست .
رئيس جمهور تصريح کرد: قدرت های زورگو ۹۹ درصد خواسته های خود را با استفاده از سازوکارهای جهانی از جمله شورای امنيت تامين می کنند.
وی «عدالت ، مهرورزی، حفظ کرامت انسانی و توجه به اخلاق و معنويت» را از اصول سياست خارجی دولت نهم برشمرد و گفت: اين اصول برآمده از آرمان ها و ارزش های اسلامی است و در حقيقت همان قالب و جهت گيری ها و محتوای سه اصل اصيل و اساسی سياست خارجی (عزت ، حکمت و مصلحت) است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکيد دارند.
احمدی نژاد تاکيد کرد: شرايط امروز يک فرصت الهی و تاريخی برای پيشبرد همه جانبه آرمان های انقلاب اسلامی است و مبادا کسی در گذشته زندگی کند و مبادا کسی قدر اين لطف الهی را نداند.
رييس جمهور در ادامه ضرورت ايجاد تحول در عرصه ديپلماسی را مورد تاکيد قرار دارد و گفت: دستگاه ذهنی ديپلماسی کشور بايد از سازوکار ساخته شده توسط نظام سلطه فاصله گيرد و بر مبنای آرمان های انقلاب اسلامی متحول شود. در چنين صورتی ماموريت ها خستگی ناپذير و شيرين خواهد شد و البته اين دستگاه ذهنی تا حدود زيادی اصلاح شده است ولی بايد تحولات کامل شود.
احمدی نژاد با اشاره به اينکه نظام سلطه در عرصه های اقتصادی ، فلسفی و سياسی با مشکلات جدی روبرو است ، خطاب به سفرا گفت: بايد زيرمجموعه های خودتان را به اين باور برسانيد که با حضور فعال در عرصه های گوناگون می توانيم حتی بسياری از مشکلات جهانی را حل کنيم.
وی در ادامه توصيه کرد: سفارتخانه ها ارتباط با ايرانيان را تقويت کنند و همه آنها را تحت حمايت خود قرار دهند و با تاسيس انجمن ها و تشکل های ايرانی، قدرت و نفوذ فرهنگی ايرانيان را به دنيا عرضه کنند.
رئيس جمهور همچنين ارتباط بيشتر با دانشجويان ، پرهيز از سوء استفاده های شغلی و توجه کامل به نصايح رهبری را مورد تاکيد قرار داد و گفت: در بعضی کشورها به دانشجويان اجحاف می کنند و بايد پدرانه و دلسوزانه از آنها مراقبت کنيد و بدانيد اگر کسی در جمهوری اسلامی بخواهد به جای خدمت به مردم به دنبال برخی فرصت ها و منافع شخصی باشد، قطعاً در دنيا و آخرت مغبون خواهد بود.
احمدی نژاد در پايان تاکيد کرد: سفرا بايد همواره با حفظ عزت و کرامت ،از آرمان ها و حيثيت جمهوری اسلامی ايران حمايت کنند.

Copyright: gooya.com 2016