پنجشنبه 24 مرداد 1387

هشدار آمريکا به ترکيه در آستانه سفر احمدی نژاد به اين کشور، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
آمريکا در آستانه سفر احمدی نژاد به اين کشور به ترکيه هشدار داد که با ايران قراردادی در زمينه انرژی منعقد نکند که برخلاف تلاش‌‏های ديپلماتيک و اقتصادی برای توقف برنامه هسته‌‏ای اين کشور باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش "ايلنا" به نقل از فايننشال تايمز، وزارت خارجه آمريکا ديروز در پيامی به ترکيه اعلام کرد که اين کشور از ترکيه انتظار دارد از هر نوع قراردادی که به اقدامات ديپلماتيک و اقتصادی عليه ايران آسيب وارد می‌‏کند، اجتناب کند و با هر توافقی که فشار بر ايران را کاهش دهد، مخالفت کند.
همچنين در اين پيام آمده است؛ چنين قراردادی با ايران در واقع مخالفت با شورای امنيت و الزامات سازمان انرژی اتمی خواهد بود.
وزارت امور خارجه آمريکا در ادامه پيام خود می‌‏افزايد: آمريکا مخالف گسترش پيوندهای اقتصادی هر کشوری با ايران است زيرا هم اکنون زمان تجارت با ايران نيست بلکه زمان آن است که جامعه بين‌‏المللی از جمله متحد ما ترکيه فشارهای مضاعف بر ايران را در نظر داشته باشيم.
گفتنی است که محمود احمدی نژاد رئيس جمهور ايران قرار است در ديدار خود از ترکيه با رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه ملاقات کند و در مورد مسائل مختلف با وی رايزنی کند.
بنا به گزارشات منتشر شده از ترکيه، يکی از موضوعات مهم اين ديدار قراردادی در زمينه افزايش صدور گاز ايران به ترکيه است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار آمريکا به ترکيه در آستانه سفر احمدی نژاد به اين کشور، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016