سه شنبه 29 مرداد 1387

کروبی درباره‌ کانديداتوری خود تا پايان تابستان اعلام نظر می‌کند، ايسنا


اسماعيل گرامی‌مقدم درباره جلسه اخير شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: آقای کروبی در اين جلسه اعلام کردند که تا پايان تابستان نظر خود را درباره‌ کانديداتوری خود در انتخابات رياست جمهوری سال آينده اعلام می‌کنند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار کرد: پيش از جلسه شورای مرکزی، اتاق فکر حزب اعتماد ملی ـ که گزارش کارگروه ويژه درباره انتخابات را بررسی می‌کند ـ به بحث درباره‌ موضوع انتخابات پرداخت و درباره‌ اين موضوع صحبت شد که آيا زمان فعلی شرايط مناسبی برای اعلام کانديداتوری آقای کروبی و بررسی اين موضوع در شورای مرکزی هست يا خير و قرار است در جلسه‌ آينده همين مذاکرات ادامه پيدا کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: آقای کروبی درباره‌ موضوع انتخابات در جلسه‌ شورای مرکزی صحبت کردند و به دو موضوع اشاره کردند؛ اين‌که در انتخابات آينده هر فردی چه از جبهه مقابل و چه اصلاح‌طلبان وارد عرصه‌ انتخابات شد بايد احترام و حرمت او را حفظ کرد. ديگر اين‌که مسلما رقيب اصلاح‌طلبان همواره بيشترين بهره‌برداری را از اختلاف‌افکنی ميان اصلاح‌طلبان برده و اين استراتژی جبهه مقابل اصلاح‌طلبان است؛ لذا از همه اعضای حزب و هم‌چنين گروه‌های ديگر اصلاح‌طلب خواستند هوشياری و دقت لازم را در اين‌باره داشته باشند.

وی ادامه داد: آقای کروبی در اين جلسه عنوان کردند که برخی شخصيت‌های حزبی و سياسی خواستار اعلام آمادگی من برای کانديداتوری در انتخابات رياست جمهوری هستند؛ لذا ضمن اين‌که ادامه کار اتاق فکر را برای موضوع انتخابات لازم می‌دانم، پيشنهاد می‌کنم جلسه‌ شورای مرکزی بدون حضور من اين بحث را به طور شفاف مطرح کند. من هم پس از بررسی نظر نهايی حزب، تصميم خود را اعلام خواهم کرد و تاکيد می‌کنم هنوز هيچ‌گونه تصميمی نگرفته‌ام اما تا پايان تابستان نظرم را در مورد پذيرش يا عدم پذيرش کانديداتوری اعلام خواهم کرد.

گرامی‌مقدم يادآور شد: در جلسه‌ شورای مرکزی آقای کروبی هم‌چنين مطرح کردند که پس از رايزنی‌ها و مذاکرات با مجمع روحانيون مبارز قرار شد برای کنترل و محدود کردن اختلافاتی که از ابراز عقايد اصلاح‌طلبان حاصل می‌شود، هماهنگی‌هايی در اين‌گونه اظهارات که ممکن است موجب سوءاستفاده رقبا و ايجاد تشتت بين اصلاح‌طلبان شود انجام گيرد و مجمع روحانيون مبارز هم می‌تواند به عنوان مرجع حکميت درخصوص ابراز نظرها قرار گيرد؛ لذا از هفته گذشته هر اظهارنظری که مخالف رای و نظر حزب اعتماد ملی بوده هم در مطبوعات پاسخ داده نشده تا به فضای وفاق ميان اصلاح‌طلبان کمک شود.

اين عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: پس از خروج آقای کروبی از جلسه شورای مرکزی، ۱۸ نفر از اعضا وقت صحبت گرفتند اما يک سوم اعضا توانستند اظهارنظر کنند، همه آن‌ها هم درباره‌ ضرورت حضور آقای کروبی در انتخابات و نحوه‌ ورود و مذاکره با ساير گروه‌های اصلاح‌طلب، نظر مشترکی داشتند اما ديدگاه‌های متفاوتی درباره زمان ورود و پذيرش کانديداتوری از سوی آقای کروبی وجود داشت، برخی معتقد بودند زمان فعلی مناسب است اما برخی ديگر عنوان کردند که در ماه‌های آينده شرايط مناسب‌تری برای اعلام کانديداتوری وجود دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کروبی درباره‌ کانديداتوری خود تا پايان تابستان اعلام نظر می‌کند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016