جمعه 8 شهریور 1387

احمدی‌نژاد در دوشنبه: بعضی‌ها با تعريف حقوقی "ملت" به حساب نمی‌آيند، فارس


خبرگزاری فارس: رئيس جمهور گفت: ايران دوست همه ملت‌ها است، البته بعضی‌ها با تعريف حقوقی، "ملت" به حساب نمی‌آيند.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به دوشنبه محل برگزاری اجلاس شانگهای، محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور کشورمان پيش از ترک دوشنبه پايتخت تاجيکستان در نشستی مطبوعاتی گفت: از مسئولان کشور تاجيکستان به ويژه امام علی رحمان رئيس جمهور تاجيکستان به دليل برگزاری خوب اجلاس شانگهای تشکر کرده و از مردم تاجيکستان به جهت آنکه نتوانست با آنها ملاقات داشته باشد عذر خواهی کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی نژاد در ابتدای اين مصاحبه مطبوعاتی گفت: شرايط امروز جهان از يک سو ناشی از اعمال تبعيض و دخالت در کشورهای ديگر است و از طرف ديگر حاصل مقاومت ملت های و انساها است.
احمدی نژاد افزود: فکر می‌کنيم راه درست آن است همه به قانون و عدالت احترام بگذارند و بر پايه قانون مناسبات بين المللی شکل گيرد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اينکه اجلاس شانگهای چه تاثيراتی بر روابط اقتصادی امنيتی و سياسی می‌تواند در منطقه داشته باشد، گفت: کشورهای عضو شانگهای بيش از يک سوم جمعيت جهان را تشکيل می‌دهند و پيشرفت اين کشورها تاثير چشمگيری در معادلات منطقه ای و جهانی دارد.
رئيس جمهور افزود: سازمان شانگهای به سرعت جايگاه خود را در جهان پيدا می‌کند و به طور طبيعی نيز اين اجلاس جايگاه ويژه ای دارد.
خبرنگاری درباره موضع جمهوری اسلامی ايران درباره مسئله اوستيای جنوبی پرسيد که احمدی نژاد گفت: فکر می‌کنيم اگر قدرتهای فرا منطقه ای دخالت نکنند ملت های منطقه می‌توانند مسائل خود را حل کنند.
خبرنگار تلويزيون روسيه پرسيد امروز شما ديداری با مدوديف رئيس جمهور روسيه داشتيد اين ديدار چه نتايجی داشته که احمدی نژاد گفت: همانطور که می‌دانيد ايران و روسيه روابطی خوبی دارند ما دو همسايه و دو همکاری منطقه ای خوب هستيم و به طور طبيعی در ديدار سران دو کشور مسائل منطقه ای مهمی مورد بحث و بررسی قرار می‌گيرد.
احمدی نژاد اظهار داشت: گفت و گوهای خوبی در مورد مسائل مختلف صورت گرفت و درباره همکاری‌های دو جانبه نيز صحبت کرديم طبق روال اين گونه ملاقات بسيار سازنده بود و اميدواريم باعث توسعه همکاری دو جانبه شود .
احمدی‌نژاد در پاسخ به خبرنگاری که پرسيد آيا نيروگاه جديدی که قرار است بسازيد به دست روسيه ساخته می‌شود، گفت: خير، خودمان می‌سازيم. اين خبرنگار از احمدی نژاد سئوال کرد آيا صحت دارد که دفتر حافظ منافع آمريکا را در تهران راه اندازی می کنيد و آيا اين مسئله می‌تواند يخ ميان شما و آمريکا را باز کند که احمدی نژاد گفت: من فکر می‌کنم از يخ سفت‌تر باشد، اگر مسئولان آمريکايی به حرف کارشناسان گوش می‌دادند تاکنون مشکلات بر طرف می‌شد.
احمدی نژاد در مورد اينکه چرا ايران به عضويت اعضای دائم کشورهای شانگهای پذيرفته نشد، گفت: هر زمان که اعضای شانگهای در نظر داشته باشند عضو جديد بگيرند پيشنهاد ايران نيز بررسی می‌شود اما در اجلاس امروز اين موضوع در دستور کار نبود.
وی در پاسخ به اين سئوال که آيا تشکيل شانگهای و قدرتمند شدن به دليل مقابله با آمريکا و ناتو است، گفت:‌ هر سازمان کارکردهای خودش را دارد و به اندازه خود آن می‌توان انتظار داشت.
رئيس جمهور افزود: ‌همه دنيا، آمريکا و ناتو نيست آنها آنقدر گرفتاری دارند که مشغول خودشان باشند.
احمدی نژاد ادامه داد: با تمام ملت‌های منطقه دوست هستيم با ملت گرجستان هم رابطه عميق داريم، اما فکر می‌کنيم مديران گرجستانی بايد با دقت بيشتری صحنه را مديريت می‌کردند و اجازه نمی‌دادند کشورهای ديگر از بيرون منطقه به امور آنها دخالت کند.
وی گفت: اطلاعاتی داريم که نشان می‌دهد صهيونيست‌ها در جنگ قفقاز خيلی فعال بودند و من توصيه می‌کنم کشورهای ديگر در اين مساله دخالت نکنند و کشورهای منطقه خود مساله خود را حل کنند.
رئيس جمهور کشورمان گفت: ما دوست همه ملت ها هستيم، البته بعضی ها با تعريف حقوقی بعضی‌ها ملت محسوب نمی‌شوند.
احمدی نژاد گفت:‌ ما علاقمند صلح و صفا در منطقه‌ و جهانيم، به اميد روزی که ملت‌ها در صلح و دوستی و بدون نزاع در کنار يکديگر زندگی کنند.
وی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف حاضر در اين نشست تشکر کرد و گفت: اميدوارم همواره پيام‌رسان صلح و دوستی باشيد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی‌نژاد در دوشنبه: بعضی‌ها با تعريف حقوقی "ملت" به حساب نمی‌آيند، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016