شنبه 2 شهریور 1387

احمدی‌نژاد در مصاحبه تلويزيونی با شبکه PBC آمريکا: در ايران آزادی مطلق برقرار است، ايسنا

رييس جمهور با طرح چند توصيه به رييس جمهور آينده آمريکا اظهار داشت: آمريکا رويکرد ناشايست گذشته خود در قبال مردم جهان را تغيير داده و تلاش کند مشکلات داخلی مردم آمريکا مرتفع شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی نژاد در مصاحبه با شبکه تلويزيونی PBC آمريکا تاکيد کرد: در طول تاريخ، پيامبران و انسان‌های صالح، پرچمدار خوبی‌ها، زيبايی‌ها و برادری و دوستی ميان ملتها بوده‌اند. در مقابل نيز افراد و گروههايی هم به دنبال ظلم، تجاوز، تبعيض و ايجاد درگيری بين ملتها بودند.اما سعادت بشر در آن است که در مسير انبيا حرکت کند.

رييس جمهور افزود: اميدواريم دنيا به محلی تبديل شود که همه انسانها رشد کرده و استعداد هايشان شکوفا شود و به قله های کمال دسترسی پيدا کنند .

دکتر احمدی نژاد در اين مصاحبه تلويزيونی در پاسخ به سوالی درباره مسايل پديد آمده در جنگ ميان گرجستان و اوستيای جنوبی با تاکيد بر اينکه امنيت و منافع ملت ها نبايد قربانی رقابت های قدرت های بزرگ شود ، تصريح کرد: همه مسايل را با گفت و گو و منطق می توان حل کرد. امروز رقابت سنگينی بين غرب و شرق شکل گرفته و متاسفانه کشورهايی صحنه بروز اين رقابت ها شده اند.

وی اضافه کرد : دولت گرجستان نبايد مسايل داخلی و اختلافات با همسايه اش را از طريق نظامی دنبال می کرد چرا که می توانست به نحو بهتری صحنه را مديريت کند تا به درگيری نينجامد.

رييس جمهور ادامه داد: البته اين بدان معنا نيست که ما عمل روسيه راتاييد می کنيم اما همه می دانند که بالاخره مديريت اصلی درگيری های اخير، در دست گرجستان بود .

دکتر احمدی نژاد تاکيد کرد: هيچ دولتی نبايد مجری سياست های ديگران در برابر همسايگانش باشد. البته جمهوری اسلامی ايران هم با گرجستان و هم با روسيه روابط خوبی دارد و تلاش می کنيم اين دو کشور در صلح و دوستی در کنار هم زندگی کنند.

رييس شورای عالی امنيت ملی با اشاره به اينکه دخالت ناتو و ديگران در اين ماجرا، اوضاع را بدتر می کند، تصريح کرد: بهتر است آنها دخالت نکنند چرا که در هر جايی که ورود داشته اند، نتوانسته اند مسايل را حل کنند.

دکتر احمدی نژاد افزود: روسيه و گرجستان، دو کشور همسايه هستند و بايد با هم زندگی کنند و بالاخره راه همزيستی مسالمت آميز را نيز با هم پيدا می کنند. وی اظهار داشت: معتقديم کشورهای منطقه می توانند اوضاع داخلی خودشان را اداره کنند، حضور ناتو و برخی موضع گيری ها، کار را بهتر نخواهد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی خاطر نشان کرد: تشديد جنگ لفظی به نفع هيچ کس به خصوص گرجستان نيست و البته اولين قربانی اينگونه رفتارها نيز گرجستان خواهد بود.

دکتر احمدی نژاد در بيان راه حل درگيری های اخير در منطقه آسيای ميانه تاکيد کرد: کشورهای منطقه می توانند بين گرجستان و روسيه صلح برقرار کنند. اما ما نگران مردم گرجستان هستيم که قربانی رفتارها و اقدامات نابخردانه شدند.

رئيس جمهور با بيان اينکه ناتو تاکنون در هيچ جايی دستاوردی نداشته است، گفت: ناتو در حالی که تاکنون در افغانستان موفق نبوده است، چطور خيال می کند که می تواند در گرجستان دستاوردی داشته باشد؟ روش های ناتو، غلط است چرا که به مردم احترام نمی گذارند.

دکتر احمدی نژاد در ادامه مصاحبه خود با شبکه تلويزيونی PBC آمريکا درباره مسايل جاری در افغانستان نيز گفت: بايد اجازه داد تا ملت افغانستان مسايل و مشکلات خود را حل و اقوام مختلف در کنار هم در صلح و صفا زندگی کنند. البته ما به دنبال ترجيح هيچ قومی نسبت به قوم ديگر نيستيم. اما از روند سياسی در افغانستان حمايت می کنيم و فکر می کنيم بايد مردم در انتخابات آزاد، سرنوشت خود را تعيين کنند.

دکتر احمدی نژاد ادامه داد : ما با رييس جمهور افغانستان رابطه خوبی داريم و ايشان را رئيس جمهور قانونی اين کشور می دانيم.تا به حال نيز برای بازسازی افغانستان کمک های قابل توجهی کرده ايم.

رييس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال ديگری اظهار داشت: اگر دخالت های بيرونی و توسط برخی نيروهايی که در افغانستان حضور دارند صورت نگيرد مردم آنجا به کمک يکديگر مشکلاتشان را حل می کنند. چرا که آنها صدها سال با هم زندگی کرده اند. ولی متاسفانه مردم افغانستان همواره قربانی دخالت های خارجی بودند.

وی افزود: امروز هم روشن است که نيروهای بيگانه برای تامين منافع خودشان در افغانستان حضور دارند . چنانچه از زمان اشغال اين کشور تاکنون توليد مواد مخدر در اين کشور ۶ برابر شده است.

وی خاطر نشان کرد: اطلاعاتی وجود دارد که بخشی از کشورهای عضو ناتو، همزمان با طالبان و گروههای ديگر همکاری می کنند و اين روش درستی نيست. رفتار دوگانه نمی تواند نتايج مثبتی داشته باشد و ما آن را به ضرر اين کشور ها و افغانستان می دانيم.

دکتر احمدی نژاد ادامه داد: بايد فرصت داد تا مردم افغانستان خودشان تصميم بگيرند، آنها يک ملت باصدها سال سابقه هستند که می توانند مشکلات خود را به راحتی حل کنند. با حضور نيروهای ناتو نه تنها امنيت در افغانستان پياده نشده بلکه ناامنی به پاکستان هم گسترش پيدا کرده است و اين خوشايند نيست.

وی با اشاره به اشتباهات مکرر نيروهای خارجی حاضر در منطقه و در افغانستان افزود: آنها مردم و فرهنگ منطقه را نمی شناسند.

رييس جمهور با طرح اين پرسش که اگر ناتو برای کمک به مردم افغانستان آمده است چرا برنامه زمان بندی شده برای حضور و خروج خود ارايه نداده است، تاکيد کرد: امروز توسط اشغالگران حتی در مراسم جشن عروسی ،مردم افغانستان با بمباران قتل عام می شوند.

رييس جمهور با بيان اينکه اشغالگران درصدد القاء مساوی دانستن مردم افغانستان و گروهک طالبان هستند، تصريح کرد: دهها گروه در افغانستان وجود دارد که يکی از آنها طالبان است. اگر بنا بود به مردم افغانستان کمک شود بايد اين گروه ها به صلح و توافق دست می يافتند . سوال اين است که برنامه ناتو برای ايجاد امنيت، محدود کردن مواد مخدر و جلوگيری از کشتار روزانه مردم افغانستان چيست و چه موقع حضور ناتو در افغانستان به پايان می رسد.

دکتر احمدی نژاد تاکيد کرد: نيروهای اشغالگر بايد با برنامه زمان بندی شده، امور افغانستان را به مردم اين کشور بسپارد .

وی خاطر نشان کرد: می دانيد که ناتو برای مهار چين و روسيه به افغانستان آمده است. طالبان بهانه ای بيش نيست والا خاستگاه طالبان مشخص است . اقدامات نيروهای اشغالگر نيز بازی¬های سياسی و تکراری برای فريب افکار عمومی است.

رييس جمهور تصريح کرد: اينکه ناتو بالاخره و بعد از ۷ سال در حالی که تمام افغانستان را زير و رو کرده و نتوانسته است بن لادن را پيدا کند سوال برانگيز نيست؟

دکتر احمدی نژاد با طرح اين پرسش که بن لادن کجاست ؟ و چه زمانی قرار است وی پيدا شود؟ تاکيد کرد: البته وجود بن لادن نيز بهانه کافی برای به خاک و خون کشيدن مردم افغانستان نيست و اشغالگران بايد به اينگونه اقدامات خود پايان دهند.

رييس جمهور همچنين در پاسخ به سوالی درباره اوضاع جاری در عراق گفت: دولت عراق تاکنون نشان داده است که در برقراری ثبات و امنيت در کشور خود توانمند است. در حال حاضر مجموع شرايط نسبت به سال های گذشته بهتر شده است و دولت عراق می تواند مسووليت ها را برعهده گيرد.

وی با تاکيد بر اينکه در منطقه خاورميانه مرزبندی¬هايی به نام شيعه و سنی وجود ندارد، گفت: دولت عراق نماينده همه مردم عراق است . برای ما شيعه، سنی و کرد همه محترم و در چارچوب سياسی عراق حق انتخاب دارند.

رييس جمهور خاطر نشان کرد: در عين حال درعراق حتی يک نفر را پيدا نمی کنيد که به ادامه حضور آمريکايی ها راضی باشد. البته برخی به خاطر شرايط موجود حاضرند زمانبندی خروج نيروی آمريکايی را بپذيرند.

رييس جمهور در بخش ديگری از مصاحبه تلويزيونی خود با شبکه PBC آمريکا در پاسخ به اين ادعا که ايران گروه هايی را در عراق مسلح کرده است، گفت: اين ادعا توسط دولت آمريکا مطرح شده است. اما آنها در طرح اين اتهامات دو اشتباه را مرتکب شده اند. اول اينکه هيچ سند و مدرکی در رابطه با آن ارايه نکرده و دوم اينکه می کوشند اشتباهات و مشکلات خود را به گردن ديگران بيندازند .

دکتر احمدی نژاد تاکيد کرد: بايد قبول کرد که آمريکا هم در نحوه ورود و هم در تداوم حضور خود در عراق بزرگترين اشتباه تاريخ را مرتکب شده است.

وی با بيان اينکه ما از سقوط صدام حمايت کرده ايم، تصريح کرد: اما آمريکا در ادامه حضور خود در عراق اشتباه کرد و با مشکلات فراوانی مواجه شد. البته اينها قابل پيش بينی بود و با متهم کردن ديگران، اين اشتباهات پاک نمی شود.

دکتر احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه ناامنی در عراق شديداً به ضرر ملت ايران است، افزود: مردم عراق با ما دوست و عضو يک خانواده هستيم و دليلی وجود ندارد که در امور آنها دخالت کنيم.

وی با طرح اين سوال که دايره منافع ملی آمريکا کجاست ،تصريح کرد: به چه دليل دولت آمريکا بايد در داخل عراق منافع داشته باشد؟ اما برای ايران وجود يک کشور يکپارچه، مستقل و امن، مفيد است زيرا که ما با عراق همسايه ايم و ۱۵۰۰ کيلومتر مرز مشترک داريم. اما دولت و ارتش آمريکا درعراق دنبال کدام منافع هستند؟

رييس جمهور درباره ضرورت خروج نيروهای آمريکا از عراق گفت: ۴-۳ سال پيش پيشنهاد داديم که برای خروج زمانبندی شده ارتش آمريکا از عراق آماده کمک هستيم. اما متاسفانه در طول ۴-۳ سال، صدها هزار نفر در اين کشور کشته شدند و اگر تصميم خروج از عراق ۳ سال قبل گرفته می شد، صدها هزار نفر از مردم عراق و نيز تعداد زيادی از سربازان آمريکايی کشته نمی شدند.

دکتر احمدی نژاد در ادامه تصريح کرد : ايران کشوری بزرگ و قدرتمند با سابقه ۷ هزار سال و با نفوذ فرهنگی گسترده است و با تمام ملت های اطراف خود روابط دوستانه و صميمی دارد. بسياری از سنت ها و عقايد ميان ملت های منطقه مشترک است و علاقه مند هستيم همه همسايه ها يکپارچه ، پيشرفته و در امنيت کامل باشند و آن را به نفع خود و منطقه می دانيم.

رييس جمهور درپاسخ به سوالی درباره اوضاع اخير کشور پاکستان و کناره گيری پرويز مشرف از رياست جمهوری اين کشور اظهار داشت: سياست جمهوری اسلامی ايران اين است که پاکستان استقلال، امنيت و پيشرفت داشته باشد. اقدام رييس جمهور پاکستان اقدام عاقلانه ای بود که به خاطر امنيت پاکستان کنار رفت و اين به نفع پاکستان خواهد شد.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به ادعايی مبنی بر اينکه ملل عرب از قدرتمند شدن ايران ودستيابی به انرژی اتمی نگران هستند ، گفت: اگر منظورتان از ملل عرب، مردمی هستند که در منطقه زندگی می کنند، آخرين نظرسنجی ها حاکی از آن است که بيش از ۹۶ درصد مردم کشورهای عربی خواهان استفاده ايران از مديريت سوخت هسته ای هستند و از اين موضوع خوشحال بوده و از آن حمايت می کنند.

وی تصريح کرد: ايران به دنبال سلاح اتمی نيست و نيازی به آن ندارد. رابطه مردم عرب نيز با ايران صميمی است . خود آنها می گويند که يکی از محبوب ترين چهره ها بين ملت های عرب، رييس جمهور اسلامی ايران است.

رييس جمهور در پاسخ به اينکه آيا دين شما داشتن سلاح اتمی را منع می کند، خاطر نشان کرد: اسلام دين صلح و برادری است. ما همه مردم را دوست داريم و فقط با انسان های متجاوز، اشغالگر و زورگو مخالف هستيم.

وی ادامه داد: پيام اسلام ، پيام صلح است، البته همه پيامبران پيام آور صلح بودند. پيامبر اسلام نيز پرچمدار صلح و رحمت است. ملت ايران همه بشريت را به خداپرستی و برادری دعوت می¬کند و تاريخ چند هزار ساله ايران نيز نشان داده که هيچ گاه برخلاف عدالت عمل نکرده و حق هيچ ملتی را پايمال نکرده است. حتی اگر ما سلاح های متعارف هم داريم، برای دفاع از خودمان است.

وی با تاکيد بر اينکه خواهان خلع سلاح همه قدرتها از نظر هسته ای هستيم، گفت: داشتن سلاح هسته ای را خلاف انسانيت می دانيم و با کسی که سلاح اتمی ، ميکروبی و شيميايی توليد کند، به لحاظ اعتقادی مخالف هستيم و معتقديم حل مساله بمب هسته ای با بمب هسته ای ممکن نخواهد بود چرا که راه حل آن، انسانی ، فرهنگی و سياسی است.

رييس جمهور تصريح کرد: سلاح هسته ای ديگر فايده ای ندارد و برای کشوری که سلاح هسته ای دارد، برتری سياسی ايجاد نمی کند. چرا که قابل استفاده نيست و اساساً دوران استفاده از سلاح تمام شده است.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به اين سوال که چرا آژانس انرژی اتمی متقاعد نمی شود که ايران به دنبال سلاح هسته ای نيست؟ خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ايران با آژانس انرژی اتمی هيچ مشکلی ندارد. اما آژانس تحت فشار قدرت هايی است که سلاح هسته ای دارند و خودتان می دانيد که نماينده آمريکا به شدت به آژانس فشار وارد می¬کند. با اين حال آژانس انرژی اتمی ۱۲ بار در اسناد رسمی خود اعلام کرده است که هيچ انحرافی در فعاليت هسته ای ايران مشاهد نشده است.

رييس جمهور در ادامه گفت: سوال ما اين است که آژانس برای خلع سلاح قدرتهای هسته ای چه اقداماتی انجام داده است؟ آيا کشورهايی که سلاح هسته ای دارند، خطرناک هستند، يا آنهايی که ندارند؟ طبيعتاً کشورهايی که دارند بايد خلع سلاح شوند.

وی افزود: تعجب می کنم چرا آژانس تاکنون حتی يک گزارش درباره بمب های اتمی آمريکا و ديگر کشورهای دارنده سلاح اتمی منتشر نمی کند در حالی که امروز سلاح های نسل پنجم هم ساخته می شود، آيا آژانس هيچ ماموريتی برای خلع سلاح آنها ندارد؟

وی تاکيد کرد: تهران هيچ مشکلی با آژانس بين المللی انرژی اتمی ندارد. بلکه با دولت هايی مشکل دارد که خودشان بمب اتم دارند و می خواهند انرژی هسته ای را به طور انحصاری در اختيار خود داشته باشد.

به گزارش ايسـنا، رييس جمهور در پاسخ به اين سوال که درحالی که روسيه اعلام کرده حاضر است در داخل کشور خود برای ايران غنی سازی کند، موضع ايران در اين رابطه چيست، اظهار داشت: آيا ما می توانيم بگوييم که آمريکا روزانه ۱۲ ميليون بشکه نفت توليد نکند و ما به آمريکا نفت می فروشيم ؛ آيا می توانيم تعيين کنيم که مردم آمريکا چگونه زندگی کنند و چيزی که خودشان دارند از ديگران تهيه کنند. قطعاً اين منطق، منطق درستی نيست.

دکتر احمدی نژاد تصريح کرد: آمريکا، انگليس و فرانسه که خودشان را معادل دنيا می¬دانند، نمی خواهند ما از انرژی هسته ای استفاده کنيم چرا که با پيشرفت ما مخالف هستند.

رئيس جمهور در ادامه با اشاره به مخالفت آمريکا با فناوری ماهواره ای ايران و در پاسخ به اين پرسش که اين نگرانی وجود دارد که از اين فناوری برای ساخت موشک استفاده کنيد، گفت: اين گونه قضاوت درست نيست و می توان درباره پيشرفت در عرصه های ديگر علمی نيز چنين قضاوتی کرد. اين منطق درستی نيست که هيچ ملتی نبايد پيشرفت کند چون پيشرفت آنها عليه ما خواهد بود. البته کشورهايی مثل ايران می توانند چنين ادعايی را مطرح کنند چون ۱۵۰ سال به کشور ما ظلم کرده اند و از دشمن ما يعنی صدام حمايت کردند.اين ما هستيم که خواستار خلع سلاح در جهان هستيم .

دکتر احمدی نژاد در ادامه مصاحبه خود، اين انديشه دولتمردان آمريکا که پيشرفت ملت های مختلف جهان را عليه منافع خود می دانند را انديشه ای رو به زوال دانست و اظهار داشت: چنين انديشه ای نمی تواند ادامه پيدا کند چون ملت آمريکا را به مقابله با همه ملت های جهان می کشاند. البته تاکنون نتيجه چنين ديدگاهی اين بوده است که دولت آمريکا جزء نامحبوب ترين دولتها در دنيا قرار گرفته است. معتقدم سياست مخالفت آمريکا با پيشرفت و رشد ملت ها ، سياست غلطی است و دولتمردان آينده آمريکا بايد آن را تغيير دهند.

به گزارش سايت اطلاع رسانی رياست جمهوری، رييس شورای عالی امنيت ملی در ادامه با بيان اينکه بايد مشکلات و دغدغه های مشترک مورد رسيدگی قرار گيرد گفت: ما آماده هستيم و اساساً بسته ای که جمهوری اسلامی ايران پيشنهاد داده است حاوی مطالبی برای همکاری های مشترک است. در طراحی اين بسته بسيار مترقی و باز عمل کرده ايم. تاکنون نيز در عراق و افغانستان کمک های فراوانی انجام داده ايم. برای اينکه علاقه منديم مشکلات جامعه بشری حل شود.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: اميدواريم به نقاط مشترک و تفاهم آميز و همکاری های مشترک برای حل مسايل جهانی دست يافته و بتوانيم دغدغه های متقابل و مشترک را برطرف کنيم و فکر می کنيم با گفتگو اکثر مسايل قابل حل است.

وی با اشاره به اينکه جمهوری اسلامی ايران نسبت به نحوه مديريت جهان نگرانی فراوانی دارد ، تصريح کرد: در گفتگو و مذاکره می توانيم دغدغه های مشترک را انتقال داده و همکاری جمعی را برای حل مشکلات پديد آوريم. البته نقش ايران و آمريکا در اين خصوص کليدی است.

رئيس جمهور در پاسخ به اين سوال که دولت ايران چه تمهيداتی انديشيده تا اوضاع روابط ميان جمهوری اسلامی ايران و آمريکا را بهبود بخشد، خاطر نشان کرد: من برای رييس جمهور آمريکا نامه ای ارسال کردم اما وی پاسخ آن را نداد که کارخوبی نبود. در عراق مذاکره کرديم و ۲ سال پياپی آمادگی خود را برای گفتگو در سازمان ملل و درحضور رسانه ها اعلام کردم اينها فرصت های استثنايی و طلايی بود که برای دولت آمريکا ايجاد کردم تا شرايط را تغيير دهد اما متاسفانه دولت بوش از آن استفاده نکرد.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره انتخابات آتی رياست جمهوری آمريکا، گفت: دوست داريم فرصت ها در اختيار مردم آمريکا قرار گيرد تا آزادانه انتخاب کنند. البته در مسايل داخلی آمريکا دخالتی نمی کنيم. اما از اينکه حق انتخاب مردم آمريکا بسيار محدود است و مجبورند از ميان تنها دو کانديدا يکی را انتخاب کنند، نگرانی داريم.

وی با بيان اينکه چند توصيه به انتخاب شونده نهايی در انتخابات آتی رياست جمهوری آمريکا داريم، خاطر نشان کرد: هر کس در انتخابات آتی آمريکا انتخاب شود بايد رويکردهای گذشته را تغيير دهد. چهره دولت آمريکا دردنيای امروز مناسب نيست و هيچ کس - نه دولت ها و نه ملت ها - علاقه ای به آمريکا ندارند چرا که دولت آمريکا ديگران را تحقير می کند و اين موضوع به نفع هيچ کس نيست.

وی افزود: کسی که رييس جمهور آمريکا خواهد شد ابتدا بايد مشکلات داخلی مردم آمريکا را حل و فصل نمايد.

همچنين فرد انتخاب شده جديد بايستی نيروهايی که آمريکا در کشورهای مختلف دنيا مستقر کرده را جمع آوری کند و به فرهنگ، شخصيت و خواسته مردم دنيا احترام بگذارد.

رييس جمهور با بيان اينکه رعايت اين امور به نفع صلح جهانی و مردم آمريکا است، تاکيد کرد: البته به طور طبيعی اين اتفاقات خواهد افتاد و هر دولتی سر کار بيايد، مجبور است تغيير رويه دهد.

وی با اشاره به اينکه ملت ايران همواره در موضع دفاع بوده است، اظهار داشت: از کودتای ۲۸ مرداد تا سقوط رژيم پهلوی ، دولت آمريکا نسبت به ملت ايران عملکرد بسيار بدی داشته و حقوق ملت ما را تضييع نمودند. اما وقتی انقلاب اسلامی پيروز شد، امام راحل اعلام کردند که می خواهيم با همه کشورها به جز رژيم نژاد پرست آفريقای جنوبی و رژيم صهيونيستی دوست باشيم. امام خمينی (ره) با اين حرکت به نوعی نسبت به تمام بدی های آمريکا چشم پوشی کرد، اما دولت آمريکا باز هم خوب عمل نکرد و به دخالت در امور داخلی کشورمان ادامه داد.

دکتر احمدی نژاد اضافه کرد: کسانی که رئيس جمهور و نخست وزير کشورمان و نيز صدها تن از مردم ايران را ترور کردند و به آتش کشيدند، مورد حمايت دولت آمريکا قرار گرفتند. دولت آمريکا بعد از آن هم با حمايت از صدام ديکتاتور، بدون هيچ دليلی ايران را مورد تجاوز نظامی رژيم بعثی قرار داد. حتی متاسفانه دولت آمريکا ما را بدون هيچ دليلی تحريم اقتصادی نمود، امروز هم با فعاليت های صلح آميز هسته ای کشورمان مخالفت می کند.

رييس جمهور با اشاره به اينکه ملت ايران با اين همه اقدامات ناشايست در صورت تصحيح اشتباهات گذشته حاضر است همه اين مسائل گذشته را کنار بگذارد ، تصريح کرد: اين نهايت بزرگواری ملت ايران است . اما شرط آن مشاهده تغيير رفتار اساسی در عملکرد دولتمردان آمريکا است. ايران از درگيری استقبال نمی کند بلکه از خودش دفاع می کند.

رييس جمهور خاطر نشان کرد: اميدوارم کسی که در انتخابات آمريکا انتخاب می شود تغييرات اساسی در رويکرد اين کشور به وجود آورد و فکر می کنم خواست مردم آمريکا هم تغيير رويکرد اين کشور در تعاملات جهانی است.

دکتر احمدی نژاد در ادامه اين مصاحبه در پاسخ به سوال ديگری خاطر نشان کرد: در ايران آزادی مطلق برقرار است. افراد ، ديدگاه های خودرا مطرح می کنند و کسی به خاطر بيان ديدگاهش محدود نمی شود. حتی ممکن است اين ديدگاه ها باهم مخالف هم باشند.

رئيس جمهور درباره اوضاع اقتصادی کشورمان نيز گفت: در سال گذشته رشد اقتصادی ۷.۸ درصد را تجربه کرديم و حجم مراودات ما به سرعت در حال افزايش است. رشد سرمايه گذاری در کشور نيز ۶۰ درصد بود .

دکتر احمدی نژاد افزود: در بخش های صنعت ، کشاورزی، علم ، هوافضا و عرصه های ديگر به سرعت در حال پيشرفت هستيم و به دنبال اين هستيم که جايگاه خود را روز به روز ارتقا دهيم.

وی در پايان واژه زيبای «ايران» را به معنای دوستی و فرهنگ دانست و تصريح کرد: ملت ايران هيچگاه آغاز کننده جنگ نبوده اما با متجاوزين و اشغالگران نيز همواره مخالف بوده است.

Copyright: gooya.com 2016