شنبه 9 شهریور 1387

محسن رضايی: در شاخص‌های اقتصادی عقب هستيم، بسياری از مسائل انتخابات آينده به عملکرد اصلاح‌طلبان وابسته است، آفتاب

با ادامه اين روند روز به روز انتظار نسل‌ها از واقعيت‌ها بيشتر و نارضايتی‌ها گسترش می‌يابد ساير ملت‌ها از ما پيش افتاده و با چالش‌های روبه رشدی مواجه می‌شويم .

آفتاب: دبيرمجمع تشخيص مصحلت نظام، ايران ۱۴۰۴ را خانه‌ای در بهشت خواند و گفت: «در غير اين صورت ايران به کانونی ميان خاورميانه، خليج فارس، قفقاز، آسيای ميانه و پاکستان و افغانستان تبديل می‌شود».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش سرويس اقتصادی آفتاب، به نقل از ايسنا، محسن رضايی در اولين همايش منطقه‌ای سند چشم‌انداز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتيان برگزار شد اظهار کرد: «در نخستين گام تحولی که ملت ايران برداشت بهره‌های زيادی از انقلاب اسلامی برد و در حال حاضر گام دوم انقلاب شروع شده است. به طوری که در سال ۸۴ سه اقدام اساسی در ايران با شروع سند چشم‌انداز، برنامه چهارم توسعه به عنوان اولين خيز سند چشم‌انداز و ابلاغ سياست‌های اصل ۴۴ صورت گرفت که اين سه چارچوب‌های مهمی را برای تحول جدی و اساسی به عنوان مکمل تحولات گذشته آغاز کرده است».

وی افزود: «جامعه زمانی تحول پيدا می‌کند که ملت آن را باور داشته باشند و تنها مقام معظم رهبری سکان دار اين تحول نبوده و تمامی قشر فرهيخته در آن دخيل هستند».

وی گفت: «سابقه‌ تاريخی ايران نشان داده که هر بار چشم‌اندازی برای حرکت وجود نداشته يا ناقص تدوين شده به ناکامی انجاميده است زيرا ضرورت افق و جهت‌دهی واحد در فعاليت‌های جامعه به انسجام و يکپارچگی و پرهيز از تعارض می‌انجامد و ملت بدون چشم‌انداز ملتی بدون آينده است».

دبيرمجمع تشخيص مصحلت نظام دستيابی به آزادی و دموکراسی، تاسيس نظام جمهوری اسلامی، استقلال و تشکيل دولت ملی پس از ۳۰۰ سال، شکل گيری ملت، تبديل ايران به قدرت اول سياسی ـ دفاعی و امنيتی منطقه و يکی از ۱۰ کشور اول جهان از دستاوردهای چشم‌انداز ۲۲ بهمن بوده است به طوری که امروز ايران در بعد سياسی ـ دفاعی و امنيتی ميان کشورهای ترکيه، عربستان، پاکستان و رژيم اشتغال‌گر صهيونيست اول بوده ونفوذ گسترده‌ای در کشورهای لبنان، عراق و سوريه نسبت به ساير کشورهای منطقه دارد. اين در حالی است که اسرائيل تنها در بعد سيستم‌های هوايی و موشک‌های هوا به زمين از برتری برخوردار است.

وی با انتقاد از وجود شکاف در بعد اقتصادی و فناوری ايران اظهار کرد: «شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد در حال حاضر در بخش درآمد سرانه مقام ششم منطقه، در تورم و بيکاری مقام اول و در شاخص توسعه‌ انسانی و رشد اقتصادی مقام پنجم را داريم در حالی که جايگاه ايران در اين پنج شاخص بايد به ترتيب سوم، آخر و اول باشد».

وی افزود: «با ادامه اين روند روز به روز انتظار نسل‌ها از واقعيت‌ها بيشتر و نارضايتی‌ها گسترش می‌يابد ساير ملت‌ها از ما پيش افتاده و با چالش‌های روبه رشدی مواجه می‌شويم بدين ترتيب نياز است که به سوی تحولی برای شتاب بخشيدن به امور پيش رويم که اين کار با سرعت و اصلاح بيشتر و صرف هزينه‌های کمتر محقق می‌شود».

وی با بيان اينکه رسالت امروز تلاش در جهت بيرون کردن فقر و بيکاری، بی‌هويتی و عقب ماندگی است گفت: «بايد با تعامل موثر و سازنده در روابط بين‌الملل، الهام بخشی در جهان اسلام، اول بودن در منطقه، کسب هويت ملی و توسعه يافتگی در مسير اهداف سند چشم‌انداز گام بردايم».

رضايی ادامه داد: «هژمونی آمريکايی، جريان‌های تندرو مذهبی و قومی در منطقه، مخالفان نظريه‌ جمهوری اسلامی با قرائت امام در داخل و جهان، محافظه‌کاری، غرب زدگی و غيره از تهديدها و موانع پيش روی سند چشم‌انداز است».

وی در ادامه گفت: «اين پيام در سال ۷۸ در دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام آغاز شد و پس از ارائه آن به مقام معظم رهبری و تاييد ايشان در سال ۸۲ به مجمع ابلاغ شد اما ابتدای آن در سال ۸۴ بوده است».

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه اگر پيام امام (ره) به جامعه نمی‌رسيد انقلابی صورت نمی‌گرفت تاکيد کرد: «امروز اين پيام نظام بايد توسط نخبگان مديريت شده و به لايه‌های‌ مختلف جامعه کشيده شود و برای شروع اين انقلاب و تحول تمامی ارکان دخيل هستند و دولت و مجلس به نوع آوری و خلاقيت در اين چارچوب می‌پردازند».

او برگزاری اين همايش‌ها را در هم شعار شدن در سطح ملی موثر خواند و گفت: «در هر استان و منطقه چشم‌اندازی تهيه می‌شود که بايد در چارچوب تقسيم کار ملی محقق شود و حذف عقب‌ماندگی در بعد اقتصادی، علمی و فناوری نيازمند عزم ملی است که به کمک نخبگان جامعه مديريت خواهد شد و در اين راستا بايد با هم‌افزايی از هر گونه کار تکراری وغير مکمل پرهيز کرد».

رضايی در پايان گفت: «امروز فاصله ميان نوآوری و اجرا را بايد با صحنه‌ عمل و عرصه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات کم کرد که عمده‌ امور برعهده دانشگاه‌ها بود و حمايت و پيگيری مقام معظم رهبری را به همراه دارد».

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در حاشيه اين همايش، درباره انتخابات رياست جمهوری آينده گفت: «معتقدم اصلاح‌طلبان در عملکرد موثر خواهند بود و با دو قطبی شدن فضا از سوی آن‌ها، انتخابات شکل‌ متفاوتی می‌يابد».

محسن رضايی افزود: «بسياری از مسائل انتخابات آينده رياست جمهوری بستگی به عملکرد اصلاح‌طلبان دارد».

Copyright: gooya.com 2016